Mja, har vel rundt 60-70 dresser i skapet. Mange som burde ha vært pensjonert for lenge siden, men de står egentlig bare å støver ned i enden av garderoben. Reiser veldig mye, så jeg kjøper det jeg liker og mener ser bra ut, er ikke så veldig lojal til merker.
Av de "fineste" (les: dyreste) dressene, som kanskje brukes 1-3 ganger i året (viktige møter, osv.) har jeg:
Cesare Attolini, Kiton, Brioni, Zegna Couture, Loro Piana, Sartoria Partenopa, og ymse bespoke fra Engelske og Italienske skreddere. Alt dette er i Super 150's og oppover, eller Kashmir. Gir litt mer begrenset levetid, men det ser utrolig flott ut. Spesielt 100% Kashmir fra Kiton og Loro Piana ser helt vilt ut i riktig belysning.
Av vanlige jobbdresser, så går mer i standard Ermenegildo Zegna, Raffaele Caruso, Gieves and Hawkes, Belvest, og liknende merker. Mest Italiensk stil i standard blå-, koksgrå eller grå farger.
Når det kommer til snitt så er jeg glad i det som kommer ut av Napoli, dvs. myke skuldre og konstruksjon, litt høyere liv på buksene, og all over slim og komfortabelt. Er også tilhenger av noe mer aggressiv stil fra Roma, eller England. Dvs. mer strukturerte skuldre og rette linjer, ser rett og slett mer profesjonelt ut.