Hvalrossen
Støttemedlem
Nå har jeg dessverre aldri prøvd en Titan Hawk, men ut i fra bilder, ville jeg kanskje ikke gått for den
grønne skiven. Men DB er knall og anbefales på det varmeste.
grønne skiven. Men DB er knall og anbefales på det varmeste.
Del 14 Konsolidering av samlingen. Fortsettelsen….
Ur100 var en av klokkene som aldri skulle selges men så er det gjort alikevel. Hvordan kunne det skje??
Nå var jeg kommet nesten til veis ende i reisen min. LB er nesten nedbetalt og jeg venter på tilbakemelding på når den er klar for henting. Jeg har på dette tidspunkt ingen flere ur i bestilling. Målet jeg satt meg for nesten 2 år siden var iferd med å oppnås. Drømmen i ferd med å oppfylles. Det naturlige ville jo da vært å stoppe opp og bare nyte klokkene. Og selv med gode og kloke ord fra fantastiske @Edzilla klarte jeg ikke helt å finne roen…. Hva nå?
Etter en del grubling stod jeg ovenfor følgende valg:
1. Stoppe opp og bare nyte ( som vil være det mest logiske og fornuftige)
2. Sette meg opp på en bestilling på en MB&F LM101, 1 eller 2 år frem i tid.
![]()
Hands-On - The 2021 Editions of the MB&F LM101 (Specs & Price)
MB&F’s LM101 returns in 2021 with new colourful dial plates, a couple of design upgrades and – wait for it – a model in stainless steel! The concept behind the 2021 versions is to accentuate the balance wheel, now fitted with a double hairspring from H. Moser & Cie. Another mandate for the 2021...monochrome-watches.com
3. Sette meg opp på en bestilling for en DeBethune DB27 Titan Hawk med leveranse om ca 2 år
![]()
De Bethune DB27 Titan Hawk Green Dial - Monochrome Watches
While De Bethune watches are often described as space-ships for the wrist, there’s a new vibe radiating from this De Bethune DB27 Titan Hawk. Known for their incredibly creative watches with complex in-house movements, De Bethune is shifting colors with their latest release. Adding a luscious...monochrome-watches.com
4. Eller kjøpe Urwerk 220 C81 Carbon. Denne koster såpass mye at om dette skulle bli en realitet så måtte jeg selge unna en del…
En Ur 220 C81 vil koste det samme som min Czapek, Ur100, og en MB&F LM101 og litt penger…. Så dette ble raskt avfeid som galskap og en umulighet.
![]()
Introducing the URWERK UR-220 “Falcon Project” Carbon Edition
URWERK’s latest addition to the UR-Satellite collection marks the independent brand use of carbon for the first time ever with the UR-220 “Falcon Project”revolutionwatch.com