Grill

Noen tips til hvilke gassgrill man skal gå for i dag? Pris 5-12 tusen +
Her må jeg legge inn en anbefaling på Weber Genesis ii. I øvre sjiktet budsjettmessig, men kvalitetsfølelse på finish er høy. I tillegg holder den varmen godt og har masse kult ekstrautstyr!

• Liker
Reaksjoner: Lynch
Ny grill på plass
B9A45AA6-CB05-4FC1-8FD0-CCD8117891EF.jpeg

Jeg har virkelig lyst på big green egg men blir skremt av kollegaer som snakker kullgrill ned:sneaky:
Trikset er nok å ha en av hver, iallefall for en del av oss som har små barn og masete dager. Gassgrill til hverdags og kullgrill til helg/kos. Mange meninger der ute, men jeg opplever iallefall at kull (kjøp skikkelig kull!) gir bedre smak, bedre lukt/opplevelse av grill og bedre stekeskorpe. Gassgrillen har sin styrke i enkelthet og bekymringsløs hverdagsgrilling.

• Liker
Reaksjoner: Mulliner
Jeg har kullgrill og blir stort sett møtt med undring over det. Tror folk flest synes kull er så som så. At det er tregt, ikke like bra, tennvæske er skummelt/gøy (de fleste vet ikke hva kullstarter er til). Gassgrill er dyrt , kullgrill er det billige alternativet.
Gassgrill blir ikke like varm sier du?? Men den blir varm nok! Osv.

Men hvordan får du røyksmak da? Ææø røyksmak?

Til og med vært borti de som griller oppi slike aluminiumsbakker på gassgrillen. For å spare brennerne. :oops:

Snakker kullgrill ned?
Den er ny. Er som regel propan og pelletsgrill som blir dissa.

Misforstå meg rett Zilla, de fleste er vel enig i at kullgrill smaker best men det begrunnelsen var når vi diskuterte dette over 10-kaffen var at det tar for lang tid. Personlig er jeg vokst opp med kullgrill og synst ikke smaken av gassgrill kan sammenlignes men tid spiller også en stor faktor til hverdags.

Redigert:
  • Liker
Reaksjoner: Edzilla og Genta
Misforstå meg rett Zilla, de fleste er vel enig i at kullgrill smaker best men det begrunnelsen var når vi diskuterte dette over 10-kaffen var at det tar for lang tid. Personlig er jeg vokst opp med kullgrill og synst ikke smaken av gassgrill kan sammenlignes men tid spiller også en stor faktor til hverdags.

Forstår deg Mr.
Men når sant skal sies så er egget klar etter 30-35 min.
Trikset er å bruke en slik her
9674415374366.jpg

• Liker
Reaksjoner: Lynch