Elbil, which to choose?

Har i3 og har betydelig redusert rekkevidde nå om «vinteren» her i Stavanger. 170km vs 210km til vanlig (94Ah). Men dersom jeg bytter til eco pro+ (som skrur av det meste av komfort, les varme) popper det opp til 200+ km.
 
Var ikkje så mykje avtapping på den teslaen. Har faktisk lest litt om han karen der og kordan han bruker tesla på vintern. Største problemet med bilen er at den er griselav til vestlandsveger. :)
 
Den er lav, det er også en tilsvarende BMW eller Audi.

Alternativt så har man Model X men der må man opp i størrelse på batteriet for å få tilsvarende god rekkevidde og da begynner det å bli dyrt. Personlig synes jeg model X mangler litt på lyddemping og så mistenker jeg at all leamikken med dører og sensorer blir dyrt over tid.

Fra 620 000 kroner for en S eller 830 000 kroner for en X med tilsvarende rekkevidde.

Den beste detaljen med bilen er muligheten til å la den stå med klima på når man forlater bilen, ikke noe problem å gå fra hunden i bilen på sommeren (har skrevet ut 2 lapper med beskjed om å ikke knuse vinduet på bilen) og så fryser man ikke på vinteren.
 
Ble en meget pent brukt Leaf og jeg er foreløpig meget fornøyd:) bilen er ikke kul, men fornuftig og god å kjøre. Nå må jeg bare ha ladestasjon, for fossilt blir det aldri igjen!
Grattis med bil, fornuftig bil det. Kjøp så kraftig ladestasjon situasjonen tillater, jeg har bare 16a lading og det tar tid når batteriet er kjørt nesten tomt.
 
Grattis med bil, fornuftig bil det. Kjøp så kraftig ladestasjon situasjonen tillater, jeg har bare 16a lading og det tar tid når batteriet er kjørt nesten tomt.
Hvordan reagere batteriet på hurtiglading? Vil det svekkes raskere ved regelmessig hurtiglading eller har det null å si?
 
Har ikke hatt bilen mer enn et år selv så har ikke egen erfaring. Vi har en første modell Leaf på jobb, den har ikke målt noen svekkelse av batteri enda. Den har ikke så langt rekkevidde så den er ladet 1-2 ganger daglig. Bilen er snart kjørt 100k.
 
  • Liker
Reaksjoner: Olando
Er vel fortsatt 0,99 ja. Men ikke 0,25 som den har vært med ujevne mellomrom..
 
Overlevering av ny Model S på tirsdag :) Da blir vi helelektriske, siden fruen har en C-Zero fra før.
 
  • Liker
Reaksjoner: KimS
Noen av dere andre Leaf-eiere som fått til å bruke app eller hjemmeside for å styre klimaen i bilene deres?
Har fått det til på youplus.nissan.no to ganger, men ikke nå lenger og aldri i noen av de ørten appene de har.
 
Hatt Tesla Model S siden oktober 2017. Kommer aldri til å kjøpe meg en fossilbil igjen.

Foreløpig har vi betalt 0 kr i drivstoff (vi lader på jobb, og det holder for all kjøring vi gjør i hverdagen), skal vi på tur plotter vi enkelt og greit inn i GPS`en og den finner en rute med SuC (gratis - med referal). Kjørt t/r københavn. Ikke én krone i drivstoff.

Bilen blir varm på 5 minutter - selv i -10 grader, og alt gjøres via App fra mobilen.

I tillegg er det utrolig komfortabelt uten lyd fra en middels sterk motor. Vi hadde leiebil en uke grunnet en garantisak. Vi fikk en 150-160 hk Mercedes A-klasse (diesel.) Det var en utrolig stor nedtur. Så mye bråk, for så lite effekt? Nei, vi er for godt vant. Ingen lyd, masse effekt og 100% sømløs giring (er jo bare 1 gir.)

Jeg har ingen problemer med å anbefale Tesla :)
 
Det var en artig poll på Tesla´s eiergruppe på Facebook i går, hvor mange som hadde opplevd bremsesvikt. 26 hadde ikke opplevd det, 22 hadde opplevd. Nesten halvparten der altså.
 
@Fosen.

Vi har opplevd det når bremsene er klissvåte. Som i dag tidlig. Et par pump så er de oppe å går igjen. Det er helt klart mye Tesla har å forbedre, men jeg er uansett veldig fornøyd.

Samtidig vil jeg ikke si at en poll som er besvart av 48 / 16 000 personer er veldig representativt.
 
Det var veldig mange. Er også større problemer med understell på en del Teslamodeller så vidt eg leser fra diverse forum

Det har vel vært noen tilfeller av skjev dekkslitasje, mener du at det er andre større utfordringer på understellet? I så fall hva?
 
Begynner å bli litt lei den gruppen der, altfor syting om ladehastigheter, og de med ubegrenset superlading som lader i nærmiljøet sånn at folk må stå i kø.

Og så står folk i kø og klager på Facebook.

Tror muligens det var bedre å være tesla eier før jeg gikk inn i den gruppen, for det er jo fine biler.