En tråd om parfyme

20160608_151923_zpsauguaufz.jpg

Alle snakker om Aventus, men her er min Creed favoritt. Ren, frisk, varm og orientalsk. Noe søt I starten, men himmelsk etter 30-40 minutter. Kanskje den parfymen I samlingen som drar flest komplimenter.
 
  • Liker
Reaksjoner: OJ82 og Tommen
Topp-etasjen på Harrods er et must. Parfymeavdelingen på Selfridges, Fortnum & Mason, og Liberty. Roja Dove flagship store I Burlington Arcade, Creed Boutique på Mount Street og Parfums du Nicolai i Knightsbridge. Enjoy!

Tusen takk!
Listen er oppdatert. Klar for ny tur til London så snart jeg er ferdig med ferien i Spania.
 
Kjøpte en creed Green irish tweed millesime uten og teste den først og likte den ikke. Skrik ut om noen vil overta denne til en grei pris.
 
  • Liker
Reaksjoner: OJ82
Kjøpte en creed Green irish tweed millesime uten og teste den først og likte den ikke. Skrik ut om noen vil overta denne til en grei pris.

Gjorde ikke jeg heller først, men etter anbefaling om å vente noen uker til den fikk
modnet etter å ha blitt åpnet ved første spray, liker jeg den kjempegodt - duften er helt forandret.
Dette bare ment som et tips / alternativ til salg - virket ihvertfall fint for min nese:)
 
Redigert:
  • Liker
Reaksjoner: Tommen og Oscr
Guerlain Vetiver. En klassiker som har prydet mang en herremann opp igjennom årene. Jeg kjøpte en flaske på fredagen som var, og må bare si meg svært fornøyd med den. Åpner ganske kraftig men roer seg litt ned etterhvert og har en lang levetid. Kan absolutt anbefales!
 
Douglas har forøvrig amouage inne for tiden. Sinnsyke priser men likevel. Noen som har prøvd?

E: Når man først er inne på vetiver er Tom Ford sin grey vetiver (EdP) verd å få med seg. Min go-to godværsduft for tiden. Tom Ford har mye rart, en av de mest bejublede parfymene hans, Oud Wood, lukter etter min mening akkurat som innsiden av et klesskap man ikke har åpnet på årevis.
 
mener huske gimle parfymeri hadde en hel vegg med tom ford da jeg slang innom forrige fredag

Kunne tenkt meg å prøve Tom Ford sin Oud Wood, men gidder ikke blåse en tusing på den om det viser seg at den lukter ræv og skosåle på meg.
Finnes det et sted man får prøver av denne?
 
  • Liker
Reaksjoner: Preacher
Parfyme er jo en av livets gleder. Selv er jeg svak for Creeds Green Irish Tweed og Royal Oud. For ikke å nevne Polo Supreme Oud, Dior sin Eau Savage, YSL Opium pour homme, samt et hav av andre. Har til enhver tid en 20-30 forskjellige tilgjengelige, og varierer duft etter humør og anledning. Taylor Of Old Bond Street er også en slager av klassiske "bang for the buck"-cologner. Eller "kåddelånger", som min bestefar alltid sa.
 
Parfyme er moro! Har etterhvert blitt en del parfymer som har fått prøvd seg.

De jeg sitter igjen med blant "sommerdufter" som har gitt størst glede har vært Chanel de Bleu og YSL L'Homme. Sistnevnte har vært fast inventar i skapet de siste årene. Boss Bottled har jeg i senere tid brukt som hverdagsparfyme.

Av de mer tyngre duftene er jeg veldig glad i YSL La'nuit de Homme og Dior Farenheit. Veldig fornøyd med begge to.

Neste planlagte kjøp er Aqua di Parma og Terre d'Hermes:)
 
  • Liker
Reaksjoner: aksgro
Parfyme er moro! Har etterhvert blitt en del parfymer som har fått prøvd seg.

De jeg sitter igjen med blant "sommerdufter" som har gitt størst glede har vært Chanel de Bleu og YSL L'Homme. Sistnevnte har vært fast inventar i skapet de siste årene. Boss Bottled har jeg i senere tid brukt som hverdagsparfyme.

Av de mer tyngre duftene er jeg veldig glad i YSL La'nuit de Homme og Dior Farenheit. Veldig fornøyd med begge to.

Neste planlagte kjøp er Aqua di Parma og Terre d'Hermes:)

Kan gå god for begge dine planlagte kjøp. :)
 
  • Liker
Reaksjoner: ilpadrino
Gode valg det! Mye å sikle på hos Gimle Parfymeri om dagen, Creeds Green Irish Tweed roper på meg. Kjøpte Aventus i London men spørs nok om jeg kommer til å gå på en smell å kjøpe GIT
 
Gode valg det! Mye å sikle på hos Gimle Parfymeri om dagen, Creeds Green Irish Tweed roper på meg. Kjøpte Aventus i London men spørs nok om jeg kommer til å gå på en smell å kjøpe GIT

Subsidiært kan du kjøpe en Davidoff Cool Water og le av den minimale forskjellen på luktene. Greit nok at creedflaskene virker å lukte forskjellig fra flaske til flaske, gitt at de inneholder organisk materiale og ikke bare syntetisk utvunnede kjemikalier, men det jeg har kjent av den har ikke forsvart prisforskjellen mellom parfymene.

Sjekk ut Tom Ford istedet dersom du vil blande friskt og klassisk.