En tråd om parfyme

Jeg kan på det varmeste anbefale John Varvatos Artisan Acqua. Så trenger jeg å fylle på litt igjen, etter å ha tømt "bunnslam" i flere flasker den siste tiden. Åpen for tips!
 
25% rabatt og gratis frakt på www.douglas.no denne uken med kode DUFT39.

Godt nok for et spennende blindkjøp av Amouage Memoir for mitt vedkommende.:eek:....:p

Det var jo en fin rabatt, nok til at jeg får prøve ut både Royal Green Tweed og Himalaya etter å ha vært relativt fornøyd med Aventus. Har ikke brukt parfyme siden jeg var 20 og kan ikke fordra taxfree-lukt, men dette var vel spennende nok til at jeg gir det et forsøk. Takk for tips!
 
  • Liker
Reaksjoner: Pollux
Etter å ha lest mye bra om creed aventus bestilte jeg en prøve på 10ml fra ebay. Håper den er så god som mange sier.
 
Noen som har anbefaling til en klassisk maskulin parfyme. Gjerne litt billigere enn Creed.

Acqua De Parma Colonia, spesielt Essenza som jeg betrakter som mest maskulin.

Dior Eau Sauvage, klassiker og bør være maskulin nok da bla. Jan Guillou bruker denne.

Ellers kan John Varvatos Vintage anbefales kanskje som den mest maskuline.

AW:)
 
Er det noen som har erfaring med By Kilian? Selv luktet jeg meg gjennom en 5-6 typer i full fart på flyplassen i Moskva (her finnes forresten et meget godt utvalg av nisjeparfymer). Dessuten kjøpte en kompis "Water Calligraphy" som jeg fikk lukte på og likte meget godt. Men jeg føler at man betaler for en del mer enn selve parfymen (dessverre), da selve parfymeflasken kommer i en temmelig eksklusiv eske med lås og tilhørende nøkkel (som jeg i alle fall kunne fint vært foruten).
 
Forventet mye av Creed Aventus og den levde absolutt opp til forventningene. Her i selskap av to andre gode parfymer.

 
  • Liker
Reaksjoner: FMS
25% rabatt og gratis frakt på www.douglas.no denne uken med kode DUFT39.

Godt nok for et spennende blindkjøp av Amouage Memoir for mitt vedkommende.:eek:....:p

Dukket opp en tilsvarende rabatt i går også, så den ikke før 23:50, men måtte prøve meg på et blindkjøp av Amouage, jeg også. Sto mellom Memoir eller Jubiliant XXV, men da ble det sistnevnte for min del. Med såpass mange lovprisende reviews og høy score på Basenote (ehem, et nettsted jeg fant forrige uke etter 10 år uten noen som helst parfyme - her kan visst nerderiene få grobunn de fleste steder) må det jo være et relativt trygt, om enn spennende, valg.

"It’s like King Solomon decided to commission a perfume for men and capture the essence of wealth, power, and wisdom in a single bottle. As a westerner, it is completely different from anything I’ve ever experienced, especially given I tend to prefer the high-end French perfumers such as Creed fragrances."
  • Top notes: labdanum ciste, coriander, orange, davana, frankincense, blackberry
  • Heart notes: honey, bay, cinnamon, orchid, rose, clove, celery seeds, gaiac wood
  • Base notes: patchouli, opoponax, myrrh, atlas cedarwood, musk, moss, ambergris, oud wood, immortelle
 
  • Liker
Reaksjoner: Pollux
Etter at jeg fulgte tipset lenger opp i tråden og bestilte fra douglas.no, har jeg nå fått to rabattkoder den siste uken. Den forrige var riktignok 25%, men i dag er det i det minste 20% og fri frakt ved bruk av koden SUNDAY40 - bare om noen skulle ha bruk for det. For å si det sånn, så blir det da 1500 for en Aventus som jeg dessverre kjøpte til 2300 på Gimle..
 
@ChristianN Big respect for samlingen din! Ellers fine bilder, og morsomt å se hva folk bruker! Jeg bare slengte innom forumet nå og registrerte meg. Gjorde egentlig et søk på Amouage og fant denne tråden :)

Jeg selv bruker Lacoste Blance, Balmain Carbone og Amouage Fate til vanlig. Kan benytte anledningen til å si noe kort om Amouage. Det er et parfymehus fra Oman (far east ja) som er etablert i 1983 av en Sjeik. I 2007 fikk de ny sjefsparfymør og duftene utgitt etter 2007 (en rekke dufter for både herre, dame og unisex) har gjort en totalt ny vending. Vendingen er gått fra å være typisk konservativ, arabisk, med mye innslag av musk, rose, sedertre, røkelse og orris til å bli mer "kommersiell" tilpasset vesten (vil jeg anta) der herreduftene følger motebildet mer tett, der de våger seg litt mer mot frukt og bær, samt nøtter og lær.

En Amouage for "nybegynnere" kan være Amouage Interlude Men. Den er nokså snill, ikke så veldig skarp. Har en tydelig tone av lær etter hvert. Kunne sagt mye om den, synes den virker veldig spennende.

(Har samtlige Amouage, så dere som har noen og lurer på flere, spør gjerne, bare hyggelig å hjelpe).
 
25% black friday rabatt på douglas.no så det ble en Creed Green Irish Tweed. Veldig usikker på den eller Aventus, men ble førstnevnte da jeg er en smule betenkt om Aventus er litt for kraftig (?) Ikke luktet noen av dem vel og merke. Blir spennende å se om Tweed innfrir :)
 
25% black friday rabatt på douglas.no så det ble en Creed Green Irish Tweed. Veldig usikker på den eller Aventus, men ble førstnevnte da jeg er en smule betenkt om Aventus er litt for kraftig (?) Ikke luktet noen av dem vel og merke. Blir spennende å se om Tweed innfrir :)

Har hatt begge - synes Aventus ble litt for "feminin blomstereng", GIT derimot likte jeg veldig godt, men tok
litt tid å venne seg til. Starter med sterk lukt av nyklippt gress - den "modnes" og blir bedre og bedre ukene
etter den er blitt åpnet..
 
  • Liker
Reaksjoner: Nessuno79
Har hatt begge - synes Aventus ble litt for "feminin blomstereng", GIT derimot likte jeg veldig godt, men tok
litt tid å venne seg til. Starter med sterk lukt av nyklippt gress - den "modnes" og blir bedre og bedre ukene
etter den er blitt åpnet..

Ja må si jeg er noe avmålt og spent på GIT. Aventus ble jeg mer skeptisk til etter å ha lest auforiske reviews om hvor blomstrete og maskulin den var (?) Fruen bruker ZarkoPerfum Molequle, og den lukter (i mangel av en bedre referanse) lyng og mose. Litt spessielt, men ganske så god når den får lagt seg litt. Så antar det er noe i samme gaten muligens, med GIT. Worst case så vil det jo da lukte en grei varriasjon av skog og plen i heimen:)
 
Jeg har begge og synes GIT er mer intens og langvarig. Foretrekker faktisk Aventus og skulle gjerne hatt den samme varigheten der.