Dagens klokke

Fredag, Panerai og nattskift.

OV2.jpg


Frode.

Geoservices?
 
Dagens kommentar

Det var da voldsomt da, rousp:D

001-12.jpg

@ Minuteman; Jeg er desverre i selvpålagt isolasjon fra det siste i håndfast illustrert lektyre for tiden. Men den bakgrunnen på bildet ditt og tilhørende tekst, det er vel ikke dette uret (se bilder nedenfor) det snakkes om?
Fant noen bilder av et mine tidlige ur som får alt for lite WT.

IMG_0681-WEB.jpg


IMG_0687-WEB.jpg


IMG_0696-WEB.jpg


IMG_0696-2-WEB.jpg


Frode.
 
Tipper det er en Vulcain, Frode. De har for vane å gi et ur til presidenten i USA.

Det stemmer. Har lest om dette uret tidligere også, men nå hadde altså Finansavisens motorbilag kokt enda litt mer suppe på spikeren.

Vulcains modell heter til forveksling også Cricket, akkurat som Frodes (som for øvrig var et utrolig stilig ur)
 
Det stemmer. Har lest om dette uret tidligere også, men nå hadde altså Finansavisens motorbilag kokt enda litt mer suppe på spikeren.

Vulcains modell heter til forveksling også Cricket, akkurat som Frodes (som for øvrig var et utrolig stilig ur)

Aha. Det er verket som ble kalt for Cricket (gresshoppe). Når alarmen går så høres det nesten ut som en gresshoppe - dog en mekanisk variant vil jeg si. Har forresten samme "Cricket" lyden i denne klokka:

IMG_0568-WEB.jpg


Lyden er iallefall helt lik he he.

Frode.
 
På med finstasen i dag, var sjåfør i bryllupet til broren til en kompis av meg. Konvoien fra vielsen til middagen på Ekebergrestauranten besto av 3x Citroën DS. Her er kjerra jeg kjørte, en 74-modell. Siste årgang DS.

IMG_0238.jpg


På armen i dag var min kjære Speedy, for anledningen på Hirsch Heavy Calf:

IMG_0240.jpg
 
På med finstasen i dag, var sjåfør i bryllupet til broren til en kompis av meg. Konvoien fra vielsen til middagen på Ekebergrestauranten besto av 3x Citroën DS. Her er kjerra jeg kjørte, en 74-modell. Siste årgang DS.

IMG_0238.jpg

Skimter jeg et canvastak på DS'en?
Dersom dette er originalt vil jeg tro at dette er forholdsvis sjelden vare.
 
Skimter jeg et canvastak på DS'en?
Dersom dette er originalt vil jeg tro at dette er forholdsvis sjelden vare.

Det er nok ikke originalt. Kompisen min har to tak liggende til den bilen. Det ene er et vanlig et, og det andre er dette, som er moddet med skyvetak fra en Berlingo. Jobben er meget bra gjort, kompisen min er ingeniør og relativt fingernem. Hehe. Fordelen med DS er at takene er i glassfiber, og relativt enkle å bytte ut, hvis han noen gang skal ha med bilen på utstilling der originalitet blir premiert. Men denne bilen skal brukes som bruks-DS :)