En tråd om parfyme

Jeg har også begge, @Nessuno79, og foretrekker GIT. Er nok den jeg ville valgt om jeg skulle hatt kun én godduft. Synes for øvrig Aventus er fin, den, ikke feminin i det hele tatt - men lever ikke helt opp til hypen, spør du meg.

Synes egentlig at begge forsvinner litt etter ganske kort tid, noe f.eks. Amouage ikke gjør - men er jo vanskelig å basere dette på egen nese - vet ikke hvordan det oppfattes av andre. Ikke lett å spørre kona til råds heller, når hun konstant er småforkjølet, har litt dårlig luktesans i utgangspunktet (i følge meg) og uansett svarer i retning av "jeg synes du lukter godt uansett, jeg.."..
 
  • Liker
Reaksjoner: Nessuno79
Godt å høre @FMS :) Den burde vel være i postkassen en av de nærmeste dagene, så får vi se. Har drevet litt lavterskel-testing de siste par dagene, etter å ha forstått at å påføre duft på brystet (som jeg har gjort i alle år) er "feil". Er vel strengt tatt ikke noe som er feil, men testet på underarmene og gnidd dem mot hverandre (farlig likt hva fruen har gjort i alle år) I den hensikt å se hvor lenge forskjellige dufter jeg har blir værende på huden. Fått en aldri så liten aha-opplevelse av det faktisk, og flere jeg var ganske så happy med, viser seg å ikke lukte så alt for bra eller for den saks skyld lenge (sistnevnte er vel da et + iom de ikke fungerte så bra på meg som jeg trodde) Gode gamle Boss Bottled går sålangt av med en soleklar seier her, tett etterfulgt av diverse varrianter av Allure. Prada Luna Rossa er vel den som har holdt seg klart kortest. Varte kun noen timer før jeg måtte helt inntill huden får å ane den.

Fruen kommenterte at "Ja ...var akkurat dette du trengte ...enda en ting du kan bli i overkant nerdete på. Flott" :)
 
Godt å høre @FMS :) Den burde vel være i postkassen en av de nærmeste dagene, så får vi se. Har drevet litt lavterskel-testing de siste par dagene, etter å ha forstått at å påføre duft på brystet (som jeg har gjort i alle år) er "feil". Er vel strengt tatt ikke noe som er feil, men testet på underarmene og gnidd dem mot hverandre (farlig likt hva fruen har gjort i alle år) I den hensikt å se hvor lenge forskjellige dufter jeg har blir værende på huden. Fått en aldri så liten aha-opplevelse av det faktisk, og flere jeg var ganske så happy med, viser seg å ikke lukte så alt for bra eller for den saks skyld lenge (sistnevnte er vel da et + iom de ikke fungerte så bra på meg som jeg trodde) Gode gamle Boss Bottled går sålangt av med en soleklar seier her, tett etterfulgt av diverse varrianter av Allure. Prada Luna Rossa er vel den som har holdt seg klart kortest. Varte kun noen timer før jeg måtte helt inntill huden får å ane den.

Fruen kommenterte at "Ja ...var akkurat dette du trengte ...enda en ting du kan bli i overkant nerdete på. Flott" :)

Haha, jeg tenkte heldigvis tanken før kona - at dette med parfyme handler mer om nerding enn om et behov for å lukte godt. ;)

For øvrig godt tips med underarmene, jeg har vurdert å spraye på en av ungene en helg for å teste - men da går jeg heller for dette.. :D
 
  • Liker
Reaksjoner: Nessuno79
Hmmm, ungene ja ...det hadde jeg ikke tenkt på. Takk for tipset ;)

"Hva da? Nei, de sa at de ville lukte som pappa da ...så ja, da fikk de jo lov til det. Lukter jo godt da i allefall"
(Aner at konemor hadde blitt superimponert da ja, hahaha)
 
  • Liker
Reaksjoner: FMS
For øvrig godt tips med underarmene, jeg har vurdert å spraye på en av ungene en helg for å teste - men da går jeg heller for dette.. :D

Her hjemme praktiseres: Kid Tested, Mother Approved!
 
  • Liker
Reaksjoner: FMS
Var innom Douglas i Bogstadveien i dag, og luktet på div Creed og Amorage. Meget mulig spessielt Creed utvikler seg på huden (var kun Silver Mountain Water og Aventus de hadde i hyllen, og jeg luktet på vel og merke) men kan ikke si at jeg ble nevneverdig imponert over noen av dem. Begge luktet godt, for all del, men ikke noe jeg vil si feks overgår div ting fra Boss etc. Mulig det bare er min "kommersielle nese" dette, og at jeg ikke er raffinert nok, men ganske skuffet faktisk. Amorage ble litt for "voksen" for meg, og ga klare assosiasjoner til bestefar/oldefar. Så ikke noen mindre spent på GIT nå merker jeg. Mulig den dog blir flippet ganske raskt om den ikke innfrir.

