En independent klokkereise. Only dead fish go with the flow:)

Også veldig spent på hva neste blir. Håper den godeste @Ronerling kjenner forventningspresset. "The only way is up," men hva overgår UR-220 eller pièce unique Ludovic Ballouard? Vi får følge med her og se hva det blir ...

Fascinerende å få lese om klokkereisen din @Ronerling! Er alltid spent på hva neste innlegg i denne tråden inneholder :)

Det er også interessant hvordan smaken endrer seg etterhvert som man dykker dypere ned i klokkegalskapen.
Vis vedlegg 265808
 
Fascinerende å få lese om klokkereisen din @Ronerling! Er alltid spent på hva neste innlegg i denne tråden inneholder :)

Det er også interessant hvordan smaken endrer seg etterhvert som man dykker dypere ned i klokkegalskapen.
Vis vedlegg 265808
Ha, ha.. ja der har du oppsummert hele reisen min. Fra min første klokke til (kanskje) min siste. Så gøy å se de ved siden av hverandre. Var jo noen likheter der ja..
Tusen takk @ErlendBA !
 
Redigert:
  • Liker
Reaksjoner: SimSVa
Også veldig spent på hva neste blir. Håper den godeste @Ronerling kjenner forventningspresset. "The only way is up," men hva overgår UR-220 eller pièce unique Ludovic Ballouard? Vi får følge med her og se hva det blir ...
Tusen hjertelig takk! Det som er sikkert er at det ikke blir noe på de neste 2 årene ihvertfall. Så får vi se hvordan klokkelidenskapen er når den tid kommer.
 
He he……Pling på om du er i området da @Ronerling ;)
1299C38B-7BAF-4034-8EC4-84EBA61B5A62.jpeg
 
Del 14. konsolideringen forts..

Jeg klarte ikke helt å legge fra meg tanken om en Urwerk 220. Den har hele tiden vært min uopnåelige drøm. Ved a selge Ur100 ville jeg jo bare oppgradere så det måtte jo være innafor??
Fortsatt Urwerk..
Og den Czapeken… Den fikk ikke så mye armtid…
Hvis jeg selger begge er jeg langt på vei mot en 220 C81…

Men var det mulig å få tak i en? Utsolgt over alt..
Produksjon stoppet pga for stor pågang til Urwerk og bestillinger fra AD er blitt kansellerte. 2 håndsverdi over retail de få gangene de kom ut i det fri.
Personlige samtaler startet derfor både med Felix( (urmaker) , Martin ( design) og Remy salgsjefen.Først fikk jeg tilbakemelding fra de at det var umulig å få til og jeg slo meg til ro med at jeg var for sen på dette toget. Så et par uker senere fikk jeg en video samtale med salgssjefen om at de ville akseptere en gammel ordre fra en AD( som Urwerk opprinnelig hadde kansellert) for meg hvis jeg fortsatt var interressert men at ventetiden ville bli ca 1 år. Fantastisk!!
Gikk deretter noen minutter før jeg fikk ny tlf samtale fra AD @artintime i Monaco og depositum ble betalt. Så nå blir det Urwerk oppgradering og en billig sportsklokke istedenfor:)

Vis vedlegg 265777Vis vedlegg 265778Vis vedlegg 265779

Du ruger i galskapens vugge!!! På alle de bra måtene ;) Dette blir rått. Hadde jeg brukt hatt, skulle jeg tatt den av for deg
 
Her er et lite utdrag fra praten vår i dag som jeg synes beskriver prosessen godt og som skaper et helt unikt bånd mellom skaperen og en kjøper.
Dette er virkelig noe helt annet en det å kjøpe en klokke i butikk. Det har vært så sinnsykt gøy. Rett og slett magisk! Nesten synd det går mot slutten…

2900EE5A-1B57-41A9-800A-1574192D6D66.png
BE8974B9-536E-4209-9B0A-2556F5A53A4D.png
1D9F3579-D4CF-4C7E-864A-7DABE6B58DD3.png
 
Det er da helt fantastisk lesning det her. Det blir en helt spesiell utveksling når det er på dette viset. Og når man vet at makerne legger så mye i det som de gjør tipper jeg det er en sann glede at noen velger å kjøpe noe som er så til de grader tidskrevende og kostbart og som de har laget og i tillegg har en drøy mengde pasjon og kunnskap. Som vi er avhengige av dem er de avhengige av oss. Da må det være ekstra gøy å ha kunder som @Ronerling og @Edzilla og ikke en eller annen fjong NY eller Dubai Boutique som bestiller et dusin klokker som kanskje skaper et stress og et press som man nesten får hjerteinfarkt av. Tipper man skal ha litt pasjon selv for å holde ting på nivå som RR og LB, Voutilainen eller Sarpaneva mfl også for den saks skyld. Kunne sikkert vært fristende å få inn noen tunge investorer, oppskalert drift, egen bankkonto og nedskalert eget engasjement.