Doxa-tråden

IMG_20200626_122326.jpg
 
Må si jeg sikler voldsomt på en 200. Enten i oransje, med sort gummi, sølv eller sort. Noen som har, eller har prøvd nå? Noen som kjenner til leveringstid?
 
Må si jeg sikler voldsomt på en 200. Enten i oransje, med sort gummi, sølv eller sort. Noen som har, eller har prøvd nå? Noen som kjenner til leveringstid?
Ikke prøvd 200, men den har fått gode skussmål jevnt over.
Når jeg bestilte min 300, tok Doxa kun money transfer. Til gjengjeld tok det kun 2 dager i fra betaling til DHL stod på døren. Dette var før kina-viruset....
 
  • Liker
Reaksjoner: Loevhagen og Matsmet
@Mr Davis og @urtid er deres modeller 50th anniversary-utgaven? Synes lumen ser mer gul ut (faux patina) på den modellen jeg hadde. Er det buet glass på deres? Hvordan oppleves lumen? På 50th-modellen synes jeg det bare var middels minus i mørket, men bortsett fra det var klokka helt fantastisk :)

Vis vedlegg 204851
Hei @MrFinale ! Jeg har (dessverre?) ikke 50th-utgaven, men den versjonen man kan få kjøpt fra Doxa nå om dagen. Stemmer at lumen er forskjellige på disse, jeg har faktisk hatt dem ved siden av hverandre en gang. Min har en mer "standard" grønn lume, mens 50th har en noe mer "fauxtina" (som jeg dog synes var veldig smakelig). Og, om jeg ikke tar helt feil, så var det faktisk din tidligere Searambler jeg hadde ved siden av min den kvelden! Var på en ganske gøyal GTG for en stund siden der nettopp denne doxaen dukket opp;)
 
  • Liker
Reaksjoner: Marre og MrFinale
Så moro @urtid :) Jeg måtte desverre selge pga litt andre prioriteringer. Likte den veldig godt. Synes Doxa fikk til fauxtina looken. Jeg synes det så veldig bra ut i dagslys, men litt skuffet i mørket. Hvordan er lumen din i mørket?
 
  • Liker
Reaksjoner: urtid
Så moro @urtid :) Jeg måtte desverre selge pga litt andre prioriteringer. Likte den veldig godt. Synes Doxa fikk til fauxtina looken. Jeg synes det så veldig bra ut i dagslys, men litt skuffet i mørket. Hvordan er lumen din i mørket?
Egentlig godt fornøyd, men vi snakker jo ikke Panerai eller Rolex-nivå her (eller Seiko, for den saks skyld). Men, absolutt godkjent!
doxa_lume.jpg
 
@Mr Davis og @urtid er deres modeller 50th anniversary-utgaven? Synes lumen ser mer gul ut (faux patina) på den modellen jeg hadde. Er det buet glass på deres? Hvordan oppleves lumen? På 50th-modellen synes jeg det bare var middels minus i mørket, men bortsett fra det var klokka helt fantastisk :)

Vis vedlegg 204851
Hei @MrFinale
Jeg har samme serie som @urtid . Kjøpt ny av meg november 2019, fra Doxa sin nettbutikk - 300T.
20191202_192816.jpg
 
Har syslet med å bestille en Doxa fra hjemmesiden til Doxa, men har gitt opp - da ekstradeler (accessories) ikke kan legges i handlekurven. Hva i alle dager er greia med det? Hvorfor gjør Doxa det å bruke penger på dem så fordømt vanskelig...
 
Har syslet med å bestille en Doxa fra hjemmesiden til Doxa, men har gitt opp - da ekstradeler (accessories) ikke kan legges i handlekurven. Hva i alle dager er greia med det? Hvorfor gjør Doxa det å bruke penger på dem så fordømt vanskelig...
Det har jeg lurt på også... Men, i hvertfall: bestilling fra hjemmesiden fungerer ikke fra Norge da vi ikke er medlem av EU. Send en epost til Doxa med det du ønsker så ordner det seg raskt. De viste virkelig gode service-skills da jeg bestilte for noen måneder siden!
 
  • Liker
Reaksjoner: Loevhagen
Det har jeg lurt på også... Men, i hvertfall: bestilling fra hjemmesiden fungerer ikke fra Norge da vi ikke er medlem av EU. Send en epost til Doxa med det du ønsker så ordner det seg raskt. De viste virkelig gode service-skills da jeg bestilte for noen måneder siden!
Takk for tips. :)
 
  • Liker
Reaksjoner: urtid
Er det noen som har erfaring med 300T vs 1500T?

Planen er å skaffe meg en Doxa men jeg er usikker på hvilken da jeg kun har fått prøve 1500T på hånden. Til tross for størrelsen satt den fint og var ikke for stor for min smak. Noe høy men ellers bra.

Det finnes kanskje noen her som har prøvd begge og har litt mer førstehåndserfaring med de to modellene?
 
  • Liker
Reaksjoner: emptybrainjacks
Er det noen som har erfaring med 300T vs 1500T?

Planen er å skaffe meg en Doxa men jeg er usikker på hvilken da jeg kun har fått prøve 1500T på hånden. Til tross for størrelsen satt den fint og var ikke for stor for min smak. Noe høy men ellers bra.

Det finnes kanskje noen her som har prøvd begge og har litt mer førstehåndserfaring med de to modellene?
Det lurer jeg også på. Har veldig lyst til å teste en Doxa, så hvis noen har en de vil kvitte seg med er det bare å sende meg en PM.