Glashütte Original-tråden

You really can't go wrong.. Personlig foretrekker jeg faktisk den hvite skiven! Syns den er nydelig!

Av de over vet jeg ærlig talt ikke hva jeg hadde valgt. Begge er nydelige!

Enig. Jeg syns også at den hvite er lekrest (med kontrasten i månefasedisken).

Men igjen, grå eller blå er ikke direkte feil det heller.
 
  • Liker
Reaksjoner: KentOve
Jeg _tror_ jeg har den grå som en ørliten favoritt, men det hadde vært fint å sett den live også.

Men, som flere har nevnt tidligere i tråden, jeg syns det er vanskelig, selvom klokken er griselekker å bruke så mye penger på en så "lite populær" klokke i Norge.
 
Sixties-Iconic-Square_Titel-all.jpg
 
Gjenoppliver denne tråden med en diskré invitasjon før den går ut bredere. Tenker noen plasser kan være forbeholdt forummedlemmer :)

Glashuette-Original-x-Tidssonen.jpg

Sammen med Glashütte Original satser vi på en trivelig lukket klokkekveld med fokus på Glashütte Original. Litt presentasjon fra Glashütte Originals utsendte, masse flotte klokker å prøve, fingermat og litt godt å drikke.

I og med at dette er et lukket arrangement med et begrenset antall plasser, må vi ha en påmelding med navn og telefonnummer. Sendes til events@tidssonen.no
 
Går rundt i ring og klarer ikke å gi slipp på tanken om en GO.
Det har vært litt snakk om dårlig gjensalgsverdi i denne tråden og i den forbindelse så lurer jeg på hva man kan forvente av % hos AD.?

Vet ikke om det er korrekt, men min antakelse er at om man får «mye» % hos AD så er andrehåndsverdien dårlig. Bare se på Zenith. Ingen problem å få 40% hos AD på dem (back in the days) og det gjør jo at man ikke får mer enn (maks) 60% av verdien igjen ved salg.

Ser noen skrev 30% fall når du tar den ut av butikken. Betyr det at man kan klare å få 20-30% ho AD om man er flink til å prate?

PS: send gjerne svar på PM om noen vet.
 
Tror du bør regne med 20-30 % fall med en gang får klokken. Tviler sterkt på du får den rabatten i Norge med bare en forhandler av GO.
Men hvis du ønsker en GO regner jeg med du skal bruke den og ikke tenke så mye på annenhåndsverdien.
Eventuelt kjøpe fra gråsone/brukt forhandler i utlandet. Da det er lite brukte modeller i Norge.
 
  • Liker
Reaksjoner: gullet og havarduf
Tror du bør regne med 20-30 % fall med en gang får klokken. Tviler sterkt på du får den rabatten i Norge med bare en forhandler av GO.
Men hvis du ønsker en GO regner jeg med du skal bruke den og ikke tenke så mye på annenhåndsverdien.
Eventuelt kjøpe fra gråsone/brukt forhandler i utlandet. Da det er lite brukte modeller i Norge.
Takk for svar. Var ca det jeg hadde regnet med også. Det er noen fantastiske klokker, så får se hva det ender med...
 
Heisann, har noen her hatt erfaring med Senator Excellence, PanoMaticLunar og/eller Sixties Panodate som de gjerne vil dele? :) Er på nippet av å gå for en av dem, men er usikker på hvilken. Vet at kaliber 36-xx er helt suverent, men lurte på om folket her på TS kanskje hadde noe mer å bidra, som personlige opplevelser/formeninger etter daglig bruk?
 
A quick visit at Frank's Ur in Stockholm.

The front window is loaded with some nice watches from Glashütte Original.

f191.jpg


There is more when we come inside.

f192.jpg


f193.jpg


f194.jpg


The 2019 version of the chronometer in gold looks really nice.

f195.jpg


Unfortunatey the 2019 news has not arrived yet so I shot a few random watches from the stands.

f196.jpg


f197.jpg


f198.jpg


f199.jpg


f1910.jpg


I will update with the new models as soon they arrive.

A huge thanks to Roger that take the time to let us check out the watches.​