En tråd om parfyme

@Nessuno79 var det ikke du som "slitt" med å finne A&F?
http://cdon.no/skjonnhet-helse/abercrombie-fitch/abercrombie-fitch-fierce-edc-50ml-p30467517

Skille (og relatert til link i forrige post og ikke denne :)

Motedufter eller ikke ...
Den ene er positivt omnevnt i denne tråden og den andre en "sjansing"
incoming-1-380x285.jpg

Unbox it is, bestilte via CDON men skjønte etterhvert at det skulle leveres fra "NordicFeel"
Må dessverre si at inpakkningen ikke gjorde hentingen til en spesiellt macho opplevelse:
AS1byYp.jpg

Innholdet så:
Rp2RChz.jpg

"Måtte" bli en Terre d´Hermes - kjøpt kun efter tråden her og uluktet, meget positivt overrasket.
Paul Smith Extreme var et impulskjøp, får se på den mer - nesen klarer kun en ny duft per anledning

• Liker
Reaksjoner: oets
Har beveget meg vekk fra "vanlige" parfymer de siste årene. For min del lukter de fleste parfymer som en tax-free butikk, og jeg ønsket noe annerledes.
Comme des Garcons har flere herlige dufter som skiller seg fint ut.
Selv er jeg svak for dufter med innslag av tre og bark. Her det flere gode dufter, blant annet Wonderwood og Wonderoud.
Selv landet jeg på Comme des Garcons x Monocle - Scent one: Hinoki.
En rimelig kraftig parfyme som dufter av japansk hinokitre.
Om du vil skille deg litt ut med en noe mer "naturlig" duft bør denne sjekkes ut!

Har en Abercrombie&Fitch Fierce 30ml som jeg kun har tatt noen spruter av om noen er interessert i det.

Jeg kan på det varmeste anbefale John Varvatos Artisan Acqua. Så trenger jeg å fylle på litt igjen, etter å ha tømt "bunnslam" i flere flasker den siste tiden. Åpen for tips!

25% rabatt og gratis frakt på www.douglas.no denne uken med kode DUFT39.

Godt nok for et spennende blindkjøp av Amouage Memoir for mitt vedkommende.:eek:....:p

Det var jo en fin rabatt, nok til at jeg får prøve ut både Royal Green Tweed og Himalaya etter å ha vært relativt fornøyd med Aventus. Har ikke brukt parfyme siden jeg var 20 og kan ikke fordra taxfree-lukt, men dette var vel spennende nok til at jeg gir det et forsøk. Takk for tips!

• Liker
Reaksjoner: Pollux
Etter å ha lest mye bra om creed aventus bestilte jeg en prøve på 10ml fra ebay. Håper den er så god som mange sier.

Noen som har anbefaling til en klassisk maskulin parfyme. Gjerne litt billigere enn Creed.

Acqua De Parma Colonia, spesielt Essenza som jeg betrakter som mest maskulin.

Dior Eau Sauvage, klassiker og bør være maskulin nok da bla. Jan Guillou bruker denne.

Ellers kan John Varvatos Vintage anbefales kanskje som den mest maskuline.

AW:)

Er det noen som har erfaring med By Kilian? Selv luktet jeg meg gjennom en 5-6 typer i full fart på flyplassen i Moskva (her finnes forresten et meget godt utvalg av nisjeparfymer). Dessuten kjøpte en kompis "Water Calligraphy" som jeg fikk lukte på og likte meget godt. Men jeg føler at man betaler for en del mer enn selve parfymen (dessverre), da selve parfymeflasken kommer i en temmelig eksklusiv eske med lås og tilhørende nøkkel (som jeg i alle fall kunne fint vært foruten).

Forventet mye av Creed Aventus og den levde absolutt opp til forventningene. Her i selskap av to andre gode parfymer.

• Liker
Reaksjoner: FMS
25% rabatt og gratis frakt på www.douglas.no denne uken med kode DUFT39.

Godt nok for et spennende blindkjøp av Amouage Memoir for mitt vedkommende.:eek:....:p

Dukket opp en tilsvarende rabatt i går også, så den ikke før 23:50, men måtte prøve meg på et blindkjøp av Amouage, jeg også. Sto mellom Memoir eller Jubiliant XXV, men da ble det sistnevnte for min del. Med såpass mange lovprisende reviews og høy score på Basenote (ehem, et nettsted jeg fant forrige uke etter 10 år uten noen som helst parfyme - her kan visst nerderiene få grobunn de fleste steder) må det jo være et relativt trygt, om enn spennende, valg.

"It’s like King Solomon decided to commission a perfume for men and capture the essence of wealth, power, and wisdom in a single bottle. As a westerner, it is completely different from anything I’ve ever experienced, especially given I tend to prefer the high-end French perfumers such as Creed fragrances."
  • Top notes: labdanum ciste, coriander, orange, davana, frankincense, blackberry
  • Heart notes: honey, bay, cinnamon, orchid, rose, clove, celery seeds, gaiac wood
  • Base notes: patchouli, opoponax, myrrh, atlas cedarwood, musk, moss, ambergris, oud wood, immortelle

• Liker
Reaksjoner: Pollux