Høstens klokkeplaner/drømmer 2011

Har ikke råd til noen av disse, men ønskelisten er som følger:
16610 lv
Speedy Pro
PAM 312
IWC Pilot Chrono

Fy f@#* så dårlig innvirkning dere har på meg. For 6 mnd siden var jeg jomfruelig uskyldsren og lykkelig uvitende om denne galskapen...
 
For tiden har jeg bare ett ur i hodet, og det er.
14060M
rolex-submariner-14060M_MED.jpg
 
Burde aldri startet denne tråden.

Burde ikke...


Burde..


Ikke...

Bare noen timer etterpå, sviktet impulskopntrollen igjen (jeg skulle jo vente i minst 6 uker jo!!), og hvis alt går som det skal, kommer ett av de nevte urene til min postkasse etter hvert...Arrrrg...men også hurra! ;) :D
 
Tja, hva skal jeg si?
14060(M) og Explorer I står jo alltid på ønskelisten (og har en lei tendens til å ramlu ut døren før jeg får summet meg...).

Ellers er Patek Calatrava i gult gull helt klart på topp. Det finnes kun 122600 grunner til at det kan bli problemer med det kjøpet i år.

Med skrapet klokkekonto og garasjeplaner for høsten blir det vel til å måtte være fornøyd med det man har...
 
Planen for min del er å få i hus en Rolex, og det vil bli enten en Sub LN, LV eller en GMT Master II. Er enda usikker på hvilken det blir, men det kan dere lese mer om i tråden jeg startet i Rolex forumet! Er også "fare" for at det blir en ventepølse i form av en Longines Legend Diver eller den nye og freshe Certina DS Action Divers Watch, som blir et litt billigere alternativ! Kommer nok også til å prøve å få noen klokker, som blir minimalt brukt, ut av boksen og inn i andres ;)
 
Er mange ønsker og drømmer, men som nylig flyttet student så blir budsjettet der etter.:(

Om det ikke hadde stått på pengene så hadde det helt klart blitt en ny Explorer 2 med hvit skive, IWC Aquatimer, Chopard Mille Miglia eller en Panerai 312 igjen.;)
Men har innsett at det er urealistisk på en stund, så tror rett og slett jeg skal dra å prøve en Legend Diver, det er en klokke jeg har hatt øye for i et par år som bare vokser mer og mer på meg.
 
Har satt som mål å kjøpe hvertfall én klokke i året, men i år er jeg usikker på hva jeg skal gjøre. Enten blir det en klokke i 3-6000 kroners klassen evnt, litt høyere, eller så selger jeg og går for en litt høyere i rangstigen.

De som frister MYE:

Omega Speedmaster

Omega Seamaster 2254.50 i sort utførelse.

...

Eller kun Rolex Submariner. Denne frister voldsomt da jeg tror jeg ville klart meg med denne klokken en GOD stund fremover. :D (sier jeg nå hvertfall)

Som student så er det ikke så lett å legge 20 lapper på bordet for en klokke. Spørsmålet er om jeg kan leve på knekkebrød i 5 mnd! :p
 
Bare noen timer etterpå, sviktet impulskopntrollen igjen (jeg skulle jo vente i minst 6 uker jo!!), og hvis alt går som det skal, kommer ett av de nevte urene til min postkasse etter hvert...Arrrrg...men også hurra! ;) :D

Ho ho. Grattis.:D
Noen flere hint om hva som kommer?
 
Selv satser jeg på å kunne begrense meg til en og annen rimelig beater, typisk SKX007 på Oyster eller lignende.. Så får vi se hva som dukker opp, hoho!
 
Har lyst på alle disse, men tvilsomt om det blir mer enn en av dem dette året.

Explorer I - helst 39 mm

Sub 14060

Legend Diver - helst no-date

Explorer II hvit skive

Speedmaster - Moon Watch-et-eller-annet

Seamaster GMT

Great White

Grand Seiko - blir neppe noe av en så dyr Seiko, men flere av dem er flotte

Vintageklokker med kassemål 36 eller større, særlig Omega, Seiko og Longines

Diverse utgaver av Sinn, Steinhart, Stowa, Doxa

...og en haug med andre ur som jeg har sett her på forumet. De fleste av dem så dyre at jeg ikke finner det umaken verd å nevne dem.

