Generell snikksnakk

@Callahan
39F1FA57-0188-4DFB-9AB7-06F016559727.jpeg
 
  • Haha
  • Wow
Reaksjoner: Callahan og Grendel
Kommer ut på veien i Oslo. Ingen måkebiler som har sett på veiene der. Kjører over Lysakerelven. Kommer ut av Bærumsporten og møter fine veier. Utrolig forskjell! Sier kanskje om at det er inkompetanse et sted ? Eller en veldig regionalt snøfall?
8- D
 
  • Liker
Reaksjoner: Agassiz
Kommer ut på veien i Oslo. Ingen måkebiler som har sett på veiene der. Kjører over Lysakerelven. Kommer ut av Bærumsporten og møter fine veier. Utrolig forskjell! Sier kanskje om at det er inkompetanse et sted ? Eller en veldig regionalt snøfall?
8- D
To forskjellige kommuner med ulik terskel for når de kommunale veiene skal brøytes (evt. ulikt budsjett) :rolleyes:
 
01001000 01100001 01110000 01110000 01111001 00100000 01001110 01100101 01110111 00100000 01011001 01100101 01100001 01110010 00100001
 
6053133D-BA61-4C43-B73B-280F19DB32CF.jpeg

2 spørsmål:

1: Snakker vi her om god gammeldags røykvarsler som er seriekoblet med kabel(ikke strømførende)

2: Får man kjøpt slike fortsatt?
 
  • Haha
Reaksjoner: Grendel
Vis vedlegg 275933
2 spørsmål:

1: Snakker vi her om god gammeldags røykvarsler som er seriekoblet med kabel(ikke strømførende)

2: Får man kjøpt slike fortsatt?

Kjennere vet!
Ekte vintage. Selges bare til en som vet å ta vare på den.

Slike røykvarslere har en datostempling. Det står en lapp på disse som indikerer når den "går ut". Det er noen stoffer i dem som brukes for å detektre røyken. Dette har jeg fra en fagmann. Vi hadde en hos oss som la opp nye.

Fagmannen: "Se her er lappen som viser utløpsdato. Denne gikk ut for syv år siden."
Meg: "Tja, jøss. Vi har hatt dem så lenge".
Fagmannen: "Og se på denne. Her..... skal vi se hvor er merkelappen..... Jeg finner ikke datostempelet på denne.... Alle skal jo ha det...."
Meg: "Det var merkelig...:"

Edit: Du vil ikke tro meg hvis jeg fortalte deg hva jeg fikk for den på "Røykdetektoriet". Kjennere vet....

8- )
 
Det er noen stoffer i dem som brukes for å detektre røyken.
Det er nok en god klump med radioaktivt Americum-241.

Om det brenner og partikler i røykgassen treffes av alfastråling fra ameriklumpen får det en avalanche-detektor til å dra rundt og herligheten piper.

Slike gammeldagse røykvarslere er ikke spesielt gode for å ta karbonmonoksid, så bytt til ny om du kan.
 
En ting som irriterer meg grenseløst med Android (eller Samsung UI?).

Når telefonen er låst og det kommer et inngående anrop. Hva skal da til for å ignorere dette (altså å la det fortsette å ringe i bakgrunnen) og fortsette å bruke telefonen? Når det ringer så tar det opp hele skjermen og det går ikke å trykke på noe som helst annet enn svar/legg på/melding.

Noen som vet?

(Om telefonen er opplåst/i bruk når det ringer så er det ingen problem.)
 
En ting som irriterer meg grenseløst med Android (eller Samsung UI?).

Når telefonen er låst og det kommer et inngående anrop. Hva skal da til for å ignorere dette (altså å la det fortsette å ringe i bakgrunnen) og fortsette å bruke telefonen? Når det ringer så tar det opp hele skjermen og det går ikke å trykke på noe som helst annet enn svar/legg på/melding.

Noen som vet?

(Om telefonen er opplåst/i bruk når det ringer så er det ingen problem.)

Jeg kan trykke på "volum ned" knappen når det ringer, som fører til at ringelyden mutes og svarknappen legger seg i nedtrekksmenyen.
 
En ting som irriterer meg grenseløst med Android (eller Samsung UI?).

Når telefonen er låst og det kommer et inngående anrop. Hva skal da til for å ignorere dette (altså å la det fortsette å ringe i bakgrunnen) og fortsette å bruke telefonen? Når det ringer så tar det opp hele skjermen og det går ikke å trykke på noe som helst annet enn svar/legg på/melding.

Noen som vet?

(Om telefonen er opplåst/i bruk når det ringer så er det ingen problem.)

Hmmm min Samsung S9 bare tikker et par ganger, og så gir den seg....
Mulig det bare er en instilling?

8- /