Høstens klokkeplaner/drømmer 2011

Høstens planer...

Går med løse planer om å bytte SO II'en ut med noe mindre. Kanskje også noe mer dressy, men definitivt noe mindre. Rundt 40mm frister. Ned mot 36mm er også aktuelt.

Edle metaller frister, men tror jeg beholder aksjer og motorsykkel til fordel for klokke. Hvertfall inntil videre. :rolleyes:


Ja, også trenger jeg en beater. Så en Seiko unboxing blir det vel også.
 
da er høstens (første??) klokke mottatt...men det må gås noen runder før det er evt klart for bilder...var ikke 100 % happy, men det løser seg vel..(ingen på forumet el i Norge - heller ikke bukten) Ai ai, lærdom lærdom ;)
 
da er høstens (første??) klokke mottatt...men det må gås noen runder før det er evt klart for bilder...var ikke 100 % happy, men det løser seg vel..(ingen på forumet el i Norge - heller ikke bukten) Ai ai, lærdom lærdom ;)

Startet høsten med skikkelig bomkjøp?
 
Startet høsten med sikkelig bomkjøp?

Hehe. Ikke skikkelig bomkjøp, men tilstanden var vel litt mer shabby enn tekst og bilder antydet. Vi får se hva konklusjonen blir. Heldigvis ikke den dyreste klokken i verden, samt at selger er villig til en diskusjon om evt retur eller prisreduksjon + at den har tross alt sin sjarme likevel.
 
Speedmaster Pro! Har hatt lyst på denne i MANGE år nå.

Tror jeg tar turen til Askeland i kveld ;)


Edit : drøm fullført :)
 
Trodde jeg var kurert for en stund etter anskaffelse av min nye keramiske sub rett før sommeren, men så så jeg denne posten og begynte å tenke, surfe, tenke, vurdere salg for å skaffe....:eek:

Jaja, ikke helt kvitt "sykdommen" enda skjønner jeg...begynner så smått å kjenne meg litt sugen på en AP ROO av noe slag, chrono tenker jeg, svart rem med svart/hvit/stål og kanskje en liten rød eller grønn viser et sted..."rent" design...noen forslag? kanskje litt keramisk/gummi/stealth look...hmm...har lenge syntes de var litt "harry", men nå har jeg harry bil så da kan jeg like godt ta et skikkelig "mageplask" uti. Synes de er enormt tøffe og det er vel ingenting å utsette på kvaliteten av urverket heller såvidt jeg ahr skjønt...

Uansett så kan jeg melde om at det blir innkjøp til kona (håper hun ikke smugleser dette) av en klokke mot slutten av året. Hun har "somlet" bort en Carrera så en erstatter er planlagt. Foreløpelig er det snakk om en Rolex Daytona (hvitt gull med sort skinnrem) med mindre jeg får henne på et litt "billigere"" spor :cool: Noen som har en liggende?

Fortsatt god sommer;)
 
Da blir høstens klokkekjøp satt på armen i morgen. Er vel 10 dager siden jeg betalte så ventetiden er i lengste laget :p
 
Endrede og modererte planer, eller stikke finger'n i jorda, som noen sier.

Jeg har en eneste klokke på innkjøpsblokka for i høst:

037-3.jpg
 
Får se om jeg tar motet til meg og kjøper en Panerai. Litt ambivalent forhold til disse klokkene, men lysten øker.
Drømmen? Patek. Det blir nok med drømmen en stund til.
 
Som "avslørt" i dagens klokke er mitt ønske om en vintage tudor sub realisert :) den har en feil på skiven men den lever jeg godt med. herlig patina IMHO. et par WS

IMAG1189-4.jpg

IMAG1196.jpg

IMAG1225-2.jpg


Drømmer nå om en Daytona..får bli til 40års dagen, dvs om 5 år + 1 dag ;)
 
Enten Panerai 111 eller en pent brukt Rolex Submariner. Har ikke råd til begge, og er litt usikker på hva jeg bør satse på.
 
Neste klokke må nesten nå bli en ny explorer med sort skive. Damn, jeg som trodde lysten skulle la vente på seg.
 
Jeg skal egentlig ikke kjøpe noen flere klokker i år. Som dere alle vet er det nettopp da lysten melder seg. Av en eller annen grunn har jeg fått litt fot for JLC Master Chronograph. Litt merkelig, for det er jo en komplikasjon som så mange andre merker gjør like bra, om man velger en JLC burde man vel egentlig gå for en reserve de marche eller månefase eller noe av det som de gjør så godt. Men jeg har altså falt litt for denne. På tross av de irriterende datohullet synes jeg det er en særs harmonisk skive :D

Jeg ser den i vinduet hos Bjerke i rosé, jeg burde nok ta turen inn :) Er det noen som har erfaringer med denne?

volet_classique_chronograph_1.jpg


Montre+Jaeger+Lecoultre+Master+Chronograph+r%C3%A9f%C3%A9rence+1538421.jpg
 
Høstjakten er så absolutt igang.
Jeg er innvilget fellingstillatelse på muligens to av disse. Det er ikke min skyld at det har vært stille i fjøset mitt. Lang leveringstid for øyeblikket.
Men som man da skjønner; - en av disse er i bestilling....;)

Muligens litt for enhver smak i dette utvalget, men så lenge de dekker min (smak, that is) er det jo rimelig greit. Alle skal kanskje inn etterhvert, men ikke i år. Her må godene fordeles over tid. Men i høst; - en eller to av dem.

24dd0eb8-1.jpg
494c2ac6.jpg
72d8d316.jpg
2845eeb8.jpg
b99466c1.jpg
2df58f55.jpg
 
Jeg skal egentlig ikke kjøpe noen flere klokker i år. Som dere alle vet er det nettopp da lysten melder seg. Av en eller annen grunn har jeg fått litt fot for JLC Master Chronograph. Men jeg har altså falt litt for denne. På tross av de irriterende datohullet synes jeg det er en særs harmonisk skive :D

Jeg ser den i vinduet hos Bjerke i rosé, jeg burde nok ta turen inn :) Er det noen som har erfaringer med denne?

En nydelig JLC, Anders!
Jeg har prøvd denne, og uret er bare enda en herlighet i rekken fra JLC. Veldig ok JLC kom med en litt mer dressy chronograph, så dette er et godt valg.

Forøvrig hadde jeg samme "innstilling" som det du antyder innledningsvis. Pleier aldri å funke å sette seg slike urimelige mål...
;)
 
Høstjakten er så absolutt igang.
Men som man da skjønner; - en av disse er i bestilling....;)

Forventer wristshots av IWC Portugese Perpetual snarest... For en klokke!
Personlig liker jeg oppsynet på den med blå urskive, men ikke feil den mørke heller...