Huttetu og gurimalla, når jeg ser hva jeg har skrevet her så forstår jeg at sykdommen har truffet meg også. Jammen godt at ikke kjerringa leser dette, da hadde hun forstått hvorfor det nye badet aldri blir ferdig. Og terrassen. Og hagen. Og tilbygget. Osv etc :D
 
Jeg skal utvise disiplin og SPARE. Klarer jeg det skal jeg ha en pent brukt Rolex Submariner i stål i hus i løpet av...2012.. Som dere skjønner er jeg ikke særlig rik :) Ellers har jeg en vintage Tudor Sub på ønskelisten, og selvfølgelig en Speedmaster :)


Sent from my iPhone using Tapatalk
 
Rikdom kommer ikke alltid i form av penger. Jeg vet om mange "rike" klokkesamlinger her inne som nødvendigvis ikke koster med enn en Sub totalt.

Selv har en en Hamilton chrono eller annen chrono til 10.000 kr-ish i kikkerten i tilegg til en ny Rolex. Nå gikk IWC`n akkurat ut døra, så kanskje drømmene er nærmere enn man tror.
 
....Huttetu og gurimalla, når jeg ser hva jeg har skrevet her så forstår jeg at sykdommen har truffet meg også. Jammen godt at ikke kjerringa leser dette, da hadde hun forstått hvorfor det nye badet aldri blir ferdig. Og terrassen. Og hagen. Og tilbygget. Osv etc :D

Dagens vaskerom og bad må betegnes som "vintage", og kjøkkenet er 30 år gammelt, så jeg møter også liten forståelse fra administrasjonsministeren...

Hun påstår at vår felles sparekonto ikke over natten kan forvandles til klokkekonto...
 
Dagens vaskerom og bad må betegnes som "vintage", og kjøkkenet er 30 år gammelt, så jeg møter også liten forståelse fra administrasjonsministeren...

Hun påstår at vår felles sparekonto ikke over natten kan forvandles til klokkekonto...

Det der er en velkjent bløff som politikere ofte benytter seg av!

Drømmeliste:

5514 COMEX
Alle andre mulige Rolex med COMEX på skiven
7924 Tudor big crown
Rolex DRSD

Realistisk liste:
Noe skikkelig snacks fra Tudor
Rolex explorer II nyeste 42mm-n
BP FF
Alle slags mulige vintageklokker fra Rolex

Nå måååååå jeg bare ha disiplin!
 
Det er 4 ur som skal inn i samlinga mi på eitt eller anna tidspunkt. Desse er sub 14060, Longines Legend Diver (no-date), Speedy pro 3570.50 og Omega Const. Pie Pan! Ser ikkje vekk i frå at ein eller fleire av desse kjem i hus i løpet av året, spesielt med tanke på at det snart er på tide med ein liten "graduation gift":cool:
 
Jeg kjenner en krypende følelse av at jeg kunne tenkt meg å få en Omega Seamaster 2254.50 i samlingen i år :D
 
Jeg opererer definitivt i en litt annen prisklasse enn de fleste her inne, men det står likevel ikke på kjøpsplanene av den grunn.

Prioritet 1: Pilotklokke, her blir det sannsynligvis en Archimede Pilot eller en Stowa Flieger.

Prioritet 2: Dressdiver: jeg har allerede et par divere, men ingen av den litt mer klassiske typen. Jeg har Omega Planet Ocean som en hellig gral en gang i fremtiden, men det får vente et par år. Har imidlertid falt pladask for Seamster 2254.50 og vil godt mulig prøve og finne en av disse på et eller annet salgsforum. En annen dressdiver som jeg liker er denne:

trident004.jpg


Christoper Ward C60 Trident GMT, meget flott ur med en klassisk look. Da jeg også har vært på utkikk etter et ur med GMT-funksjon, kan jeg derfor slå to fluer i en smekk med et kjøp av denne.