En independent klokkereise. Only dead fish go with the flow:)

Slutt å tull a!!!! Snakker vi Berkus??? grisefett!!!


Kom egentlig inn hit for å gratulere deg, alt for sent, med en pervers Ludovic Ballouard, som jeg nå endelig har klart fordøye. Akkurat rukket og studert bildene dine, opp og ned og i mente, i en del uker, og gjort meg klar til å gi deg den gratulasjonen du fortjener. Så er du på'n igjen med noe nytt og spennende! Og så er det både tourb OG striking hour.

For en gavepakke du er til oss tittere! Sikkert til menneskeheten også, sånn generelt ;)
 
Slutt å tull a!!!! Snakker vi Berkus??? grisefett!!!


Kom egentlig inn hit for å gratulere deg, alt for sent, med en pervers Ludovic Ballouard, som jeg nå endelig har klart fordøye. Akkurat rukket og studert bildene dine, opp og ned og i mente, i en del uker, og gjort meg klar til å gi deg den gratulasjonen du fortjener. Så er du på'n igjen med noe nytt og spennende! Og så er det både tourb OG striking hour.

For en gavepakke du er til oss tittere! Sikkert til menneskeheten også, sånn generelt ;)
Ha, ha.. fantastiske ord som virkelig varmer og treffer hjerteroten. Tusen hjertelig takk @SimSVa

Ja, utrolig heldig som får lov til å kose meg med dette prosjektet de neste 2-3 årene. Der hvor Ludovic tok mye av valgene for meg registrerer jeg med skrekkblandet fryd at nå blir mye av valgene som skal tas opp til meg.. så med min korte erfaring håper jeg at jeg ikke roter det til…
 
  • Liker
Reaksjoner: Matsmet og SimSVa
Det der blir episk! Brutalt, rått og veldig gøy og spennende å følge med på! Fantastisk hvordan du åpner sansene og flyter med i denne prosessen. Ikke lenge etter LB-prosessen.
Og jeg syns dette ser magisk ut på tegnebrettet! Spennende at du går totalt motsatt enn sist med LB ifht overflatemessig uttrykk. Men, beholder fokuset på rå komplikasjoner og horologi helt der oppe i eliteklassen. Dette øker også spenningen betraktelig for meg de neste åra :) . Gleder meg til drypp (og kanskje dykk) i det videre! Og takk som deler så raust og pasjonert!
Tusen hjertelig takk @Matsmet. Skal bli en fantastisk reise dette som skal nytes til det fulle.
 
  • Elsker
Reaksjoner: Matsmet
Del 3 Berkus
Etter at urverk ble bestemt ble neste beslutning hvilken kasse jeg ville ha.
Valget stod mellom stål, damaskus stål( kan lages i forskjellige farver og mønster), Mokume ( kan lages i forskjellige farver og mønster), tantalum, gull eller platinum….
Etter en del tankevirksomhet landet jeg på tantalum som kasse. Den er hardere en stål og gir et godt lydbilde på striking hour funksjonen. I tillegg har den en naturlig grå-blå fargetone som vil passe godt til uttrykket jeg ønsker. Problemet med tantalum er at det er veldig vanskelig å bearbeide og gjøre finnish på slik at det vil gå langt flere arbeidstimer og betydelig økt slitasje på utstyr som benyttes.
I tillegg har jeg bedt om korte lugs. Blir spennende å se hvordan dette blir..
Her et bilde av Urwerk sin tantalum klokke bare så en får en forståelse av farven i metallet:
1645274646324.png
 
Redigert: