Elbil, which to choose?

Det er ingen av de som har hatt bremsesvikt, er bare et resultat av store skiver, temperatur og fuktighet.
Ja, burde de ikke da hatt en løsning som gjorde at man ikke satt sitt eget og andres liv i livsfare med dårlig bremsekraft? Selvom det ikke er bremsesvikt, er dårlig bremseeffekt farlig. Gjør som andre, la regnsensoren snakke med bremsesystemet. Det gjør at klossene legger seg inntil innimellom ved regn, slik at bremsene er klare til bruk når de trengs. Stemmer det, tesla har vel ikke regnsensor..?
 
Tesla har faktisk fått regnsensor, på siste oppdatering kom funksjonaliteten, den bruker kameraene istedenfor regnsensor som autopilot bilene ikke har.

Frem til Jaguar kommer med sin elbil er Tesla eneste produsent som leverer noe annet enn 313 ekvivalenter.
 
Det er ikke noe vits i å kritisere Tesla, alle vet at Tesla er best. Litt som med Rolex, egentlig. Neida, joda, neida :D

Tilbake til topic - jeg har lånt en toppustyrt Model S 75D noen dager, og ble positivt overrasket. Modellen fremstår som et OK kjøp, bare synd man må betale så mye mer for ekstra rekkevidde :eek:
 
  • Liker
Reaksjoner: Thomas84 og Edzilla
Vil ikke på noen måte si at Tesla er best men jeg synes ikke man skal svartmale bilen.

Har man sittet på med naboen i hans 13' modell og irritert seg over dårlige seter og manglende lyddemping samt notert seg at han har byttet drive unit et par ganger, bremser og litt annet småtteri så er ikke det representativt for nyere Model S.
 
Er det noen her inne som har planer om Jaguar I-pace eller Audi E-tron? Jeg er veldig spent på disse. Jeg har betalt depositum på begge, så da får vi se om det blir elbil på meg høsten 18 eller i løpet av 19, eller om det fortsatt blir diesel en stund til:)
 
Var helt klar for E-tron helt til jeg fant ut at den bare har 4 seter :(

Venter i spenning på hvor stor Jaguaren blir, er fremdeles avhengig av «litt» plass til kidsa og alt mulig rart som skal være med på tur.....

Uansett to flotte biler, på tide at Tesla får litt reell konkurranse!
 
Var helt klar for E-tron helt til jeg fant ut at den bare har 4 seter :(

Venter i spenning på hvor stor Jaguaren blir, er fremdeles avhengig av «litt» plass til kidsa og alt mulig rart som skal være med på tur.....

Uansett to flotte biler, på tide at Tesla får litt reell konkurranse!

E-tron blir ikke 4 seter så det er bare å sette seg på lista igjen;)

I-pace blir nok en stor romslig bli inne i kupeen, bagasjeplassen blir vel X3/Q5 størrelse så der kunne jeg også ønsket meg litt større plass. E-tron ryktes å bli et sted mellom Q5 og Q7 så det er ihvertfall nok for meg.

Jeg tror nok at hjertet mitt sier I-pace men hjernen sier E-trono_O
 
Redigert:
  • Liker
Reaksjoner: Consigliere
E-tron blir ikke 4 seter så det er bare å sette seg på lista igjen;)

I-pace blir nok en stor romslig bli inne i kupeen, bagasjeplassen blir vel X3/Q5 størrelse så der kunne jeg også ønsket meg litt større plass. E-tron ryktes å bli et sted mellom Q5 og Q7 så det er ihvertfall nok for meg.

Jeg tror nok at hjertet mitt sier I-pace men hjernen sier E-trono_O

Er det bekreftet offisielt at det blir 5 fullgode seter?

Jeg er klar over at det diskuteres hvor mange seter produksjonsmodellen vil ha, i og med at prototypen kun har 4 seter.

Håper du har rett i at det blir en stor og romslig bil, det kunne vært gøy med Audi igjen :)
 
Jeg vet ikke om det er bekreftet fra offisielt hold, policyen er vel å holde korta tett inntil lansering (så da bør jeg kanskje ikke være så bastant:rolleyes:). Det virker vel som at "alle" nå tror det blir 5-seter, noe mindre må vel også være å anse som skivebom fra Audi.
De har vel gått så langt at de har sagt det skal være en "fullverdig suv", det er tolket som minimum 5 seter, hengerfeste ++

..men ingenting er vel sikkert før produksjonsversjonen vises..

Inntil videre er det masse mer eller mindre troverdig info på nettet:)

http://www.autoexpress.co.uk/audi/90728/new-2018-audi-e-tron-all-electric-suv-nearing-autumn-release
 
  • Liker
Reaksjoner: Consigliere
Er plutselig i markedet for tesla S. Har ca 450k å bruke og nada peiling.

Den kommer til å å i skyttel mellom sarpsborg og Oslo, så lav km er selvsagt å foretrekke

Kan dere guide meg på hva jeg bør lete etter og styre unna?

// kab
 
Kjøp en ny S75D, 620k og særdeles gunstig avbetaling. Jeg har 0,25% nominell rente og fullfinansiering på min, er ikke sikker på hva dagens finansieringstilbud er men tror det fortsatt er gunstig.
 
Redigert:
Takk - typisk sonen svar...kjøp nytt :)
Ikke så gunstig rente nå nei. Andre med mer tekniske svar?
 
Takk - typisk sonen svar...kjøp nytt :)
Ikke så gunstig rente nå nei. Andre med mer tekniske svar?

0,99% er fremdeles gunstig :) Men skal man ikke ha bilen så mange år, er det noe begrenset hva subsidiert rente utgjør i kroner spart. Selv om det er over budsjett, er jeg langt på vei enig i at en ny rimelig utstyrt Model S er billigere å eie enn en brukt (overpriset) utgave som har gått en del.

Til spørsmålet ditt: basert på det jeg har fått med meg, ville jeg gått etter en som har lav km (slik du skriver) og lite utstyr (gjerne uten autopilot) for å komme ned i pris og få nyest mulig modell. Jeg tror det er et poeng å unngå første årgang pga barnesykdommer.
 
0,99% er fremdeles gunstig :) Men skal man ikke ha bilen så mange år, er det noe begrenset hva subsidiert rente utgjør i kroner spart

Er ikke renten bare subsidiert i en viss periode, slik at den går over til flytende markedsrente i løpet av låneperioden?
 
Er ikke renten bare subsidiert i en viss periode, slik at den går over til flytende markedsrente i løpet av låneperioden?

Det står ikke noe om det, men jeg gir ingen garantier :) Dersom det er tilfelle burde det vært tydelig opplyst.

Skal legges til at jeg er ingen Tesla fan. Hyundai Kona eller Kia varianten av Kona kan også være en mulighet. Den vil riktignok være mindre og uten mulighet for 4x4 (som jeg antar er uaktuelt på TMS pga pris). Til gjengjeld er den nok betydelig billigere. Er dog lange køer, så bare å sette seg på liste hvis den er aktuell. Å stå på liste hos Hyundai er gratis.