Hi-Fi tråden

Bra WAF på ghettoversjonen?;)

Betalte 800 inkl frakt fra junaiten. Det er det verdt.

Er en grunn til at jeg ikke har noe slikt lenger :p.

Dog - på løkka fungerte faktisk betonghellen visuelt helt ok siden den stod ved siden av en søyle med eksponert teglstein :).

Slettes ikke dumt, men hvorfor heller? Her er det bare brukt noe patentert skum og mdf.

Uansett, det virker og jeg oppfordrer alle å sjekke ut produktene deres.

Slettes ikke dumt, men hvorfor heller? Her er det bare brukt noe patentert skum og mdf.

Uansett, det virker og jeg oppfordrer alle å sjekke ut produktene deres.

Høy masse :). Er strengt tatt ikke sikker på om den USA versjonen din funker bedre enn ghetto versjonen nettopp pga massen. Poenget er jo å ha en masse som er isolert fra underlaget som er massiv nok til å absorbere energien. Ganske vanlig triks dette med hellen, klassiker på avforum :p.

Her går det for det meste i vintage hifi...

13031a122aa88f19932db083de82905a.jpg

DSCN0245.jpg

cb7a255dcbd8041bf642404ba9c2047b.jpg

IMG_0895.jpg

IMG_0774.jpg

@jsf jo! I veldig stor grad.
Søk auralex subdude.

Den grøtete bassen en subwoofer ofte gir blir mye strammer og virker til å gli mer inn i lydbildet til høyttalerne. Den raslingen man ofte får i vegger og gulv har jeg ikke hørt noe til ikveld og volumet har vært mye høyere enn vanlig.
Jeg bestilte fra pure rave studio på ebay:)

hmmm. Det frister særs mye å dra inn en sub eller to i leiligheten, men noe sier meg at jeg skal teste ut dette først før noe havner i leiligheten. Takk for tipset hvertfall! :D

Redigert av en moderator:
I et desperat forsøk på å finne hjelp (fra noen som ikke har noe å tjene på å snakke positivt) så lurer jeg på om noen her har erfaring og meninger om noen av disse høyttalerne:

Elac FS 249 Black Edition
Monitor Audio RX300
System Audio Explorer Master

Er vanskelig for oss (meg) som holder til i distriktene å finne tid og mulighet for å reise landet rundt for å få demoer. Har kjøpt mye hifi basert på tester og forum før med stort hell, men akkurat nå sliter jeg med å komme til en konklusjon..

Bruken kommer til å bli veldig variert: tv, musikk, film, spill. Skal drives av Hegel H300.

I et desperat forsøk på å finne hjelp (fra noen som ikke har noe å tjene på å snakke positivt) så lurer jeg på om noen her har erfaring og meninger om noen av disse høyttalerne:

Elac FS 249 Black Edition
Monitor Audio RX300
System Audio Explorer Master

Er vanskelig for oss (meg) som holder til i distriktene å finne tid og mulighet for å reise landet rundt for å få demoer. Har kjøpt mye hifi basert på tester og forum før med stort hell, men akkurat nå sliter jeg med å komme til en konklusjon..

Bruken kommer til å bli veldig variert: tv, musikk, film, spill. Skal drives av Hegel H300.
Siden du har allerede har en Hegel forsterker ville jeg gått for Explorer Master da Hegel og System Audio er en meget god kombinasjon, hvilket seg selv kan gå god for.

Siden du har allerede har en Hegel forsterker ville jeg gått for Explorer Master da Hegel og System Audio er en meget god kombinasjon, hvilket seg selv kan gå god for.

Flere jeg har snakket med skryter over den komboen, men klarte ikke å komme til enighet med selger (nytt er for dyrt).. Ble etter litt om og men Elac som kom i hus sent i går kveld, blir spennende å høre resultatet :)

Her går det for det meste i vintage hifi...

13031a122aa88f19932db083de82905a.jpg

DSCN0245.jpg

cb7a255dcbd8041bf642404ba9c2047b.jpg

IMG_0895.jpg

IMG_0774.jpg

Kan jo nevne hva som står her for de som ikke vet det allerede..:)

Forsterker er en Sansui AU-Alpha 907DR fra 1990-92. Yter 2x160W ved 8 Ohm/20 - 20kHz. Veier 33 kg.
CD-spiller er en Sansui CD-Alpha 717DR fra rundt 1992. Har dobbel strømforsyning og veier 11 kg. Brukes idag med
balanserte kabler fra Synergistic Research.
Platespilleren er en Garrard 401 med Ortofon AS-212 arm og Ortofon S-15MT pick-up.
Båndopptakeren er en Otari MX-5050BII-2 fra ca. 1983-85. Meget vellydende sak som faktisk er produsert på bestilling idag i en noe oppgradert versjon som koster rundt 8500 USD. Vekt 24 kg.
Kassettspillere er en Tascam 122 mkII og en Sony EL-5 Elcaset.
Høyttalere er Infinity RS8 Kappa produsert 1987-89.
Ellers div Blu-Ray, DVD, VHS og Squeezebox. Cambridge DacMagic DAC....:)

Redigert:
Forlag til billig og grei, samt konevennelig sub

Jeg er nok ikke den som er mest HIFI-interessert, har aldri brukt spesielt mye penger på musikkanlegg.

Per i dag har jeg en eller annen hjemmekinoreciver fra Denon, B&W 684 høyttaler i front, en B&W center i samme stil, og bakhøyttalere fra KEF. (som dere skjønner er jeg ikke så veldig inne i typebetegnelsene) :eek:

Jeg savner litt mer trøkk, spesielt når jeg ser film. Suben må også funke greit til avspilling av musikk. Den må være kone- og plasseringsvennlig, altså ikke for stor.

Jeg hadde en sub noen år tilbake, men den tror jeg ungene tok "kål" på. Jeg fant blandt annet diverse Lego og matchbox biler i den før den tok kvelden. Da jeg plukket ut disse lekene husker jeg vår minste datter sa: "Hvis du finner en sprettball inni der, så er den min!" Unger er en velsignelse! :rolleyes: Ungene er litt større nå, tror derfor problemet med at den blir fylt opp med diverse stæsj er borte.