Generell snikksnakk

Jeg kan trykke på "volum ned" knappen når det ringer, som fører til at ringelyden mutes og svarknappen legger seg i nedtrekksmenyen.
Hmmm min Samsung S9 bare tikker et par ganger, og så gir den seg....
Mulig det bare er en instilling?

8- /

Takker for svar.
Prøvde litt i dag. Tror kanskje løsningen er så enkel som at jeg må sveipe opp fra bunnen av skjermen. Og så trykke hjemknappen. (S10e)
 
  • Liker
Reaksjoner: Grendel
Gratulerer med Pi-Dagen, alle dere med interesse for matematikk.
Ekte_Pi-day-cake.jpg


8
 
Bor i trehus, malt med oljemaling.
Tiden for å male utvendig igjen er kommet.
Noen som har innspill på å sprøytemale vs tradisjonell påføring med rulle/kost?
Hva er best og hvorfor? Å sprøyte er nok billigst men er det like holdbart? Noe som taler i mot å sprøyte?
Utføres av maler.
 
Bor i trehus, malt med oljemaling.
Tiden for å male utvendig igjen er kommet.
Noen som har innspill på å sprøytemale vs tradisjonell påføring med rulle/kost?
Hva er best og hvorfor? Å sprøyte er nok billigst men er det like holdbart? Noe som taler i mot å sprøyte?
Utføres av maler.
Har vel kanskje noe med hvor godt lag det blir. Mulig man må gå over enda flere ganger med sprøytemaling.
 
Har sprøytemalt gården på landet, med elendig resultat. I følge malermester var det på grunn av dårlig grunnarbeid/grunning av nytt treverk. Måtte også bruke mye tid på maskering, og utvendig listverk og utskjæringer måtte likevel males på vanlig måte - så jeg er usikker på hvor effektivt sprøyting egentlig er på et hus med mye vinkler og krinkelkroker. Låven blir dog sprøytet til sommeren, men der er det bare å kjøre på.

Tenker også det har en egenverdi å stryke på maling med kost, at treverket tar opp malingen bedre enn ved sprøyting @westmouth?
 
  • Liker
Reaksjoner: westmouth
Min far var maler, og spesialist på særegne maleteknikker. Han var klar på at rulle og pensel alltid gav best resultat, men at sprøytemaling kunne være veldig effektivt. Sprøytemaling ble ofte brukt til å formale plank/bord eller lister, og til å male særlig gipsvegger og andre helt rette og flate overflater. Samtidig krever sprøytemaling sitt med tanke på maskering og annen tildekking.

Kroneksempelet var da fattern og brorens hans (begge malere) gjorde en jobb sammen. Fattern dekket til og ordna, mens onkelen min «gønna på». Han angra visst ganske kraftig da hans BMW 3-serie i frekk oransje hadde en hvit mist av malingssøl over hele seg…

Fattern ville gått for rulle og kost her. Lykke til med jobben. :)
 
Naboene mine satte opp dobbeltgarasje for et par år siden. Byggesett med grunnet kledning og blank, sort takstein.

En dag så jeg de sto og malte, mor og barn med rull på ene veggen, far med sprøyte i røstveggen - med en liiiten østavindstrekk i ryggen. Den dag i dag har garasjetaket en fin, grå trekant ned fra mønet og en halvveis ut på langsiden. Hold deg til kost og rull om du ikke vil gi naboene en god latter. ;)
 
  • Liker
Reaksjoner: BigT og westmouth
Har selv prøvd begge deler, og sist sprøytemalte jeg huset. Ja, litt maskering må til. Vinduer, terrassegulv etc etc. Men jeg syntes det funket helt fantastisk. Brukte grønn Bosch sprøyte, tenkte den var så rimelig at det var verdt forsøket. Kommer til å gjøre det samme neste gang, men være enda nøyere med maskeringa..
 
  • Liker
Reaksjoner: westmouth
Hytten vår og garasjen fikk behandling med rulle.
Det gikk raskt og greit. Måtte bistå med pensel for å få ordentlig på kanter og hjørner for overliggende bord. Men du verden; det gikk mye raskere med rullen.

8- )
 
  • Liker
Reaksjoner: westmouth
Kordan kan ho vete at ikkje den hadde blitt solgt for samme pris uten styling ?
Og vist ikkje , er folk virkelig så idioter at en lar seg lure av noke malingsflekka og litt styling når en kjøper bolig ?

Screenshot_2022-05-07-08-18-19-26_40deb401b9ffe8e1df2f1cc5ba480b12.jpg
 
Folk er 1000% så idioter ja.
At markedsføring fungerer burde ikke være overraskende på et klokkeforum;)
 
Folk er 1000% så idioter ja.
At markedsføring fungerer burde ikke være overraskende på et klokkeforum;)

Joda , men vi snakker ikkje om et impulskjøp på en overprisa Rolex på klokkeriet lørdagskveld klokka 0240 djupt nede i ei flaske singel malt heller . Men å i edru tilstand by langt over takst for en bolig pga noke klatter med maling, en flaske balholm i ei fruktkurv, nokre fancy puter og blomsteroppsatser plassert her og der. Men ja , eg har jo kjøpt 3 hus sjølv siste 4 åra so eg skjønner jo at folk ikkje leser takstrapportene særlig nøye , og når eg er på visning så ser eg jo at det er det svært få som gidder å sjekke dei virkelig viktige tinga på boligen.
 
Redigert:
Er på ferie i Alicante og lurer på hvor man spiser god tapas! Tips taes i mot med glede ;)