En independent klokkereise. Only dead fish go with the flow:)

Tusen hjertelig takk.
Helt ærlig så liker jeg den kjempegodt og den brukes mye. Som mine andre klokker er den nok ikke for alle og du bør nok se den IRL før du går til evt kjøp.

Den er vel det en kan kalle minimalistisk men det er der jeg synes magien ligger. Det er utrolig vanskelig å lage noe for hånd som er minimalistisk for da vil absolutt alle små feil vises. Her sitter altså en fyr og lager dette for hånd med minimalt med utstyr og for å klare dette må man ha en vannvittig kompetanse som få vil kunne lage. Så kost per time han legger i klokkene er latterlig lave mener jeg.

Jeg opplever skiven som fantastisk i dagslys når de blå indeksene treffer lyset. I tillegg er den super komfertabel å ha på armen. Så fra meg er det virkelig en anbefaling og en av klokkene jeg nok aldri selger videre.

@Matsmet og @bjolyg har også en klokke av ham. Hva synes dere? Fornøyd?
Og vet @Akselhetland solgte sin da han ikke var fornøyd. Hvorfor solgte du Aksel?

Håper dette hjelper litt Pavel:)
Helt enig i at denne ikke er for alle. Men, det er mye fasinerende med noe så enkelt- og virkelig godt utført arbeid. Jeg har lakseskiven og jeg bruker klokka svært mye. Indeksene vil jeg si er helt mesterlig utført, rent imponerende med de enkle fasilitetene han har til rådighet. En av mine favorittklokker!
 
  • Liker
Reaksjoner: Dr.Skinnywrist
Helt enig i at denne ikke er for alle. Men, det er mye fasinerende med noe så enkelt- og virkelig godt utført arbeid. Jeg har lakseskiven og jeg bruker klokka svært mye. Indeksene vil jeg si er helt mesterlig utført, rent imponerende med de enkle fasilitetene han har til rådighet. En av mine favorittklokker!
Er det bare å bestille eller må man belage seg på kø og årevis med venting?

Liker godt den simple tilnærmingen på alt der, men har fått inntrykk av at det ikke er sås simpelt å få kjøpt en. Tar jeg feil der?
 
Tusen hjertelig takk.
Helt ærlig så liker jeg den kjempegodt og den brukes mye. Som mine andre klokker er den nok ikke for alle og du bør nok se den IRL før du går til evt kjøp.

Den er vel det en kan kalle minimalistisk men det er der jeg synes magien ligger. Det er utrolig vanskelig å lage noe for hånd som er minimalistisk for da vil absolutt alle små feil vises. Her sitter altså en fyr og lager dette for hånd med minimalt med utstyr og for å klare dette må man ha en vannvittig kompetanse som få vil kunne lage. Så kost per time han legger i klokkene er latterlig lave mener jeg.

Jeg opplever skiven som fantastisk i dagslys når de blå indeksene treffer lyset. I tillegg er den super komfertabel å ha på armen. Så fra meg er det virkelig en anbefaling og en av klokkene jeg nok aldri selger videre.

@Matsmet og @bjolyg har også en klokke av ham. Hva synes dere? Fornøyd?
Og vet @Akselhetland solgte sin da han ikke var fornøyd. Hvorfor solgte du Aksel?

Håper dette hjelper litt Pavel:)

Det stemmer, jeg har en av han. Er veldig fornøyd. Sitter meget bra på. Liker designet, som er enkelt, men samtidig meget pent. En ser tydelig at her er det lagt tid, innsats og dedikasjon i håndverket. Dette ser en både på skiver, indikatorer og visere. Kassen er i flott finish. Kvaliteten på klokken overgår prisen en høy gang.
Eneste jeg mener er litt svakhet er selve låsen på reimn, den er håndlaget, men litt spinkel. Dette tror jeg er blitt rettet i de nye utgavene
 
Er det bare å bestille eller må man belage seg på kø og årevis med venting?

Liker godt den simple tilnærmingen på alt der, men har fått inntrykk av at det ikke er sås simpelt å få kjøpt en. Tar jeg feil der?

Her er jeg desverre ikke oppdatert så kan ikke uttale meg. Ville ha sendt ham en mld på insta og spurt samt hilse fra Mats, Bjørnar og meg:)
Evt sendt en melding til Pietro @thelimitededtion
 
  • Liker
Reaksjoner: Matsmet og ArneBru
Tror han har laget sin siste Arrow. Men, vet det er mye nytt på gang. Oppdatert versjon og arbeid på eget urverk. Helt enig med Ron, ta kontakt og vis interesse. Han virker til å være en skikkelig bra fyr.
D0AF6952-4A56-4A31-8D1F-DAA14094971B.jpeg
 
Hodinkyberkus jobber sakte men sikkert med min klokke som han nå har gitt navnet BFT( Big f..ing tourbillion)
Legger ved noen bilder med tekst som han har skrevet til de. Slik får dere kanskje et inntrykk rundt hvordan prosessen med å lage en unik klokke med Berkus foregår. Tykkelsen blir nå 10,5 mm. 10,8 med krystall glasset noe jeg synes absolutt er innenfor.
85443803-50F6-45DD-B4AA-76E741740C26.png
A1761ED7-B2E4-4D60-8F8B-4AC7EC6CDA8C.jpeg
CF6C13BC-9659-4031-B809-BF79443AC507.png
8D51A5C6-2217-4F93-BF7A-A76FF2CE8EAA.png
7DC52FB1-79EC-4BBD-A6B9-C305E2D23194.png
8FF8D275-EDD6-4669-A449-ED35BA81C07F.png
590BFD1D-4DF6-420B-BC39-08A44E7CBA28.png
3C45C9A5-2AE2-4411-A0F6-215F349ADDA3.png
 
Redigert:

Gratulerer så mye! Råtøff klokke, og gleder meg over å endelig se den på håndleddet ditt! :)

Selv om veien mot målene var forskjellige, var den kompromissløse tilnærmingen din en inspirasjon og sterkt medvirkende til at jeg tok steget ut og sikret meg min egen grail tidligere i år.

Fortsett med dette!
 
Skrevet det før og skriver det igjen…. Gratulerer! Det her er bare helt hinsides det aller meste jeg (aldri) har sett. Du drar på noe så vanvittig, godt det fortsatt finnes noen produsenter der ute som kan følge opp på det!
 
  • Elsker
Reaksjoner: Dr.Skinnywrist