Dress. Hvilke preferanser har du?

Her kommer et essensielt spørsmål: Belte til dress. Er det greit å ikke bære noe belte/bukseseler?
-
Uten å hevde at gutta i Suits er noen stilikoner så ser jeg støtt og stadig disse uten belte til dressen. Er det korrekt?
 
  • Liker
Reaksjoner: Rabagast
Her kommer et essensielt spørsmål: Belte til dress. Er det greit å ikke bære noe belte/bukseseler?
-
Uten å hevde at gutta i Suits er noen stilikoner så ser jeg støtt og stadig disse uten belte til dressen. Er det korrekt?
Ja det er helt innafor. I utgangspunktet skal buksen passe sånn at man ikke skal behøve å ha belte/bukseseler. En del dresser har faktisk ikke beltefester i det hele tatt. Men når det er sagt er det selvsagt ingenting som sier at det er noe i veien med å ha belte heller annet at det å gå uten belte kanskje anses som hakket mer formelt, uten at jeg tror det finnes noe fasitsvar på det.
 
  • Liker
Reaksjoner: Rabagast
Finnes intet fasitsvar. En skreddersydd dress skal sitte perfekt uten behov for belte. Det viktigste er uansett at du ikke kjører både belte og bukseseler samtidig. Da blir du fort merkelig.
 
  • Liker
Reaksjoner: Genta og ErlingSG

Er Stordalen som gjør plass i garderoben
giphy.gif
 
Er Stordalen som gjør plass i garderoben
giphy.gif

Hvis du ser på snittet, stoffet og størrelsen på disse dressene ville jeg nok heller anta at det er Rimi-Hagen :D:eek:
Personen er over 180cm og bruker 50/52, så det er nok hverken Hagen (=58+):D eller Stordalen(=136cm);)
Noen av dressene er visst fra 70 og 80 tallet, så dette kommer nok fra en voksen kar.
 
  • Liker
Reaksjoner: UJU og Consigliere
Personen er over 180cm og bruker 50/52, så det er nok hverken Hagen (=58+):D eller Stordalen(=136cm);)
Noen av dressene er visst fra 70 og 80 tallet, så dette kommer nok fra en voksen kar.

ok
 
He he he, kjørte forbi Fretex på vei hjem nå og der hadde jammen invistorene allerede stilt seg opp i kø - nå 2 timer før salget av rikmanns-dresser med urindråper i skrittet og med flass på skulderne:D
 
  • Liker
Reaksjoner: UJU og Thomas84
Regner med det der er lofttømming til en velkledd eldre herremann, får bare håpe at Fretex ikke ser seg blinde på merket og priser dem for høyt, Brioni fra 80-tallet er fortsatt en dress fra 80-tallet, og ser heller datert ut i dag.

Når jeg studerte, så brukte jeg å ta turen innom Fretex hver/annenhver uke, og det var svært sjeldent man fant noe av interesse eller interesse. Fant en fin jakke fra Isaia, men that's it for dresser og jakker. Fant dog mange ganger skjorter og slips fra Turnbull & Asser, veldig ofte tilnærmet ubrukte. Det beste var vel egentlig at folka på fretex ikke viste verdien i slikt, og solgte dem for ca. 50 kr stk - mens de ville ha 150 kr for tynnslitte Ralph Lauren og Eton skjorter.
 
  • Liker
Reaksjoner: aksgro
Regner med det der er lofttømming til en velkledd eldre herremann, får bare håpe at Fretex ikke ser seg blinde på merket og priser dem for høyt, Brioni fra 80-tallet er fortsatt en dress fra 80-tallet, og ser heller datert ut i dag.

Når jeg studerte, så brukte jeg å ta turen innom Fretex hver/annenhver uke, og det var svært sjeldent man fant noe av interesse eller interesse. Fant en fin jakke fra Isaia, men that's it for dresser og jakker. Fant dog mange ganger skjorter og slips fra Turnbull & Asser, veldig ofte tilnærmet ubrukte. Det beste var vel egentlig at folka på fretex ikke viste verdien i slikt, og solgte dem for ca. 50 kr stk - mens de ville ha 150 kr for tynnslitte Ralph Lauren og Eton skjorter.
Hørte på radioen nå at dette var dresser som var eldre enn begynnelsen av 2000 tallet, med hovevekt på 80 tallet.
Vi får være på utkikk etter invistorer med «legg» og sleng i buksene, samt med store jakkeslag og store skulderputer - og som lukter litt «gammel mann»:D
 
  • Liker
Reaksjoner: Mr.Steff
Ryktes visstnok at det er funnet skjorter med initialene K.R.

Det er vel begrenset med personer i Norge som har kapital til å ha en slik garderobe...
 
Så bilde av noen, ja, det var definitivt mye fra 90-tallet. Lave jakkeslag og knapper, brede og strukturerte skuldre, 6 ganger 1 dobbeltspent, jakker uten åpning, tre knapper på jakkeermet, dype dobbel legg på bukser. Men for all del, kan sikkert finne noen fine og tidløse frakker.

Får holde øye på finn.no, og se hva folk legger ut de kommende dagene. Tenker det blir mye ville fantasipriser der:)