Elbil, which to choose?

Problemet med RAV4 er at jeg leser "RÆVA" hver gang jeg ser logoen.

Det er ikke alle bilnavn som oversettes like bra til norsk. Ford Kuga er en annen morsom en, spesielt her i stavængærrr... ;)
Enig med Ford'n! Helt håpløst navn. Stakkar - samme som Leo Visser fra Nederland. Han får aldri jobb i Danmark. Hvorfor, mon tro?

Akronymet RAV4 sliter jeg heldigvis ikke med - ennå. o_O

• Liker
Reaksjoner: Kohe321
Det var en artig poll på Tesla´s eiergruppe på Facebook i går, hvor mange som hadde opplevd bremsesvikt. 26 hadde ikke opplevd det, 22 hadde opplevd. Nesten halvparten der altså.[/QUOTE
Det er ingen av de som har hatt bremsesvikt, er bare et resultat av store skiver, temperatur og fuktighet.

Det er ingen av de som har hatt bremsesvikt, er bare et resultat av store skiver, temperatur og fuktighet.
Ja, burde de ikke da hatt en løsning som gjorde at man ikke satt sitt eget og andres liv i livsfare med dårlig bremsekraft? Selvom det ikke er bremsesvikt, er dårlig bremseeffekt farlig. Gjør som andre, la regnsensoren snakke med bremsesystemet. Det gjør at klossene legger seg inntil innimellom ved regn, slik at bremsene er klare til bruk når de trengs. Stemmer det, tesla har vel ikke regnsensor..?

Tesla har faktisk fått regnsensor, på siste oppdatering kom funksjonaliteten, den bruker kameraene istedenfor regnsensor som autopilot bilene ikke har.

Frem til Jaguar kommer med sin elbil er Tesla eneste produsent som leverer noe annet enn 313 ekvivalenter.

Det er ikke noe vits i å kritisere Tesla, alle vet at Tesla er best. Litt som med Rolex, egentlig. Neida, joda, neida :D

Tilbake til topic - jeg har lånt en toppustyrt Model S 75D noen dager, og ble positivt overrasket. Modellen fremstår som et OK kjøp, bare synd man må betale så mye mer for ekstra rekkevidde :eek:

• Liker
Reaksjoner: Thomas84 og Edzilla
Vil ikke på noen måte si at Tesla er best men jeg synes ikke man skal svartmale bilen.

Har man sittet på med naboen i hans 13' modell og irritert seg over dårlige seter og manglende lyddemping samt notert seg at han har byttet drive unit et par ganger, bremser og litt annet småtteri så er ikke det representativt for nyere Model S.

Er det noen her inne som har planer om Jaguar I-pace eller Audi E-tron? Jeg er veldig spent på disse. Jeg har betalt depositum på begge, så da får vi se om det blir elbil på meg høsten 18 eller i løpet av 19, eller om det fortsatt blir diesel en stund til:)

Var helt klar for E-tron helt til jeg fant ut at den bare har 4 seter :(

Venter i spenning på hvor stor Jaguaren blir, er fremdeles avhengig av «litt» plass til kidsa og alt mulig rart som skal være med på tur.....

Uansett to flotte biler, på tide at Tesla får litt reell konkurranse!