Nå hører det med til historien at den unge søte ekspeditrisen (sier man det om dagen?) var i virkelig salgsmodus, og sprayet fem-seks forskjellige dufter på papirstrimlene jeg fikk dyttet opp til nesen. Så ikke det optimale utgangspunktet for å gi en formening. Spurte etter kaffebønner, men fikk en vanlig svart kaffe (flytende) i en kopp ...Hyggelig det altså.
 
Da har GIT kommet, og er jo en god duft. Men, klarer ikke helt si at den er 3-4 ganger bedre (ref pris) enn diverse annet jeg har stående fra forskjellige motehus. Er jo flere som sier den utvikler seg, så får se hva det blir til når jeg har brukt den noen dager.
Er godkjent av fruen som "Tja, lukter jo helt greit, eller ok. Ikke vondt verdtfall ...men synes det du har nede lukter bedre ..."

Ikke gitt den opp enda, så får se om det "skjer" noe her, og den vokser på meg:)

Edit: Liker den bedre nå (samme for fruen, som nå gir tommel opp) men holder ikke så lenge på meg . Ingen deal breaker selvsagt, men skulle gjerne hatt at den holdt i allefall gjennom hele dagen. (og har fått verrifisert av "friske neser" at man må helt innpå huden for å lukte den, så er ikke bare jeg som er blitt imun) Vil vel si at det lukter kun fire-fem timer, før det avtar betraktlig.
Ikke tenkt så alt for mye på med andre dufter, men nok hatt litt for høye forhåpninger til denne, basert på 3-4x pris av "vanlige" duter.
 
Redigert:
Black friday resulterte i en Dior Homme Intense EdP her. Fikk en viss fornemmelse av vaniljesukker på første forsøk uten at det nødvendigvis er veldig negativ. Er nok ikke en parfyme jeg kommer til å bruke til hverdagslige formål. Burde muligens satset på en Homme/Homme Sport i første omgang? :)
 
Har en del parfymer, Og Creed er et kvalitetsmerke jeg liker å bruke. Men er veldig nysgjerrig på Bond no 9. Scent of peace, fått mye bra omtaler. Dumt at gimle parfymeri har sluttet å ta inn det merke.:/
 
Nå testet Creed GIT over litt tid, og lukten har vokst på meg, men kan ikke si at den holder seg særlig lenge. Må bruke laaangt fler spruter av den, enn av andre "motemerker" jeg har som Boss etc (og nei, ikke nesen som kun har blitt døv, men fruen som verrifiserer at hun omtrent må helt inn mot huden for å lukte noe som helst)
Og en mer kompleks og sammensatt duft, som VARER og LUKTER (projiserer) noe mer enn andre (parfyme kontra aue de toilette etc), var grunnen til at jeg valgte å teste GIT in the first place. Så litt under middels imponert dessverre.
 
Røyk på en L'Occitane en Provence Eau de Cade i går. Steike ta for en god lukt! Den har kraftige overtoner av enebær, med gode undertoner av blant annet lavendel og sedertre. Anbefales på det varmeste.
 
Gikk til anskaffelse av en gammel kjenning her for noen dager siden; Burberry London for Men. Kan nevne lukt av blant annet kanel, tobakksblader, lær og lavendel.
 
Fikk nettopp en Aventus fra batch 15x01 i hus. Tar meg selv i å spraye meg med den også når jeg er alene hjemme, bare for å ha gleden av å sitte i duften. Kan ikke huske å ha gjort det med noen annen parfyme. Slutter meg til hypen – Aventus er en symfoni. Ellers har jeg en Mont Blanc Legend på vei i posten. Billig greie, men har hørt gode ting. Erfaringer med den?

Edit: Legend var bra, spesielt etter et par timer. Gikk på en smell og har GIT og YSL La Nuit på vei inn i samlingen. Gleder meg.
 
Redigert:
Gikk til anskaffelse av nok en godlukt fra Creed. Denne gangen ble det "Himalaya".
88779B35-35B0-4E12-9DE8-981F798D773F_zpsrz4prxow.jpg


Neste som står for tur blir muligens "Royal Mayfair".