Dress. Hvilke preferanser har du?

Her kommer et essensielt spørsmål: Belte til dress. Er det greit å ikke bære noe belte/bukseseler?
-
Uten å hevde at gutta i Suits er noen stilikoner så ser jeg støtt og stadig disse uten belte til dressen. Er det korrekt?

• Liker
Reaksjoner: Rabagast
Her kommer et essensielt spørsmål: Belte til dress. Er det greit å ikke bære noe belte/bukseseler?
-
Uten å hevde at gutta i Suits er noen stilikoner så ser jeg støtt og stadig disse uten belte til dressen. Er det korrekt?
Ja det er helt innafor. I utgangspunktet skal buksen passe sånn at man ikke skal behøve å ha belte/bukseseler. En del dresser har faktisk ikke beltefester i det hele tatt. Men når det er sagt er det selvsagt ingenting som sier at det er noe i veien med å ha belte heller annet at det å gå uten belte kanskje anses som hakket mer formelt, uten at jeg tror det finnes noe fasitsvar på det.

• Liker
Reaksjoner: Rabagast
Finnes intet fasitsvar. En skreddersydd dress skal sitte perfekt uten behov for belte. Det viktigste er uansett at du ikke kjører både belte og bukseseler samtidig. Da blir du fort merkelig.

• Liker
Reaksjoner: Genta og ErlingSG

Er Stordalen som gjør plass i garderoben
giphy.gif