Glashütte Original-tråden

Medlem
11. des. 2010
Innlegg
890
Sted
Oslo
Jeg finner ikke noen egen tråd for denne fantastiske klokkeprodusent. La oss se bilder, videoer og artikler om GO.
En som har stått på min ønskeliste lenge er denne: Blir det bedre enn dette?

 
Redigert:
Når @Celter starter en så flott tråd, så får vel vi andre med GO følge opp?

Ikke dagsferskt - men her er en utrolig flott variant fra GO med blå skive. Klokka er slank, innsyn til verket på baksiden og er veldig behagelig på hånda. Dette er klokka Omega burde ha laget som den nye Pie Pan....

F757DA0C-DCEC-455F-8EFD-C89EA5DB1CD6_zps6bcuzv4i.jpg


Pluss et fra baksiden (skamløst stjålet fra nettet):

SenatorSixties10.jpg
 
Jo mer jeg ser av GO jo mer imponert blir jeg. Synes faktisk de er mer spennende enn Lange, selv om det kanskje er å banne i kirken. De lager bare 9000 klokker i året og det selges altså over 100 Rolex for hver GO. Spørsmålet er hvilken som blir min neste ......
Se og nyt:

 
  • Liker
Reaksjoner: FMS
Denne har gått meg hus forbi. Ny skivefarge presentert på Baselmessen i år. Snart hos Tidemann?

Sikler også på denne. Nydelig klokke og 40mm er perfekt for mine lanker. Spent på hva Tidemann skal ha for den. Har sett et par prisforslag på rundt 85 000,-
Står mellom denne og Yachtmaster med blå skive når subben er solgt og skatteetaten får ut fingern.
 
Denne har gått meg hus forbi. Ny skivefarge presentert på Baselmessen i år. Snart hos Tidemann?

Dessverre, Tidemann slutter med GO og tar inn A. Lange & Söhne isteden.
De vil derfor ikke ta inn denne modellen.
Finnes vel ingen andre som har GO i Norge heller?
 
Få serier er mer vellykket enn panoserien til Glashütte. Størrelsen, kassen, layout på skive, komposisjonen og samspillet mellom komplikasjonene, big date-implementeringen (bedre, mer raffinert, enn Lange sin versjon i min bok).

Men dessverre må det medgis at jeg har et, mildt sagt, veldig anstrengt forhold til rotordesignet på automatverkene deres: de to "G"-ene, rygg mot rygg. Hva er det for noe?! For et komplett stilbrudd. Det er tacky. Boarderline harry. Fullstendig og atter uforståelig. Det fremstår som et klassisk eksempel på at en markedsføringsavdeling har rotet seg borti ting de ikke skal ha noe med å gjøre.
 
  • Liker
Reaksjoner: uret
Helt uforståelig at GO ikke aksepterer at Tidemann tar inn Lange. Jeg forstår jo at de er konkurrenter, men Tidemann er vel de som har solgt flest GO i hele verden. Bad call!!
 
  • Liker
Reaksjoner: Magpie og uret
Helt uforståelig at GO ikke aksepterer at Tidemann tar inn Lange. Jeg forstår jo at de er konkurrenter, men Tidemann er vel de som har solgt flest GO i hele verden. Bad call!!
Så det er grunnen. Kanskje Bjerke tar over. Har hørt noen rykter om at de skal inn med et nytt merke når den nye butikken åpner.
 
Har Tidemann utført service på GO sjølv tidlegare? Vil dei fortsette med service - eller må me no sende til Glashutte?
 
Hvorfor kan ikke en AD ha både Lange og Glashütte? Bjerke har PP og AP som begge er i Holy Trinity-nivå.
 
  • Liker
Reaksjoner: Kurt
Tidemann har utført service, men har ikke hatt tilgang på deler slik jeg forstår det.

Skal kundene nå ha utført service ber GO kundene sende klokkene til Swatch
på Kalbakken som så vil videresende til Tyskland.

Jeg tror GO har som forretningsplan å utfordre Lange. Det at Senator Navigator
og Sport Evo er ute av sortimentet og noen av modellene har fått et kraftig
kvalitetsløft kan tyde på dette. Kanske vil Swatch vente med å bruke samme
forhandlere som Richemonts Lange. Bare en tanke....
Uansett bakgrunn er det et klart strategivalg hos Swatch når GO forlater sin norske
AD når Lange kommer inn.