En tråd om barbering

Manscaping...

Hei!
Er det bare ansikter som blir barbert her, eller driver noen med barbering av andre kroppsdeler? Jeg kan ærlig si at jeg intimbarberer meg, både foran og bak, da jeg synes dette er mer behagelig. Kjører dere tradisjonell barbering andre steder enn ansiktet?

Er ganske fersk med de-høvel, så det tar nok litt tid før jeg raker laksen med den. Men egget tenkte jeg å dra over, om ikke lenge. :)

Respekt til de som friserer skrukken med kniv!

Hei!
Er det bare ansikter som blir barbert her, eller driver noen med barbering av andre kroppsdeler? Jeg kan ærlig si at jeg intimbarberer meg, både foran og bak, da jeg synes dette er mer behagelig. Kjører dere tradisjonell barbering andre steder enn ansiktet?

No photos = It didn't happen :D :D :D

Frode.

Back to topic.. ;)

• MenU - Healthy Facial Wash, med masse, masse varmtvann.
  • Proraso - Pre/Post krem - Grønn te og havre.
  • Taylor of Old Bond Street - Jermyn St. Barberkrem.
  • Merkur - Futur Silvertip Kost med tilhørende skål.
  • Merkur - Futur DE-Høvel.
  • Astra - Superior Platinum Barberblad. Med-hårs og 90* på 2. pass.
  • Proraso - Pre/Post krem - Grønn te og havre, igjen som After Shave etter masse, masse kaldtvann.

Tradisjonell barbering har virkelig åpna en ny verden for meg. Spes. siden jeg har veldig sensitiv hud. :)

Videre vil jeg teste Truefitt & Hill Luxury barbersåpe og Pre Shave Oil, sammen med Truefitt & Hill Ultimate Comfort Aftershave Balm som jeg kjøpte for litt siden.

Noen ting visste man ikke at man trengte (og kanskje ikke en gang at det eksisterte) før man ser det - håndlagde ekstra tunge, solide og gripevennlige håndtak til tradisjonelle 3-delshøvler. Det virker som om gjengene på mange av disse høvlene er noenlunde standardiserte, slik at det faktisk er mulig å bruke dem om hverandre.

UFO Razor Handles

Jeg har bestilt en Kaiser Short i rustfritt stål på 77 gram; det er 3-4 ukers leveringstid men jeg skal rapportere tilbake når jeg har fått prøvd den - det blir spennende å se om det gjør noen merkbar forskjell. De får ihvertfall mye skryt på B&B.

...og i går kom den, den virker veldig vellaget og solid, svært fin å se på, og ligger godt i hånden. Skaftmakerens assistent sier: "Please remember that the handle does not belong to you, but you have the privilege of enjoying and preserving it until the next generation." Det slagordet høres egentlig litt kjent ut?
Jeg har satt på den et Merkur Open Comb hode og skal meget snart kaste meg ut i et første forsøk. Her er bilde i mellomtiden...