Dress. Hvilke preferanser har du?

http://www.ansintl.net/contact.html

Der var stoffer i plenty kvaliteter , og i underetasjen fikk du sko og belter. Kanskje ikkje like gode som mine Loake , men de holder bra endå.

omregnet så kom det vel på en 2-3 og opp til 5 tusen norske den gangen for kun dressen.

Forstod det på fruen der at mannen reiser mykje i skandinavia , også til Norge.

Skal kjøpe meg en fin dressjakke/blazer. Topp kvalitet. Målsøm. Hvor kjøper jeg? Kan godt legge noen titusener på bordet. kan være greit med en bukse også for å få en komplett dress ved enkelte anledninger.

Noen titusener? London, Paris, Milano.

Til den prisen går du til et skredderhus og får deg skreddersydd. Det er ingen grunn til å bruke et rolexbudsjett på å la en ekspeditør tukle litt med en konfeksjonsjakke, uansett hvor fint stoffet er.

Redigert:
Corneliani bukser passer meg ikke hofteregionen out of the box og jeg tør ikke bruke 10k+ på en dress jeg ikke vet at blir smud. Men ingen ting føles bedre på overkroppen.

Mine tre go-to dresser er fra J Lindeberg og Tiger of Sweden. 6-8k inkludert opplegg av bukser og armer.

Albuene på mine dresser blir slitt/ser stygge ut ca like fort som buksa såfremt skrittet på buksa ikke går..

Drar opp en gammel tråd her, men det får så være.

For oss som sikter oss litt inn på de litt billigere dressene, hvor går dere? Selv har jeg hatt noen gode kjøp på outlet´en til Tiger på Norwegian Outlet, men blir jo litt dumt å låse seg til ett merke.

For oss som sikter oss litt inn på de litt billigere dressene, hvor går dere? Selv har jeg hatt noen gode kjøp på outlet´en til Tiger på Norwegian Outlet, men blir jo litt dumt å låse seg til ett merke.
Det går mye på passform og hva slags snitt man liker. På meg blir ofte de svenske merkene (f.eks.Tiger og Oscar Jacobsson) altfor smale over skuldre og armer. Bertoni er noe bedre i den prisklassen. Ellers har jeg smoking fra House of Singles som jeg er kjempefornøyd med. Sand lager også mye bra. Har ikke Høyer outlet i Vestby også da? Du kan jo sjekke det ut :)

Men ofte er det sånn at man får det man betaler for. Og den dressen jeg har brukt mest i løpet av de siste to årene er en Ralph Lauren Purple Label kjøpt på Ferner. Koster skjorta (pun intended), men på salg prutet jeg den ned i 8k inkludert skredderarbeidet. Helt klart verdt pengene. Det er en klassisk blådress som aldri kommer til å gå av moten. En verden av forskjell på en dress som faktisk er sydd og ikke limt.

• Liker
Reaksjoner: Mr Davis
Hiver meg innpå, da jeg har litt interesse for dette feltet..og Prisen er ikke nødvendvis det utslagsgivende, men passform - så absolutt. For mye tøy på ermer og stor hals er ikke pent - for ikke å nevne de som ikke evner å sprette av "sleeve label". Dessverre er dress for mange kun en kostyme til "julebordet" eller noe annet "stivt". Synd - for dette bør entes bæres korrekt - eller så kan man finne frem jakke og en eller annen bukse.

Jeg har selv kjøpt mine dresser i utlandet, grunnet pris og skredder tjenester. Ikke mange igjen i Kongeriket som behersker skredder-kunsten, - og skal noe gjøres i Norge, så tar ting tid....

Sist jeg var innom London, gikk turen til Gieves & Hawkes, Savile Row no1 - og servicen var som forventet - utmerket.
https://www.gievesandhawkes.com/
Dress og ny kappe kom på ca 19K - noe jeg synes er en grei pris. Det ble ikke målsøm - men tilpasset konfeksjon, hence the price. Snitt og ikke minst kvaliteten på tøy med søm, gjør dette til noe annet en "off the rack" hos Dressman - no offence.

For de som er ute etter slips og skjorte, anbefales Turnbull & Asser i Jermyn street. http://turnbullandasser.co.uk/

• Liker
Reaksjoner: Horgen og aksgro

I lavere prisklasser er det imo svært lite som nærmer seg Suitsupply. Dere billigste modeller starter rundt 2500,- med kvalitetsstoffer fra kjente veverier. Sydd i Kina selvfølgelig, men med masse gode passformer og detaljer som working cuffs (kirurgmansjetter), sydd konstruksjon, både moderne og klassiske snitt osv. Fantastisk god service både i butikk (nærmeste er i Køben), men ikke minst på nett. Ingen MVA ved kjøp på nett. De lager også en utrolig god smoking til en latterlig lav pris. Kjører dampveivals over det du finner på Volt til dobbel pris.

Om du absolutt må kjøpe i butikk i Norge synes jeg Oscar Jacobson har kommet med mye fint, også her noe med kvalitetstøyer fra Italienske veverier.

• Liker
Reaksjoner: Preacher og Rødland
Utrolig flotte tips alle sammen, hjertelig takk! Kanskje jeg skal prøve å få opp øynene og bestille dress på nett, utvider jo absolutt mulighetene!