Hi-Fi tråden

Så dere ikke hva de skulle brukes til?

Han trenger et par slike.
Vis vedlegg 182614

Syns disse er ganske nette jeg da men.,.
2B8F9632-7ACC-4360-861F-7683E47AC6F1.jpeg
 
Takker for innspill:) har lest mange tester og vurdert KEF. Alle anmeldelser er enige om at de er good shit! Men i utradisjonell tidssonen stil velger jeg ikke sub denne gangen;) Har snart brukt 1 mill på utbygging så stereobudsjettet er ikke prioritert. Men så dukket det opp 2 stykk pent brukte Minipod med BT på finn.no til kun 2 lapper så da slo jeg raskt til. Har også bestilt spikes/føtter i lys eik til dem så da er ihvertfall designbiten på plass. Så gjenstår det å høre på lydbildet. Har 2 micropods koblet mot tven i stua så da harmonerer stilen fint:)
43E16931-6908-4B5C-8A1C-C1EF42564197.png
04D76D8A-3D36-4C68-86F9-B16AC21D25A8.jpeg
 
Bra desse. Ikkje hifi bra, men spiller "artig" og med bra "push". Ein kan tidvis få "fot" med desse. Ofte på kampanje. Veil er 10k? 7,5k laveste eg har sett av nye. Demokjørte til 6k. Anbefaler å ha de på gode stabile stativ. 60cm stativ... Dette løfter lyden flere hskk IMO. Lykke til :)
Jeg ser på disse høyttalerne, er det et konkret stativ du vil anbefale? Dette er det første jeg har med stativhøyttalere å gjøre, har ellers bare syslet med gulvstående.
 
Har dere tips til ny tv? Med beolab 18 frister det med eclipse 65’’ men så koster den helt vilt mye også :cool: Det eneste viktige for meg er at all lyd er koblet i ett og at det er enkelt å bruke oppsettet og da er det ikke feil med tv i samme merke som høytalerne.
DD099C83-C12A-4EE0-98AB-6CDDCD753186.jpeg
 
Har dere tips til ny tv? Med beolab 18 frister det med eclipse 65’’ men så koster den helt vilt mye også :cool: Det eneste viktige for meg er at all lyd er koblet i ett og at det er enkelt å bruke oppsettet og da er det ikke feil med tv i samme merke som høytalerne.Vis vedlegg 213924
Jeg har selv en Eclipse som jeg bruker sammen med en Beolab19 sub, er strålende fornøyd. Lydmodulen i Eclipse har en meget kompetent prossesor, som lar deg sette opp alle tenkelige konfigurasjoner (opp til 12 høytalere + multirom). I ditt tilfelle tror jeg at jeg hadde satt Beolab18 som bakhøytalere - tro meg du trenger ikke noe mer i front enn Eclipse + 1 sub. Du kan da også velge og kjøre subsignalet til bakkanaler (Beolab18). Du kan også ha en egen musikk konfigurasjon som da bruker Beolab18 som hovedformidlere og Eclipse som ambient. Eller du kan bruke hele Eclipse rekka med høyttalere som senter og Beolab18 som H+V - mulighetene er bokstavelig talt uendelige.
 
Redigert:
  • Liker
Reaksjoner: Lynch
Takk for tips @Entropy og @Gin , vert å kikket på LG GX 65 i dag til 38.000,- det store spørsmålet er om jeg skal gå for en slik og koble dem opp mot beolab 18 eller om jeg skal gå all in og kjøpe en eclipse 65, spørsmålet er som du sier @Gin at jeg trenger muligens ikke all den lyden.
 
Jeg har kjørt Beolab mot LG-tv via Beosound Core. Funka nesten perfekt. En moderne B&O-TV er jo omtrent bare en LG-tv i en annen eske med litt bedre materialer, så graden av inkompabilitet er begrenset. Eneste som kunne gjort at det funka enda litt bedre hadde vært om B&O solgte en versjon av Core med støtte for HDMI ARC. Har man ARC er opplevelsen på tvers av merker like god som komplett B&O.

(Nå har jeg Dali Rubicon LCR og Sonos Amp i stedet, og kunne ikke vært mer fornøyd).
 
Jeg har kjørt Beolab mot LG-tv via Beosound Core. Funka nesten perfekt. En moderne B&O-TV er jo omtrent bare en LG-tv i en annen eske med litt bedre materialer, så graden av inkompabilitet er begrenset. Eneste som kunne gjort at det funka enda litt bedre hadde vært om B&O solgte en versjon av Core med støtte for HDMI ARC. Har man ARC er opplevelsen på tvers av merker like god som komplett B&O.

(Nå har jeg Dali Rubicon LCR og Sonos Amp i stedet, og kunne ikke vært mer fornøyd).
He-he! Skjønner du ikke er helt oppdatert på B&O sine Harmony og Eclipse modeller. Det er jo lyd delen som gjør disse virkelig spesielle, men også bilde delen har egen B&O utviklet elektronikk og SW.
 
Jeg har en plan om å pusse opp en kjellerstue som skal benyttes til furtebu/tvstue nr 2.
Ønsker minst mulig mikk makk og hater ledninger.
Har derfor begynt å kikke på in-wall høytalere og en grei forsterker til dette.

Så langt har jeg sett på NAD M10 som forsterker og B&W CWM-7.4.

Er dette et greit oppsett, eller ville dere valgt noe annet?
 
Jeg har en plan om å pusse opp en kjellerstue som skal benyttes til furtebu/tvstue nr 2.
Ønsker minst mulig mikk makk og hater ledninger.
Har derfor begynt å kikke på in-wall høytalere og en grei forsterker til dette.

Så langt har jeg sett på NAD M10 som forsterker og B&W CWM-7.4.

Er dette et greit oppsett, eller ville dere valgt noe annet?
Jeg ville ikke valgt in-wall. Da er det finere med pene hyller, eller pen plassering etc.
 
Enig. Ville heller lagt kabler osv i veggen så du har mer fleks på høyttalere og elektronikk.