Hi-Fi tråden

Dynaudio Excite serien kommer i hvit pianolakk. Spilte litt på stativhøyttaleren i den forrige serien og i min stue på 27kvm spilte det meget godt. Med lyd fra nettet, sies det at lyden blir langt bedre med en anstendig Dac.
 
Redigert:
Skal ta en titt på Dynaudio, må også få en godkjennelse om dem er utseendemessig greie nok. Takk for tipset!

Har snakket med en bekjent som kan ordne gode rabatter på Sonus Faber gjennom mono.no
Frister litt å gå for det. Trenger jo ikke å sprenge budsjettet på anlegg. Har lyst på ny klokke også:)

Kommer til å starte med gulvstående høyttalere og forsterker. Legger til Sub og senter etter hvert hvis vi føler det er behov for det.

Noen forslag til en forsterker som kan kjøpes på mono.no som kan drive både gulvstående høyttalere, sub og senter. Lyst til å kjøpe en forsterker som takler det hvis vi ender med å utvide anlegget.

Hva syntes dere om onkyo?
 
Kjenner ikke til Onkyo. De lager sikkert gode produkter som alle andre. Men siden du kan handle på Mono, så har de også agenturet på engelske Rega. Det spiller musikk med stort engasjement. Et godt system er Rega DAC til veil 5000,- Rega Brio-R integrert stereoforsteker til veil 5000 og Rega RS5 høyttalere til 12000. Kan leveres i hvit pianolakk. Høyttalerne har bassrefleksporten foran og kan om ønskelig klines opp mot bakvegg. Da får du et flott musikkanlegg med komponenter som deler den samme lydfilosofien og således spiller bedre enn summen av komponentene kunne tilsi.

Legg til noen anstenig gode ledninger, så er du i boks. I denne prisklassen ville jeg maks brukt 1000 kroner på høyttalekabler. Står du i en butikk vil selgeren st du skal bruke litt ekstra på kabler, men det er for å tjene mer på deg. God avanse på slikt stæsj.
 
Redigert:
Dynaudio Excite serien kommer i hvit pianolakk. Spilte litt på stativhøyttaleren i den forrige serien og i min stue på 27kvm spilte det meget godt. Med lyd fra nettet, sies det at lyden blir langt bedre med en anstendig Dac.
Skal ta en titt på Dynaudio, må også få en godkjennelse om dem er utseendemessig greie nok. Takk for tipset!
+1 Anbefaler Dyaudio på det sterkeste. Med dem vil du få litt mer artig filmopplevelse kontra SF. System Audio SA Mantra 70 vil jeg også anbefale. Den ligger litt mer mot SF i lydsignatur enn Dynaudio. Ikke like mye fart og spenning på film, men en super høyttaler uansett. Med utgangspunkt i musikksmaken din og film, ville jeg valgt Dynaudio. Som @Chalshus sier, skal du spille musikk fra Spotify, pc o.l., er DAC tingen.

Har snakket med en bekjent som kan ordne gode rabatter på Sonus Faber gjennom mono.no
Frister litt å gå for det. Trenger jo ikke å sprenge budsjettet på anlegg. Har lyst på ny klokke også:)

Kommer til å starte med gulvstående høyttalere og forsterker. Legger til Sub og senter etter hvert hvis vi føler det er behov for det.

Noen forslag til en forsterker som kan kjøpes på mono.no som kan drive både gulvstående høyttalere, sub og senter. Lyst til å kjøpe en forsterker som takler det hvis vi ender med å utvide anlegget.

Hva syntes dere om onkyo?
Siden du skal gå for forsterker og fronthøyttalere nå, ville jeg gått for en stereoforsterker med HTinngang. Ville gjort det uansett, iom at du spiller musikk og ser film 50/50. Så senere, hvis du skal ha surround, gå til innkjøp av en surroundprocessor/forsterker.
 
Redigert av en moderator:
Ahh.

Fikk justert opp platespilleren hos en kompis på Jessheim i kveld. Kanskje på tide da jeg kjøpte den mai -13.
Nå spiller jeg gode skiver.

