Glashütte Original-tråden

Uansett hva vil Lange-navnet være på øverste nivå - parallellt med PP, VS, AP på den andre siden av grensen.
Glashütte er Glashütte, og blir nok ikke helt på topp-sjiktet.
 
De som går rett til forumet uten å se på forsiden har kanskje klart å gå glipp av disse modellene fra GO. Sixties Iconic Collection.

glashuette-original-sixties-iconic-.jpg


Overraskende, lekent og spenstig. Jeg liker det. Men prisen er kanskje litt stiv? For 6300 euro kan man jo få en del moro.
 
Denne tråden har gått meg hus forbi, men nå får jeg stille med et par bilder av min Sport Evolution Panoramadatum. Veldig ergerlig med Tidemann, jeg har sansen for GO og kunne tenkt meg et ikke-sportsur, men det blir ikke helt det samme uten norsk forhandler. Når det er sagt, så har jeg virkelig blitt begeistret for Sport Evoen - den får mye armtid og gir mye glede - lurer på å beholde den som mitt tyske alibi i boksen.

 
Sport Evolution Panoramadatum var en klokke som jeg bet meg merke i veldig tidlig i min "horologiske reise" (blæh), og den er fortsatt en av de flotteste sportsklokkene jeg vet om. Nydelig!
 
Bra trådstart:)

Glashütte är troligen en klocka som stiger i rang.

Jag köpte min första 2011, en Senator Hand Date.


Tidigare hade jag köpt en vintage Glashütte "Original"


Det var en exportmodell under det "kalla kriget" .

Jag besökte Glashutte i somras och det visas i detta reportage som visats i över 14.000 visningar:)
Glashütte verkar vara populärt just nu :)

http://forums.timezone.com/index.php?t=tree&goto=7072709&rid=0#msg_7072709

Br

Anders.S
 
Den nye PML med blå skive begynner å dukke opp på Chrono24. 69' NOK inklusiv VAT som kan trekkes fra ved innførsel til Norge. Fristende......
 
Synd at Thune har tatt over. Var innom et par ganger og tittet på Chopard. Aldri fått så dårlig hjelp noensinne.

De viste helt grei service, men de hadde jo ikke peiling på noe som helst med urene.

Går det dårlig for Tidemansen? Han mister vel mer og mer?
 
Synd at Thune har tatt over. Var innom et par ganger og tittet på Chopard. Aldri fått så dårlig hjelp noensinne.

De viste helt grei service, men de hadde jo ikke peiling på noe som helst med urene.

Går det dårlig for Tidemansen? Han mister vel mer og mer?

Det var vel slik at de fikk inn A. Lange & Söhne under visse forutsetninger, som innebar at de ikke kunne fortsette å tilby GO..
 
De som går rett til forumet uten å se på forsiden har kanskje klart å gå glipp av disse modellene fra GO. Sixties Iconic Collection.

glashuette-original-sixties-iconic-.jpg


Overraskende, lekent og spenstig. Jeg liker det. Men prisen er kanskje litt stiv? For 6300 euro kan man jo få en del moro.

Er det bare meg som tenker Gibson Les Paul her?
 
Synd at Thune har tatt over. Var innom et par ganger og tittet på Chopard. Aldri fått så dårlig hjelp noensinne.

De viste helt grei service, men de hadde jo ikke peiling på noe som helst med urene.

Går det dårlig for Tidemansen? Han mister vel mer og mer?

Kommer litt an på hvem du treffer på. Har fått god hjelp der og i gamle butikken på Egertorget et par ganger. Andre ganger så har de ikke hatt peiling. Antagelig noen som vanligvis selger smykker
 
Det var vel slik at de fikk inn A. Lange & Söhne under visse forutsetninger, som innebar at de ikke kunne fortsette å tilby GO..

Det ryktes om at det ikke var bare derfor, uten at jeg selv har blitt fortalt hele grunnen. Men jeg har et par hypoteser.
 
Ble nesten overtalt til å la denne gå forrige uke, veldig glad for at jeg ikke ga etter for presset. Setter da enda mer pris på den i etterkant, fantastisk klokke. ;) Krysspost fra Dagens er vel lov..