Generell snikksnakk

Noe å se på og kanskje prøve

Hvor lenge, og hvor langt må man paddle for å lade en mobiltelefon...?
Dette kan nok bli lange turer.... Men ideen er der!
En gammel kollega hadde "ferskvannsagregat" koblet til sideroret på kajakken. Den omdannet saltvann til ferskvann/drikkevann. Den virket fint.
 
  • Liker
Reaksjoner: Hammerfjord
Når alle pengene går til «That AkriviA» blir det harde prioriteringer på matfronten.
F88D5976-EA1F-492E-81AB-1BE593D9304B.jpeg
42226FED-CFF9-437C-A5E2-2826C6A42311.jpeg
FF0A3D9F-AA08-4184-9F48-E39EC9E7AEFA.jpeg
 
Hvor lenge, og hvor langt må man paddle for å lade en mobiltelefon...?
Dette kan nok bli lange turer.... Men ideen er der!
En gammel kollega hadde "ferskvannsagregat" koblet til sideroret på kajakken. Den omdannet saltvann til ferskvann/drikkevann. Den virket fint.

Alt handler om hastigheten, da fungerer det bedre i en bekk enn bak en kajakk, eller må du padle virkelig hardt;)
 
angry-customer.jpg


Kjøpte et par Apple AirPods for to år siden, det siste halve året har ikke folk hørt meg når jeg har snakket i telefonen så de har kun vært benyttet som hodetelefoner på løpetur, mens jeg har tenkt at jeg skal få levert de inn på reklamasjon. Fikk endelig ut fingeren i forrige uke, svaret fra verkstedet kom i dag;

"Ukjent substans innvendig i mikrofonen. Dette skyldes forhold på kjøpers side og vurderes ikke som en mangel på produktet. Dette dekkes ikke innunder produktets garanti. "

Ukjent substans, er det ørevoks? Støv? Aner ikke, har behandlet disse like pent som alle mine ting, men de er jo så klart blitt brukt både på jobb og fritid - kan kanskje ikke forvente mer av et slikt produkt?

Kan nå betale 375 kroner for å få de tilbake i samme stand, 1875 for å få de reparert (koster 1390 for helt nye) eller 0 kroner for å få de destruert (ja, særlig :unsure:)

Hva ville du ha gjort?
 
  • Wow
Reaksjoner: Qwestern
Vis vedlegg 262889

Kjøpte et par Apple AirPods for to år siden, det siste halve året har ikke folk hørt meg når jeg har snakket i telefonen så de har kun vært benyttet som hodetelefoner på løpetur, mens jeg har tenkt at jeg skal få levert de inn på reklamasjon. Fikk endelig ut fingeren i forrige uke, svaret fra verkstedet kom i dag;

"Ukjent substans innvendig i mikrofonen. Dette skyldes forhold på kjøpers side og vurderes ikke som en mangel på produktet. Dette dekkes ikke innunder produktets garanti. "

Ukjent substans, er det ørevoks? Støv? Aner ikke, har behandlet disse like pent som alle mine ting, men de er jo så klart blitt brukt både på jobb og fritid - kan kanskje ikke forvente mer av et slikt produkt?

Kan nå betale 375 kroner for å få de tilbake i samme stand, 1875 for å få de reparert (koster 1390 for helt nye) eller 0 kroner for å få de destruert (ja, særlig :unsure:)

Hva ville du ha gjort?
Kjøpt nye. Forbruksvare.
 
  • Liker
Reaksjoner: Qwestern
Mitt første par begynner å gå på siste verset. Holder ikke til 1 time med tale lenger som er passe bummer.
 
Har snekret skap, og fått den gamle Alf Prøysen sangen på hjernen. Nesten riktig tekst også:
...Han sager av, og sager av
Til slutt så har det blitt
Et skrivebord der mor
Kan gjemme øl og akevitt
Det vil hun sikkert ha
Det vil hun sikkert ha
Og at det er en nyttig ting
Kan ingen komme ifra ...


8
 
  • Liker
Reaksjoner: westmouth
Vi har klart å vaske flisene i inngangspartiet vårt med grønnsåpe og det har medført ett ujevnt slags lag som irreterer meg! Har noen vert borti i dette og har tips hva jeg kan gjøre for å få det bort?
A3A4069E-4264-4915-A8EC-219B3A03C3E2.jpeg
 
Bekkestua parkettsliperi.
Har brukt dem i jobb. De har forøvrig gjort alt inne på Aker Brygge av fellesområdet.

Sven Erik Disch
Daglig leder

Mobil: 414 21 362
E-post: sven@bekkestuaparkettsliperi.no
www.bekkestuaparkettsliperi.no

Du finner oss i sosiale medier på;
«Nytt» gulv!
A90C0835-B982-42BE-829D-BC2B35360944.jpeg
 
Må ha ny platetopp på hytten, 60cm. Noen merker som må unngås som pesten? Hadde vært fint å slippe unna med 5000-7000,-
 
Må ha ny platetopp på hytten, 60cm. Noen merker som må unngås som pesten? Hadde vært fint å slippe unna med 5000-7000,-
I disse dager burde det være ganske grei skuring, Elkjøp har 25% på alle integrerte hvitevarer denne uken og en del gode tilbud utenom. Kjøpte selv en 80 cm fra Bosch tidligere i uken. Har god erfaring med Bosch og Siemens.
 
  • Liker
Reaksjoner: adio
Må ha ny platetopp på hytten, 60cm. Noen merker som må unngås som pesten? Hadde vært fint å slippe unna med 5000-7000,-

Eg kjøpte en AEG på power i fjor og den kan både koke vann og steike . Einaste som kan være greit å sjekke er kordan en justerer varmen og kontrollerer platene . Enkelte platetopper er overraskende dårlige på dette .
 
  • Liker
Reaksjoner: adio