En tråd om barbering

Dagens barbering

Musikk: Rolling Stones Platinum album på shuffle

Truefitt & Hill Pre-shave oil
Simpson Chubby 2 Super Badger
Fitjar Folgefonn barberkrem
Feather Artist Club DX Teakwood
Feather Professional Blade
Edwin Jagger Alum Block
Fitjar Calmomilla Etterbarberingskrem

Redigert:
Hva syns du om Fitjarproduktene @Thomas? Kjøpte litt forskjellige reiseprodukter sammen med reisehøvel og kost. Kort fortalt er Nomad barbersåpen fremdeles min klare favoritt, både når det gjelder å skumme opp og så for selve barberingen. Skal se om jeg får tatt noen bilder og skrive litt senere.

Redigert av en moderator:
Dagens:
Feather Popular høvel
Gillette Super Thin blad
Frank Shaving syntetisk silvertip 24mm kost
D.R. Harris Arlington Såpe
Esbjerg Verbena aftershave

Jeg kjøpte en skål med Arlington - min beste såpe hittil! - da jeg var i Wien nylig, og fikk også med meg en prøve av butikkens egen aftershave, som også var temmelig god. Butikken er verdt et besøk hvis man er på de kanter: Esbjerg | Wien

Hva syns du om Fitjarproduktene @Thomas? Kjøpte litt forskjellige reiseprodukter sammen med reisehøvel og kost. Kort fortalt er Nomad barbersåpen fremdeles min klare favoritt, både når det gjelder å skumme opp og så for selve barberingen. Skal se om jeg får tatt noen bilder og skrive litt senere.

Egenskapene til barberkremene til Fitjar er det ingenting å utsette på. De skummer lett opp til silkemykt skum, og gir en meget god glid. Noen av duftene er veldig gode og. Tror ikke jeg kan bruke disse hver dag, men kjekt en gang iblant. Har ikke prøvd såpene til Fitjar.

Jeg kjøpte en skål med Arlington - min beste såpe hittil!

D.R. Harris Arlington såpe er min favoritt og. Gir det beste skummet med god glid. Eneste er Blomster Finn duften. Men det er derfor man lager überlather i kombinasjon med andre kremer/såper :D

Fikk endelig Feather non-folding kniv idag!! Søren at jeg barberte meg i morges!!

Redigert av en moderator:
Da skal jeg bruke den rabattkoden tenkte jeg..

Noen anbefalinger? Jeg har alt jeg trenger utenom blader, så tenkte å kjøpe litt andre produkter jeg egentlig ikke bruker til vanlig. Så hva sier dere? Hva er must-have?

Da skal jeg bruke den rabattkoden tenkte jeg..

Noen anbefalinger? Jeg har alt jeg trenger utenom blader, så tenkte å kjøpe litt andre produkter jeg egentlig ikke bruker til vanlig. Så hva sier dere? Hva er must-have?
Featherblader, syns disse har fått et ufortjent rykte som blader kun for viderekomne. Jeg brukte Derby to ganger for så å bytte til feather. Kuttet meg for første gang i går, og det var på adamseplet. Ikke noe kutt å snakke om heller.

Pre-shave oil: Trufit & Hill eller The gentlemens refinery. Jeg har begge to, kjøpte TGR for å bruke på reise. Syns faktisk denne er bedre enn T&H sin, den virker litt seigere slik at man føler den legger seg litt bedre på huden uten å være fet på noen som helst måte. Jeg kan anbefale begge.

Barbersåpe: Crabtree & Evelyn Nomad, jeg har kjøpt 5-6 kremer og såper, men dette er til nå den beste jeg har prøvd, både når det gjelder å skumme den opp og å barbere seg. Stort sett den eneste jeg bruker.

Ellers kan jeg anbefale alumblock dersom du ikke har dette, og Anthony Ingrown Hair Treatment dersom du får nupper når du barberer deg. Sistnevnte er ganske drøy i bruk, så den burde vare en stund.

Redigert:
Jeg har også veldig god erfaring med The Gentlemens Refinery. Har aftershaven og er den klart beste av de jeg har prøvd (T&H UC og Proraso hvit).

Har veldig lyst å prøve pre-shave oljen til TGR, så det var godt å høre din erfaring, Lien :)

Ellers er jeg enig at Featherbladene er harmløse, og at alum block er et must :cool:

Utforsk gjerne mer med barberkremer og såper og. T&H 1805, WIL, Sandelwood. Eller en såpe fra f.eks D.R. Harris. Proraso har kommet med en ny barberkrem som jeg selv vurderer sterkt å kjøpe.

Ble forresten et nytt knivkjøp på meg idag :rolleyes:

Ok folkens. Har forsøkt stropping for første gang idag.
Hvordan gjør dere stroppingen? Jeg har sett filmen på barbershop om stropping, og synes det er svært krevende å få opp hastigheten samtidig som bladet ligger riktig på stroppen. Hva er deres erfaringer, og har dere noen tips?

Har nå lest gjennom disse sidene, og tenker å gå til innkjøp av et barbersett:) Prisrammen min er ca 1000kr.
Jeg tenker jeg trenger:
-kost
-Skål og stativ
-Høvel
-Kremer, after shave osv...
-Og kansje noen ekstra blader hadde vært greit?

Noen som kunne hjulpet meg med å finne noen produkter? Det er jo så mye å velge mellom, og jeg har ikke peiling:)

Bronse eller sølv sett på skjegg.no
Eller kjøp tilsvarende fra barbershop (husk rabattkoden).
Jeg er fornøyd med Merkur høvel. Er det et sted du bør legge penger så mener jeg det er i kosten.

Har nå lest gjennom disse sidene, og tenker å gå til innkjøp av et barbersett:) Prisrammen min er ca 1000kr.
Jeg tenker jeg trenger:
-kost
-Skål og stativ
-Høvel
-Kremer, after shave osv...
-Og kansje noen ekstra blader hadde vært greit?

Noen som kunne hjulpet meg med å finne noen produkter? Det er jo så mye å velge mellom, og jeg har ikke peiling:)
Uten at jeg skal være bastant, så kommer du nok et stykke på vei, men langt ifra i mål med det pristaket der.
Min anbefaling til deg er å kjøpe noe skikkelig av det viktigste først, så heller supplere med flere ting etterhvert.
Du får jo et startsett på barbershop til ca. 600 kroner, men da uten skål og stativ. Prorasoproduktene er bra så vidt jeg vet, men jeg har bare brukt mine en gang før jeg gikk til innkjøp av noe som jeg personlig likte bedre.

All erfaring tilsier at du kommer til å ende opp med noe dyrere ettehvert likevel. Som regel er det rimeligst å kjøpe dyrt med en gang ;)