Hi-Fi tråden

Med hifi så mister jo vanlige komponenter omtrent 30% av verdien i det de blir "tatt ut", og så fortsetter det nedover til modellen er erstattet av en nyere en og bruktprisen synker til helt bunns.

Det finnes selvfølgelig et par "rolexer" i hifiverdene som er tidløse og ikke taper seg mye i verdi (f.eks TAD eller accuphase), men stort sett vil folk ha det siste og beste.

Bra for sånne som meg, som liker å kjøpe brukt fra øverste hylle ;)
 
  • Liker
Reaksjoner: Chalshus og Oddemann
Har ikke hørt dem, men har to kjøleskap-størrelse LAB12 baserte tapped horn subber i anlegget, så har en anelse om hva de kan.

Overraskende nok gjør gigasubber mindre ut av seg enn vanlige små subber siden de ikke vrenger, så hoved-effekten man får er økt romfølelse og realisme i lydbildet, ikke nødvendigvis mer "bass". (med mindre man spiller veldig høyt naturligvis - da kan det kjennes på kroppen)

Bor i bygård, og i følge naboene hører de som regel aldri at jeg hører på musikk - jeg kan derimot høre deres boomy stativ-høyttalere på lang vei siden de vrenger så mye i bassen og setter i gang stående bølger som forplanter seg i veggene.

Ellers så vet jeg om flere som har en annen variant av NNNN hornsubben som Skramstad har designet, og alle virker rimelig fornøyde ;)
 
Har ikke hørt dem, men har to kjøleskap-størrelse LAB12 baserte tapped horn subber i anlegget, så har en anelse om hva de kan.

Overraskende nok gjør gigasubber mindre ut av seg enn vanlige små subber siden de ikke vrenger, så hoved-effekten man får er økt romfølelse og realisme i lydbildet, ikke nødvendigvis mer "bass". (med mindre man spiller veldig høyt naturligvis - da kan det kjennes på kroppen)

Bor i bygård, og i følge naboene hører de som regel aldri at jeg hører på musikk - jeg kan derimot høre deres boomy stativ-høyttalere på lang vei siden de vrenger så mye i bassen og setter i gang stående bølger som forplanter seg i veggene.

Ellers så vet jeg om flere som har en annen variant av NNNN hornsubben som Skramstad har designet, og alle virker rimelig fornøyde ;)

Kjenner hverken lab eller alle n-ene, har gitt opp hifi for lengst, og jeg skjønte bare bruddstykker av innlegget ditt, men fikk umiddelbart minne om da jeg første gang hørte et perfekt oppsatt anlegg/rom med Klipschhorna hos importøren, sattan pule! Jeg har ikke hørt bedre lyd siden, hverken live eller high-end til mange ganger prisen. Morro! https://soundgarden.no/klipsch-group/130130/klipsch-klipschorn--sort-gulvstående-hjørnehøyttaler
 
Kjenner hverken lab eller alle n-ene, har gitt opp hifi for lengst, og jeg skjønte bare bruddstykker av innlegget ditt, men fikk umiddelbart minne om da jeg første gang hørte et perfekt oppsatt anlegg/rom med Klipschhorna hos importøren, sattan pule! Jeg har ikke hørt bedre lyd siden, hverken live eller high-end til mange ganger prisen. Morro! https://soundgarden.no/klipsch-group/130130/klipsch-klipschorn--sort-gulvstående-hjørnehøyttaler

Hørte Klipschorn hos Oslo HiFi Center sent på nittitallet med 2 x Doxa 70. Noe av det råeste jeg har hørt selv. Så veit hva du snakker om @Genta !
 
  • Elsker
Reaksjoner: Genta
Sådan kan mann også kombinere hi-fi og bilinteressen
CB09229E-0D7B-4D5C-BA99-E21803C94D07.jpeg
 
  • Haha
Reaksjoner: Bjarnetv
Ser ut som noen har brukt photoshop til å fylle opp kantinen på et konferansesenter med alle de lisensfrie 3d-modellene han kunne finne.
 
  • Liker
Reaksjoner: Entropy
Om det er noen som har erfaring med den nye Lyngdorf tdai 1120 vil det være stor hjelp om dere kan løfte lidt på sløret om den møter deres forventninger. Vurdere lidt hi-fi feel i stua og mistenker dette kan være grei innstegs modell?? Tiltenkt stereo-bruk...
 
Grattis @Spring Drive !

her ramlet det inn et prosjekt til hytta...
1853A614-4E3E-4CCC-8865-89D204772673.jpeg
Leira til meg. Ymer til en kompis.
Skal ikke se slik ut dog.
Blir pussing av maling slik at betongen kommer frem. Dersom noen har Doxa forsterker til salgs, gi meg gjerne en lyd.
Setter også pris på om noen har forslag til hvilke diskantelementer som kan være aktuelle dersom jeg skal bytte dem

slik vil de forhåpentligvis se ut til slutt:
469F99B3-B630-41C4-B007-744D14837B56.jpeg
 
Grattis @Spring Drive !

her ramlet det inn et prosjekt til hytta...
Vis vedlegg 220973Leira til meg. Ymer til en kompis.
Skal ikke se slik ut dog.
Blir pussing av maling slik at betongen kommer frem. Dersom noen har Doxa forsterker til salgs, gi meg gjerne en lyd.
Setter også pris på om noen har forslag til hvilke diskantelementer som kan være aktuelle dersom jeg skal bytte dem

slik vil de forhåpentligvis se ut til slutt:
Vis vedlegg 220974

Til lykke @Entropy !
Hadde postet på www.hifisentralen.no
 
  • Liker
Reaksjoner: Entropy
Tips til aktive gulvstående høyttalere? (Ikke trådløse.) Budsjett ca 20.000. For meg kan det virke som at det ikke er aaalt for mye å velge i her? Dali? :)

Rommet er kvadratisk 22m2.
 
Redigert: