Generell snikksnakk

Blir kanskje lettskremt, men denne har jeg ikke sett før...

Er nrk blitt hacket?
SmartSelect_20220709-182652_Edge.jpg


8- )
 
Ultraen er faktisk den første Applewatchen som jeg synes er pen. Gjør seg med crownguards og litt mer firkantet design. Prisen er relativ høy, men paradoksalt nok er den lav i forhold til high end Garminklokker hvor prisingen har gått helt av skaftet.

Ser også ut som Ultra er den første som faktisk kan konkurrere med Garmin når det gjelder treningsfunksjonalitet. Kjøpte en AW serie 7 tidligere i år. Den røk ut igjen rimelig fort gitt. Alt for slitsomt med så mye notifications på håndleddet, syntes det ble ekstremt distraherende. Ble tilbake til gamle Garmin Fenix 3 for min del. Brukes kun til trening da.
 
Ser også ut som Ultra er den første som faktisk kan konkurrere med Garmin når det gjelder treningsfunksjonalitet. Kjøpte en AW serie 7 tidligere i år. Den røk ut igjen rimelig fort gitt. Alt for slitsomt med så mye notifications på håndleddet, syntes det ble ekstremt distraherende. Ble tilbake til gamle Garmin Fenix 3 for min del. Brukes kun til trening da.

Samme her. Forsøkt meg på noen smartklokker men ender alltid opp med å selge de. Blir for mye mas og jeg har ikke noe utbytte av aktivitetsmålinger osv. Jeg er av den enkle typen som foretrekker et pent ur uten datovisning. Har dog en Garmin Instinct Solar som jeg bruker til trening hvor alt av sensorer og tilkoblinger er slått av.
 
Følger en konto som heter watch_crime_ldn på instagram og det er helt sjokkerende og se hvor mye ran det er i storbyer om dagen! Denne siden poster hovedsaklig fra London men også andre byer. Anbefaler og følge med og vær på vakt, skummel utvikling.
 
  • Liker
  • Trist
Reaksjoner: Grendel og gullet
Villet utvikling, dessverre.

Jeg var mer engelsk enn norsk som barn og har elsket England siden, og sier dette med sorg: England har blitt et drittland.
 
Villet utvikling, dessverre.

Jeg var mer engelsk enn norsk som barn og har elsket England siden, og sier dette med sorg: England har blitt et drittland.

Trist å lese @Edward har selv tilbragt veldig mye tid i UK da samboer studerte der og elsker byen. Kan ikke vente med å reise tilbake etter korona men da uten klokke på armen.
 
Villet utvikling, dessverre.

Jeg var mer engelsk enn norsk som barn og har elsket England siden, og sier dette med sorg: England har blitt et drittland.
Hva mener du, hvem er det som vil ha mer ran? Og utviklingen viser jo at det jevnt over har blitt færre ran de siste årene.
 
Politikerne, åpenbart.

Færre ran noe sted i Vesten? Sorry, det blir jeg nødt til å tro at er svært kreativ bruk av statistikk, og så får du heller kalle meg konspirasjonsteoretiker.
 
Politikerne, åpenbart.

Færre ran noe sted i Vesten? Sorry, det blir jeg nødt til å tro at er svært kreativ bruk av statistikk, og så får du heller kalle meg konspirasjonsteoretiker.
Hvorfor vil politikerne i London/UK at det skal bli flere ran? Hvordan i så fall får de dette til?

Hvis man legger følelsene til side og ser på tallene, så er det relativt stabilt antall "robberies" i London, men generelt nedgående over de siste ti årene. Wikipedia har oversikt over tall enda litt lengre tilbake, som viser at kurven ville vært enda mer nedgående om man inkluderer 1996-2022. Vet ikke hva du definerer som Vesten, men i alle fall i EU har det vært tilsvarende reduksjon i robberies..

london.png
 
Jeg er fullt klar over hva offentlig tilgjengelig statistikk sier, og må påpeke at reduksjonen er i anmeldte og loggførte ran.

Dette er egentlig ikke noen vits i å diskutere, men jeg klarer likevel ikke å la være å komme med en anekdote: I 1991-92 kunne man sovne dritings på en benk i Spikersuppa på lørdag kveld og våkne søndag morgen med lommebok og klokke.
 
  • Haha
Reaksjoner: Henrik C
Jeg er fullt klar over hva offentlig tilgjengelig statistikk sier, og må påpeke at reduksjonen er i anmeldte og loggførte ran.

Dette er egentlig ikke noen vits i å diskutere, men jeg klarer likevel ikke å la være å komme med en anekdote: I 1991-92 kunne man sovne dritings på en benk i Spikersuppa på lørdag kveld og våkne søndag morgen med lommebok og klokke.
Du kaster ut en helt meningsløs påstand ("UK-politikere vil at det skal bli flere ran", fortsatt uklart for meg hvordan du mener de gjennomfører dette i praksis) som er stikk i strid med fakta - helt enig i at det ikke er noen vits i å diskutere videre da.