Doxa-tråden

Prøver litt forskjellig men det blir nok en av dem som må gå. Spørsmålet er hvilken.. :-/
20210212_101119.jpg
 
Jeg har null kjennskap til merket Synchron, men hvis det dreier seg om en Doxa-knockoff, så er vel ikke utspillet fra Doxa så latterlig?
 
  • Liker
Reaksjoner: GrimReaper
Synchron var vel eier av Doxa i perioden når Doxa Army klokka ble laget (68-78), så de mener vel å ha en viss eierskap til denne. De er også eier av Aquadive blant annet.

Rick Marei er mannen bak denne lanseringen til Synchron. Før han ble sparket fra Doxa for et par år siden var det han alene som hadde æren for å gjenopplive Doxa SUB modellene, samt nå nylig Aquastar Deepstar reissuen.
 
  • Liker
Reaksjoner: TorEinar og fredskijj
Hm. Horologi til sides, fotografering kan du Mr. Loevhagen.

For øvrig ser Doxa ut til å ha nok av fristende saker i sortimentet.
 
Har bestilt en Sub 200 Professional på lenke med den enkle bredden på 19mm mellom luggene. Siden Doxa sine priser på gummiremmer er intet annet enn motbydelige lurer jeg på om noen har erfaring med andre gummiremmer (ikke silikon) til Doxa? Helst noen som tilbyr 19mm og oransje.
 
Redigert:
Har bestilt en Sub 200 Professional på lenke med den enkle bredden på 19mm mellom luggene. Siden Doxa sine priser på gummiremmer er intet annet enn motbydelige lurer jeg på om noen har erfaring med andre gummiremmer (ikke silikon) til Doxa? Helst noen som tilbyr 19mm og oransje.

Tropic strap?
De er kun å få i 20/22mm, men de sier selv at de har prøvd på vintage klokker med 19mm lugs.
Kan ikke bekrefte dette da jeg ikke har testet selv, men du kan jo høre med dem om det er interessant. :)
Ikke det billigste alternativet. :p
Finnes jo billigere tropic reimer, men dette er originalen. :)


78F017B7-5379-4941-8343-226A8486C417.jpeg