Doxa-tråden

Jeg har tittet på disse ja. Både Barton og Tropic.
Er Tropic såpass myke at man får presset inn 20mm mellom 19mm lugs uten at det ser rart ut?
 
Jeg har tittet på disse ja. Både Barton og Tropic.
Er Tropic såpass myke at man får presset inn 20mm mellom 19mm lugs uten at det ser rart ut?

Jeg har en tropic reim på 20 mm, som måler 19,6mm uten å presse noe på den. (Se bildet)
Kan lett klemmes ned til 19mm, så skulle tro det egentlig ikke blir noe problem å få de på 19mm lug :)
1A7A12D1-EEAC-4BD2-A283-9AA015E9CF9B.jpeg
77D141DB-5681-4F79-A45B-963AA8DB13C9.jpeg
 
Takk skal du ha. Skal legge inn bestilling så får jeg testet. Blir det bra så er det muligheter for min Sub 1500 også som nå stort sett går på single pass nato.
 
  • Liker
Reaksjoner: TorEinar
Hei,

Har som sagt gått til innkjøp av en Sub 200. Dette er første Doxa jeg kjøper ny.
Synes manuelt opptrekk er veldig tight og stramt. Det samme med kronen når den skal skrus igjen.
Er dette normalt på helt nye klokker fra Doxa? Blir det slakkere etterhvert som det meste annet når det blir brukt eller bør det sjekkes?
Min Sub 1500 er f.eks. i motsatt enda av skalaen. Denne kjøpte jeg brukt og der er det neste for slakt igjen når jeg trekker den opp men er vant til det.
Noen som har erfaring med slikt?
 
Hørte denne i går, verdt et lytt (hvis man kan leve med tidvis, ganske bred, skotsk aksent).
James Lamdin forteller om Doxas historie:

 
  • Liker
Reaksjoner: urtid
Hmmm... Kom over denne tråden her jeg sitter og drikker øl.

Har egentlig dumpa alt som heter klokker til fordel for stereoanlegg. Har brukt Apple watch og er greit happy med det. Nå har jeg vel egentlig bestemt meg for at jeg skal ha en Panerai igjen når jeg kommer litt ovenpå økonomisk etter å ha svidd av jævlig mye penger på musikk, men det blir en stund til. Så kom jeg på at jeg kjøpte en SUB 300 50th da den kom. Jeg likte den aldri noe særlig, det er noe med glasset som gjør at skiva virker veldig liten. Dermed gav jeg den til frua som har brukt den en del. Hun syntes den er veldig kul, men problemet er at hun ikke forstår konseptet med å bruke klokka hver dag. Ettersom hun ikke skjønner eller vil skjønne hvordan man trekker opp og stiller klokka, så blir den mer og mer liggende. Med andre ord kan jeg egentlig ta den tilbake igjen uten at hun merker så mye til det.

Prøvde den på armen nå, og den er kulere enn jeg husker den som. Jeg synes fremdeles skiva er for liten (Panerai mann...), men i et slags retro perspektiv så kan det funke.

Tror nesten jeg skal gi det et forsøk!

IMG_1120.JPG
 
Jeg slet også med størrelse på skiva. Løsningen for meg ble Sub 1500T. Til tross for diameteren bærer den fint pga kort avstand mellom luggene. Jeg er ikke så opptatt av at det 'må' være en 300 av historiske årsaker så jeg er veldig komfortabel med en litt større versjon. Kjøpte nylig en Sub 200 og vurderer om neste innkjøp skal bli en Sub 1200. Men Sub 300 er absolutt en kul klokke og synes den ser veldig bra ut på andres armer så kjør på!
 
  • Liker
Reaksjoner: EBH