Denne nu:

Oscar+Peterson+%26+Milt+Jackson+%2D+Very+Tall+%2D+Stereo+%2D+LP+RECORD-505917.jpg
 
Etter noen måneder med stereo, etter flere år med surround, så kan jeg trygt si at valget å bytte var helt korrekt.
Tok et trygt valg i Hegel H300 og gamblet litt mer på Elac FS249 Black Edition, men de utfyller hverandre meget bra. Anbefales.

PS! Kan vel kanskje ikke kalles gambling når de er så fantastiske å se til. Lyden er en bonus.

Elac-FS-249-Black-Edition.jpg
 
Denne tråden har jeg ikke sett før!

Kjellerkinoen i kunstnerisk HDR-gjengivelse (fra 2011):

















Og elektronikken slik den har sett ut det siste året/halvannet:



 
Redigert:
  • Liker
Reaksjoner: jellke
Aaaaah, de ALLER festeste Swansene, med Macintoshpowah! Tror vi må bli venner...
 
More is more kan man del si i dette tilfellet.

Fine Bilder.



Denne sikler jeg på om dagen. Men det blir nok en god stund til.
Det er den nye Rega RP10.

Rega_RP10-FULL-FRAM-WITH-PLATTER.jpg
 
Platespiller? Trodde LP-er var helt utdatert. Verden vil bedras. Snart er det vel pop å samle på gamle klokker også! Makan. :)
 
Platespiller? Trodde LP-er var helt utdatert. Verden vil bedras. Snart er det vel pop å samle på gamle klokker også! Makan. :)
Du tuller du @Loevhagen, men jeg har hundrevis av LP-er og en Rega Planar på loftet... Er det slik å forstå at det finnes mennesker som kan være interessert i slikt? Hvordan kvitter man seg enklest med det i så fall?
 
Redigert av en moderator:
Tja, si det du @aek En "Gis bort"-annonse fikser muligens biffen - og hvis det ikke skulle være vellykket, så kan det jo være slik at denne Chus eller Den gudommelige er en opsjon, siden de tydeligvis driver en eller annen gjenvinningsstasjon eller bruktbu. :)
 
Redigert av en moderator:
Har tidligere sysla med hjemmekino (eget rom, bygd HTPC, etc) i noen år og har deretter fokusert på stereoanlegg i akustisk behandlet lytterom. Det har vært svært lærerikt og spesielt det med akustikk og pinlig nøyaktig plassering av høyttalere og lytteposisjon i forhold til rommets dimensjoner, er en av de aller, aller beste lydforbedringene man kan gjøre.

For et par år siden så gikk jeg over til head-fi for å nyte musikk. Det fungerer flott det også. :)

PostScript:
Vinylsnurrer har alltid fascinert meg. Har desverre bare våget å bruke rørforsterkere i stereoanlegget. Platespiller har vært for eksotisk. Og dette fra en som tidligere satt på kjøkkenet og pusset rørpinner på rørene til rørforsterkere. Kona løfter ikke et øyebryn når jeg nå er opphengt i klokker. Pusse rør er rock bottom av "nerding", så det skal noe til før hun blir overrasket lenger.

LCD-3_on_Sieveking_Omega-Stand_Zebrano.png
 
Redigert:
Tja, si det du @aek En "Gis bort"-annonse fikser muligens biffen - og hvis det ikke skulle være vellykket, så kan det jo være slik at denne Chus eller Den gudommelige er en opsjon, siden de tydeligvis driver en eller annen gjenvinningsstasjon eller bruktbu. :)
Hehe, jo, jeg forstår at jeg kan gi det bort, men det representerer jo verdier da... De to siste opsjonene dine forstår jeg ikke riktig hva betyr.
 
Redigert av en moderator:
@aek Jeg tror Loevhagen viser til brukernavnene Chalshus og Tetragrammaton. Mitt er valgt blant annet fordi både YHWH/JHVH/Jahve og jeg begge har et navn på 4 bokstaver. I langversjonen betyr Tetragrammaton Han Hvis Navn Består Av Fire Bokstaver :) På norsk: Tetragrammet
 
Redigert av en moderator: