Generell snikksnakk

Korrekte innfallsvinkelen er heller "det føres en politikk man vet kommer til å føre til mer vold". Hvis du ikke vet hvordan dette gjennomføres tror jeg ikke jeg klarer å overbevise deg heller.
 
  • Haha
Reaksjoner: FaensOldemor
9-åringen her i huset kunne klokka (altså ordentlig analog) for et par år siden, men ikke nå. Jeg ser jeg har en jobb å gjøre.
 
  • Trist
Reaksjoner: Grendel
Disse er vår fremtid :(


Fjerning av analoge klokker fra skoler er en standard rage-bait fra mer eller mindre useriøse "medier". Heldigvis er det (for det meste) bare bullshit.
 
  • Wow
Reaksjoner: Grendel
Bytter noe kledning ute, er det ‘dumt’ å male utendørs i oktober ? Ser det ligger på en 7-8 grader framover. Vil det gå greit om man tar det på formiddagen ? Bordene er `grunnet` men det hadde vært fint å få tatt et strøk i høst.
 
Bytter noe kledning ute, er det ‘dumt’ å male utendørs i oktober ? Ser det ligger på en 7-8 grader framover. Vil det gå greit om man tar det på formiddagen ? Bordene er `grunnet` men det hadde vært fint å få tatt et strøk i høst.

Jeg ville ventet. Når de er grunnet så er de klare for maling, men det er fuktig i været nå. Best å vente. Det vil være greit beskyttet til våren.
 
  • Liker
Reaksjoner: Blodstrupmoen
Action om Seiko.
Mye flott her.
20221025_195931.jpg


8
 
All respekt til de ansatte ved Urmaker Andresen i Moss:

Det er deilig å se at noen tar igjen, men ja, det innebærer en viss grad av risiko å ta igjen med bomullsvanter på hendene når raneren bruker hammer...
 
  • Liker
Reaksjoner: reldor og DrDoppler
Skjermbilde 2022-11-09 kl. 17.42.34.png


Nå syns jeg at diverse urmaker og gullsmeder kan ta seg ei bolle. Begynner å gå mektig lei all denne "obligatoriske" feilprisingen av mini dameur/eldre herre jubileumsur grunnet verdivurderingene. Min mor kom til meg for å selge min mormors bryllupsklokke hvor urmakeren mente den var verdt kr. 50.000,-. Forklarte min mor at vi er heldige om hun får gullverdien for uret og sitter igjen med 5-6K. Relativt skuffet var hun da den ble solgt for nettopp det.

Nå må de seriøst slutte. Har du ikke peiling, bør man slutte å taksere. Mulig gjenskaffelsesverdien på slike hos en urmaker med tanke på forsikring er riktig, but still. Taksten bør reflekteres noe i realistisk verdi mener nå jeg. Må jo være et eldorado for forsikringssvindel.
 
Vurderer å bytte elkasett (12kw) som varmer vannbåren gulvvarme til luft-til-vann varmepumpe.
Noen som har noen tips i den forbindelse?
Enten til konkrete merker, must-have spesifikasjoner/funksjoner, rabattmuligheter o.l.? :)
 
Vurderer å bytte elkasett (12kw) som varmer vannbåren gulvvarme til luft-til-vann varmepumpe.
Noen som har noen tips i den forbindelse?
Enten til konkrete merker, must-have spesifikasjoner/funksjoner, rabattmuligheter o.l.? :)
Hvis varmtvannsberederen er i nærheten av varmesentralen din så ville jeg ha vurdert om du skal forvarme varmtvannet også når du først setter inn en varmepumpe. Har du plass så ville jeg ha satt inn en relativt stor akkumulatortank også, da har du mulighet til å produsere og akkumulere varme når prisene er lave. Akkumuleringsvolumet gir varmepumpa noe å jobbe mot, slik at den ikke får mange start og stopp (kort gangtid reduserer levetid).

Jeg har ikke konkret erfaring med varmepumper i denne størrelsen selv (jobber med VVS i større bygg), men jeg har hørt flere som skryter av Nibe.
 
  • Liker
Reaksjoner: Zawatch
Trondheim er en fin by. Besøkte en hobbybutikk og måtte forbarme meg over denne. Må gi den litt lim etc når vi kommer hjem.
20230107_131522.jpg


Besøkte Rockheim. Virkelig bra sted, MEN sørg for å komme på en upopulær dag, utenfor sesongen, med lite folk. Mye interessant og mye god informasjon.

Veldig artig å se Mayhem sin gamle 'øvingsbrakke'!! Mye originale effekter.

Ulempe; Mange 'ting å trykke på' og interaktive greier. Vanskelig å finne ut hvordan hver ting da skal styres. Dette tar tid og du må lete på nytt på hver plass. For hver artist/seanse spiller de ofte en (eller flere) sanger i sin helhet. Selvfølgelig er dette positivt for deg, men må være ytterst irriterende (negativt) hvis det er mange mennesker og du må lide deg gjennom x antall pop-låter før du kan begynne å lete deg frem til hvordan du kan få ut noe seriøs musikk.

Utvalget av musikk er meget bra. (Selv om jeg savnet Theatre of Tragedy og Sirenia, så fant jeg Tristania. Det imponerte).

Et besøk anbefales, men velg dag med omhu!)

Dessverre var klokken i butikken ikke vekkerklokke, men bare en vanlig billig skrivebordklokke.
20230106_155152.jpg


8