Glashütte Original-tråden

Var innom Thune i dag og kikket på Glashutte (imponerende utvalg).. Fikk meget god hjelp og de lager noen virkelig nydelige ur!

Hva er sonens syn på Glashutte? Er det et merke som forsvarer prisen? Hvordan er bruktverdien på disse?
 
Redigert:
Veldig pene klokker og kvaliteten er veldig god i forhold til prisen. Bruktpris derimot.. Der virker det som man ser ganske greie tap.
 
Har virkelig sansen for Glashutte, spesielt PanoMaticLunar, men som Lemen sier så er det dessverre store sjanser for et saftig tap ved evt. videresalg. Når det er sagt så er det trist hvis alle skulle tenke i de baner, da hadde det blitt rimelig ensformig her på Sonen.
 
Har virkelig sansen for Glashutte, spesielt PanoMaticLunar, men som Lemen sier så er det dessverre store sjanser for et saftig tap ved evt. videresalg. Når det er sagt så er det trist hvis alle skulle tenke i de baner, da hadde det blitt rimelig ensformig her på Sonen.

Har sett på samme og må innrømme at den frister veldig! Selv om jeg i utgangspunktet ikke kjøper for å selge videre, vet jeg jo med meg selv at man fort kan endre preferanser og da er det veldig greit å kunne unngå å tape alt for mange tusenlapper.. Hvor mye tap må man regne med på noe slikt? Sikkert vanskelig å svare på, men..
 
Har sett på samme og må innrømme at den frister veldig! Selv om jeg i utgangspunktet ikke kjøper for å selge videre, vet jeg jo med meg selv at man fort kan endre preferanser og da er det veldig greit å kunne unngå å tape alt for mange tusenlapper.. Hvor mye tap må man regne med på noe slikt? Sikkert vanskelig å svare på, men..

Du må nok regne med 30% tenker jeg. Kanskje ikke om du selger med en gang, men dog stort tap uansett. Spesielt siden disse koster 100k nå. Mener jeg så en til rundt 60k for ikke så alt for lenge siden?

Selv sikler jeg på utgaven med power reserve. Passet bedre på armen og jeg er sucker for opptrekk. Må se hvordan den med blå skive ser ut i virkeligheten, men hvit/sølv er helt nydelig. Dog for øyeblikket et godt stykke utenfor budsjett. Blir 30 om et par år, kanskje jeg skulle begynt å spare.
 
  • Liker
Reaksjoner: Jørgen
Du må nok regne med 30% tenker jeg. Kanskje ikke om du selger med en gang, men dog stort tap uansett. Spesielt siden disse koster 100k nå. Mener jeg så en til rundt 60k for ikke så alt for lenge siden?

Selv sikler jeg på utgaven med power reserve. Passet bedre på armen og jeg er sucker for opptrekk. Må se hvordan den med blå skive ser ut i virkeligheten, men hvit/sølv er helt nydelig. Dog for øyeblikket et godt stykke utenfor budsjett. Blir 30 om et par år, kanskje jeg skulle begynt å spare.

Takker for svar! Prøvde utgaven med Power Reserve også, og den var også nydelig. Lavere enn den med månefase og automatikk, så virkelig en utfordrer :)
 
Kjøp klokke med hjertet ;)
Ja vet du det er jeg helt enig i. Jeg må si jeg blir litt trist rett og slett.

Gjensalgsverdi og tap er noe som kommer opp i hver eneste tråd som ikke omhandler Rolex. Jeg tenker konsekvensen av dette er at mange ikke kjøper flotte ur. Ser det på kjøp og salg og ; eksklusive ur blir liggende ute mens Kronene rives bort.

Kjøp med hjertet.

Jeg skal rett og slett bli bigamist! Jeg skal kjøpe meg en Breitling av alle ting. En svindyr Aerospace av en batteriklokke. Gud så gøy det skal bli. Blir nok dessverre ikke i år da jeg må gifte meg...

Men Breitlingquartz ja, dyrt og jævli ; hvorfor ? Fordi det er gøy.

Hahah eller kanskje en Avenger Blackbird til og med.

Takk til ung tass på Otteren Sandnes som viste frem og ga meg gnisten igjen.

Bilder folkens, vi må ha bilder.... Sjekk dette tapsprosjektet, jeg gleder meg som et barn

 
Ja vet du det er jeg helt enig i. Jeg må si jeg blir litt trist rett og slett.

Gjensalgsverdi og tap er noe som kommer opp i hver eneste tråd som ikke omhandler Rolex. Jeg tenker konsekvensen av dette er at mange ikke kjøper flotte ur. Ser det på kjøp og salg og ; eksklusive ur blir liggende ute mens Kronene rives bort.

Kjøp med hjertet.

Først og fremst: La oss ikke la denne tråden om det flotte merket Glashütte skli helt over i en diskusjon om gjensalgsverdi :)

Jeg er i all hovedsak enige med det dere sier. Men for meg er det ofte for lite å bare forsøke uret på armen hos urmaker. Av og til etter noe bruk merker man (dessverre) at dette ikke var riktig ur for din arm. Da er det ofte gjensalgsverdien som spiller en stor rolle.. Jeg sliter i allefall med å forsvare tap på titusener over natta rent økonomisk :-/

Men jeg heller mot å gi Glashütte et forsøk, så får vi se!

Jeg håper fortsatt at eiere og tidligere eiere kan dele sine erfaringer (og bilder) med merket i denne tråden!
 
Redigert:
  • Liker
Reaksjoner: Callahan
Har jobbet med en omtale av GO Senator Observer i dag, og en fyldig og bildespekket rapport kommer imorgen :) Deler også litt tanker og info generelt om GO.

glashutte-original-senator-observer-berlin-8066.jpg
 
Forstår jeg det rett at det er ingen som fører Glashütte i Norge for tiden? Ser ingen sport på Thune sine sider.

Må innrømme at jeg er meget svak for Glashutte Seventies Panorama Date (med blå skive).
 
Hvilken skive er finest, syns dere?



Bildet er tatt hos Thune i Oslo forrige uke. Bra utstilling av GO.

Eller denne? Bildet er lånt fra internett, da svart skive ikke var i utstillingen.



De hadde også PanoMaticLunar med hvit skive inne, men blå og svart er favoritter.
 
You really can't go wrong.. Personlig foretrekker jeg faktisk den hvite skiven! Syns den er nydelig!

Av de over vet jeg ærlig talt ikke hva jeg hadde valgt. Begge er nydelige!
 
  • Liker
Reaksjoner: KentOve