En tråd om parfyme

Jeg har litt vareprøver etter en runde med litt prøving. Noen som er interessert i å overta noen eller alle?
De fleste er bare tatt en spray eller to av, Lothair noe mer.
De fleste er 2ml flasker, Floris er 1.2ml og Rituals er 10ml. Nypris samlet rundt 700,-

Har følgende:
Creed Himalaya
Creed Royal Mayfair
Floris Cefiro
Xerjoff XJ 1861 Renaissance
Xerjoff Oud Stars Fars
Xerjoff Shooting Stars Uden
Rituals Sultan de muscat (10ml)
Penhaligon's Lothair

F7IFRIo.jpg

7910733a-fe09-4e7d-9f04-f5b23a12f6ed.jpg
 
Som de fleste har jeg i alle år hatt kun én og kun brukt den når jeg skulle flotte meg.
Ved nyttår ble den tom og tenkte "hmm, burde kanskje prøve noe nytt".
I kjent stil for de som kjenner meg, dypdykket jeg ned i tema og gikk litt crazy :p.

Siden da har jeg prøvd rundt 100 samples (på meg selv, ikke bare papir) og kjøpt 17 stk.
Poenget nå i begynnelsen var å bygge opp en base med de beste "compliment getters", de fleste er kjente og kjære designer merker. Har ikke nødvendigvis digget alle selv, men de gjør jobben.
De to jeg har likt aller best selv er YSL L´Homme Ultime og Tom Ford Noir de Noir. Felles er at de har rose, som jeg tydeligvis er svak for. Ellers er det ganske mange jeg syntes er ganske gode og noen jeg angrer litt på i etterkant. Nå de siste ukene er jeg blitt mye mer fokusert på niche segmentet og hva JEG liker best. De neste kjøpene blir nok mye mer gjennomprøvd og kun "superstars" (i mine øyne).
Så sånn kan det gå :D

Visst noen i Bergen har lyst å treffes for diskutere (og lukte på) dufter (og klokker da seff), send meg en PM :) (Er i Oslo i ny og ne og)
 
Redigert:
Jeg kjøpte HenrikS' lille samling med prøver. Umiddelbart var det et par jeg forelsket meg i, og kanskje mest en av dem: Xerjoff Oud Stars Fars. Jeg fant ut at det rett og slett var helt nødvendig å skaffe mer av denne fantastiske parfymen, så etter litt om og men ble det bestilt en flaske. Angrer ikke.

Anbefales!
 
  • Liker
Reaksjoner: Nicolai og sunshine
Blindkjøpte Truefitt & Hill Clubman. Den var ikke helt som forventet, men ingen skuffelse likevel. Det blir en sommerduft, og det er greit i og med at jeg nå "jobber" med å tømme siste slanten i en L'Occitane Cèdre & Oranger som jeg merker har begynt å endre karakter etter ~4-5 år.
 
  • Liker
Reaksjoner: Mickey
Ja der var det et tråd for denne galskapen også!
Jeg har jo i likhet med de fleste hatt en flaske (AdP Colonia, som HC nevner her, godlukt det!) liggende som jeg egentlig aldri har brukt, og så fått det litt for meg at dette jo egentlig er litt gøy om man setter seg litt inn i det, så i løpet av noen måneder var det prøver og decants og flere nye flasker enn jeg tør telle. Men morro ja! Og det å ha en "duftgarderobe" som de sier, og kunne "kle" seg litt etter humør og årstid
 
Litt av en tråd!

Ok, et lite sentimentalt innspill her fra min side... Faren min døde da jeg var 10 år gammel, og det er litt trist at jeg ikke husker stort av ham, annet enn at jeg var veldig glad i ham. Det irriterer meg for eksempel at jeg ikke husker stemmen hans eller hvordan han snakket. Begynner å bli noen år siden. Det som imidlertid har brent seg fast i minnet, er duften av Aqua Velva Ice Blue aftershave som han alltid brukte. Husker godt at jeg lå i sengen og snuste på hodeputen hans i dagene etterpå.

Nå som jeg er blitt voksen og har egne barn, så er det blitt slik for meg at jeg gjerne vil at barna skal huske min lukt. Jeg har derfor vært gjennom en del varianter for å finne parfymen for meg som jeg kan bli ved. For noen år siden fant jeg endelig frem til Chanel Bleu som jeg nå bruker konsekvent, og det kommer jeg til å gjøre til jeg tar kvelden. Jeg kjenner ikke lukten selv lenger, men det er vel heller ikke poenget. Også et pluss at ikke frua blir lei!
 
Redigert:
Dagens ble Fig Man av Carner Barcelona. Umiskjennelig fiken, dog mest i starten, men nok til å være litt jule-aktig, for de som forbinder fiken med jul.
 
Har prøvd meg på en rekke testere fra Floris etter at jeg gradvis tømte skuffen for deodorant gjennom lockdown. Syntes mange av duftene i kategoriene deres 'woody' og 'green' personlig minner meg for mye om Hugo Boss som jeg har brukt i alle år. Endte til slutt opp med en som jeg tilfeldigvis kjøpte med som et 'off the wall' alternativ, nemlig Honey Oud. Syntes den er helt nydelig. Skal ta meg en tur innom butikken på Jermyn Street utti juli en gang.

D0C7A751-43DB-41A8-8077-E5EF4ED63FE8.jpeg
 
Redigert:
  • Liker
Reaksjoner: andersen og aksgro
Noen som har Green Irish Tweed som bare står i skapet og støver? Kan eventuelt bytte i Aventus, som ikke blir brukt for ofte her.. Litt usikker på hvor mye som er igjen i skrivende stund, men det kan eventuelt sjekkes.
 
Noen som har Green Irish Tweed som bare står i skapet og støver? Kan eventuelt bytte i Aventus, som ikke blir brukt for ofte her.. Litt usikker på hvor mye som er igjen i skrivende stund, men det kan eventuelt sjekkes.

Jeg har en, men trykkeren er litt dårlig. Det kommer litt parfyme ned langs flaskehalsen når man trykker ned
 
Har prøvd mye nytt over tid nå og har igjen mange dekanter, noen som vil overta denne pakka for en liten sum?
Dette er stort sett dekanter kjøpt på Finn, mens noe er orignale vareprøver.

Viktor&Rolf Spicebomb (ca 4ml)
Tom Ford Neroli Portofino (ca 3ml)
Tom Ford Beau De Jour (ca 6ml)
D&G Light Blue Forever (ca 3ml)
Chanel Egoiste (ca 2,5ml)
Mugler Pure Havanne (ca 2,5ml)
Penhaligon Sartorial (ca 5ml)
Dior Eau Sauvage Parfum (eau sauvage altså, ikke "johnny depp sauvage") (ca 8ml)
Versace Eros EDP (ca 2ml)
Aqua Di Parma Leather (ca 2ml)
Bottega Veneta Pour Homme (ca 5-6ml)
Bvlgari Aqua Amara (ca 2ml)
Creed Green Irish Tweed (ca 5ml)
Roja Elysium (ca 2ml)
Carolina Herrera CH Men Prive (ca 2,5ml)
Parfums De Marly Herod (ca 2,5ml)