Official Timekeeper
Visit Casio
00:00:00

Dress. Hvilke preferanser har du?

Reg.
25. oktober 2015
Sted
Vest
Jeg har stort sett kjøpt dresser på Suitsupply, men jeg er, som flere andre i tråden her har skrevet, ikke særlig fornøyd med buksene. Jeg liker jakkene veldig godt, men buksene er nokså posete i passformen. Jeg har forsøkt å få sydd det inn, men da ble det nesten enda verre.

Jeg tenkte derfor å forsøke noe annet, i prisklassen rundt 5000 kroner. Er det noen som har erfaring med Menswear, og kan si noe om kvaliteten der?

Reg.
18. september 2016
Sted
Nesodden
Jeg tenkte derfor å forsøke noe annet, i prisklassen rundt 5000 kroner. Er det noen som har erfaring med Menswear, og kan si noe om kvaliteten der?
Ja. Jeg er fornøyd med kvaliteten på stoffet, og de har et fint snitt. Jeg er i kategorien tynn, men med relativt brede skuldre, så jeg sliter med den typiske «bulken» på skuldrene og snittet på jakkene til Menswear fremhever dette litt (tror det er mer hvordan armhulene er sydd enn bredden på selve skulderpartiet). Svaret er å forsøke en størrelse større enn man kanskje pleier, og så legge noen hundrelapper i å ta den inn i livet og ta inn lengden på ermene.

Consigliere

Støttemedlem
Reg.
7. mars 2014
Har 4 dresser og en smoking fra Menswear, grei «bang for the buck» @gråblå

Synes både stoff og snitt er bra, men vil nok også anbefale å bruke noen ekstra kroner på tilpasning - men det gjelder vel de fleste produsenter :)

• Liker
Reaksjoner: Rabagast