Grill

FBA4F73F-2469-41F9-8938-FCD787572A0A.jpeg
 
Noen tips til hvilke gassgrill man skal gå for i dag? Pris 5-12 tusen +
Hvis du gidder å bruke en kveld eller to på å montere sammen en Broil King Baron, så er dette en helt OK grill. Solid støpejern rist som raskt når 200-250˚C og har enkel varmejustering over flere soner. Hatt min stående ute i flere år og ser ikke tegn til rust eller slitasje, brukt 1-2 ganger i uken gjennom hele året.
 
Redigert:
  • Liker
Reaksjoner: Lynch
Hvis du gidder å bruke en kveld eller to på å montere sammen en Broil King Baron, så er dette en helt OK grill. Solid støpejern rist som raskt når 400-500˚C og har enkel varmejustering over flere soner. Hatt min stående ute i flere år og ser ikke tegn til rust eller slitasje, brukt 1-2 ganger i uken gjennom hele året.

Takker @Gin tar en kikk på denne!
 
Jeg lurer litt på en Everdure Furnace . Bakeren og kokken har kampanje hvor man får med rottiserie på kjøpet.
 
Noen tips til hvilke gassgrill man skal gå for i dag? Pris 5-12 tusen +

Har selv en Broil King Baron.
Den fremstår kanskje som litt mer flimsy med noe kjipere materialvalg/kvalitetsfølelse enn f.eks. Weber.
Men den fungerer veldig bra.
Som nevnt før er den litt omstendelig å sette sammen, men verdt både tid og kroner.
Mye ekstrautstyr er jo også et pluss.
 
  • Liker
Reaksjoner: Lynch
Noen tips til hvilke gassgrill man skal gå for i dag? Pris 5-12 tusen +
Her må jeg legge inn en anbefaling på Weber Genesis ii. I øvre sjiktet budsjettmessig, men kvalitetsfølelse på finish er høy. I tillegg holder den varmen godt og har masse kult ekstrautstyr!
 
  • Liker
Reaksjoner: Lynch
Jeg har virkelig lyst på big green egg men blir skremt av kollegaer som snakker kullgrill ned:sneaky:
Trikset er nok å ha en av hver, iallefall for en del av oss som har små barn og masete dager. Gassgrill til hverdags og kullgrill til helg/kos. Mange meninger der ute, men jeg opplever iallefall at kull (kjøp skikkelig kull!) gir bedre smak, bedre lukt/opplevelse av grill og bedre stekeskorpe. Gassgrillen har sin styrke i enkelthet og bekymringsløs hverdagsgrilling.
 
  • Liker
Reaksjoner: Mulliner
Jeg har kullgrill og blir stort sett møtt med undring over det. Tror folk flest synes kull er så som så. At det er tregt, ikke like bra, tennvæske er skummelt/gøy (de fleste vet ikke hva kullstarter er til). Gassgrill er dyrt , kullgrill er det billige alternativet.
Gassgrill blir ikke like varm sier du?? Men den blir varm nok! Osv.

Men hvordan får du røyksmak da? Ææø røyksmak?

Til og med vært borti de som griller oppi slike aluminiumsbakker på gassgrillen. For å spare brennerne. :oops: