En tråd om barbering

Siden du bor i nærheten Oslo og disse steinene er forholdsvis dyre. Hva med at vi lager et steinkollektiv? Vi kjøper en stein hver og byttelåner?

Tror min konklusjon er at stroppepasta er unødvendig.
Skal få lært meg å sette opp kniver når jeg mottar @adamskater sin sløve kniv (ta med i kveld, Adam? ) men tenker at du burde levere Dovoen til skjegg.no første gangen slik at den blir skikkelig skarp.
 
Redigert av en moderator:
Er med på den Entropy, hvertfall hvis man MÅ ha flere steiner for å komme i mål. Man trenge vel også en lapping plate for å slipe slipesteinen. Jeg har ett par japanske kokkekniver som også trenger sliping. Har hittil ikke funnet steiner billigere på ebay enn i Norge
 
Anbefaler å bruke lappestein på brynen før hver eneste honing. Spesielt første gang man skal ta steinen i bruk da den kan ha fått en transporthinne bestående av smuss og partikler (på mikroskopisk nivå), som ikke nødvendigvis holder riktig grit.
 
Ny favoritt barberkrem er i huset! Truefitt & Hill West Indian limes. Skummer sinnsykt lett opp, meget god gli, drøy i bruk og lukter godt :D

Tidligere brukt The Gentlemens Refinery men den ryker ut nå gitt..
 
Hvordan jeg føler meg etter at det har begynt å balle på seg med produkter...:cool:

[video=youtube;CGeAMVK75T4]http://www.youtube.com/watch?v=CGeAMVK75T4[/video]
 
Ny favoritt barberkrem er i huset! Truefitt & Hill West Indian limes. Skummer sinnsykt lett opp, meget god gli, drøy i bruk og lukter godt :D

Tidligere brukt The Gentlemens Refinery men den ryker ut nå gitt..

He he, forstår godt at du skifter krem. Men ikke kast den forrige favoritten riktig enda. La den ligge på lager. Noen lagrer jo whisky for den rette anledningen. Så hvorfor ikke lagre barbersåper for den rette anledning?

Men, fra spøk til alvor. T&H - WIL er en herlig og forfriskende duft. Men etter noen uker kan det jo tenkes at du rett og slett går lei av denne duften. Da er det greit å kunne ta frem TGR'en igjen :)

Frode.
 
Den gamle skal ikke kastes, blir nok stående. Den blir nok nettopp brukt slik du beskriver, er godt å ha litt å velge i mellom :)
 
Manscaping...

Hei!
Er det bare ansikter som blir barbert her, eller driver noen med barbering av andre kroppsdeler? Jeg kan ærlig si at jeg intimbarberer meg, både foran og bak, da jeg synes dette er mer behagelig. Kjører dere tradisjonell barbering andre steder enn ansiktet?
 
Er ganske fersk med de-høvel, så det tar nok litt tid før jeg raker laksen med den. Men egget tenkte jeg å dra over, om ikke lenge. :)

Respekt til de som friserer skrukken med kniv!
 
Hei!
Er det bare ansikter som blir barbert her, eller driver noen med barbering av andre kroppsdeler? Jeg kan ærlig si at jeg intimbarberer meg, både foran og bak, da jeg synes dette er mer behagelig. Kjører dere tradisjonell barbering andre steder enn ansiktet?

No photos = It didn't happen :D :D :D

Frode.
 
Back to topic.. ;)

  • MenU - Healthy Facial Wash, med masse, masse varmtvann.
  • Proraso - Pre/Post krem - Grønn te og havre.
  • Taylor of Old Bond Street - Jermyn St. Barberkrem.
  • Merkur - Futur Silvertip Kost med tilhørende skål.
  • Merkur - Futur DE-Høvel.
  • Astra - Superior Platinum Barberblad. Med-hårs og 90* på 2. pass.
  • Proraso - Pre/Post krem - Grønn te og havre, igjen som After Shave etter masse, masse kaldtvann.

Tradisjonell barbering har virkelig åpna en ny verden for meg. Spes. siden jeg har veldig sensitiv hud. :)

Videre vil jeg teste Truefitt & Hill Luxury barbersåpe og Pre Shave Oil, sammen med Truefitt & Hill Ultimate Comfort Aftershave Balm som jeg kjøpte for litt siden.