Høstens klokkeplaner/drømmer 2011

Etter mye om og men lurer jeg på om jeg skal kassere gullplanene for denne gang og kjøpe meg en kjeramisk sub. Hmmm, hvor lenge har Bjerke oppe i dag? :p
 
No go. Satt hos Bjerke en liten halvtime og tittet på klokker nå. Jeg er utrolig keen, men den nye låsen synes jeg rett og slett er for stor. Jeg skal ta med samboern tilbake om noen dager så får hun også sett den. Ellers ble jeg meget interessert i den nye Exp. II. Dessverre er det nå pengene brenner i lomme. Vi får se. Jakten fortsetter.
 
Kjøp en klokke brukt Mathfjeld. Da taper du lite/ingenting når du selger for å kjøpe Exp 42, og du får tilfredstilt abstinensene :)

Hva med en Seadweller i mellomtiden?
 
Går og prøver å rasjonalisere en Ploprof, men hvis det blir noe av blir det ikke før nærmere jul eller på nyåret..
 
Høstens største drømmeplan er en 116610LV. Merker det er fler rolexer som frister også, men tror (!) 116610 står øverst på lista.
Merker også innimellom at jeg savner B01 som jeg hadde, så det lurer en liten drøm i bakhodet om å skaffe seg en sånn igjen også... men prøver enn så lenge å kvele den drømmen, så det ikke tar helt overhånd her ;) Ille nok å gå med ekstremt rolexbehov om dagen!

Her er drømmen på min egen labb ved et lite besøk hos Bjerke.

DSC00187.jpg
 
Denne filmen må nytes i stillhet
[video=youtube;DhsjizEjuHI]http://www.youtube.com/watch?v=DhsjizEjuHI[/video]
 
På mi ønskeliste står disse:

-Pilotur frå Steinhart, Stowa, Archimede eller Laco.
-Omega seamaster po.
-Omega speedmaster.
-Longines twenty-four hours.
-Frederique Constant heart beat moonphase.

Men lista kan fort forandre seg i løpet av hausten.
 
Det blir idiotisk for meg og sette opp liste ettersom kontoen er tom og studier står for tur, men hvis noen penger plutselig skulle falle i fanget har jeg VELDIG lyst på en Blancpain FF. Det er faktisk den klokken som fattet min interesse for klokker. Har ikke lite lyst på en AP RO chrono, men er desverre litt for ung til å gå med en sånn klokke på armen :)