Den store Rolex Explorer-tråden

21BEC229-EC75-4858-B1B9-59215821C0EA.jpeg
2DA2E639-8935-4B43-9F64-FDBDDC14FF21.jpeg
F4DA181B-C498-4A7B-B9F2-4B896AD500CB.jpeg
D275BB95-68DD-4F93-A057-6A4B94C870F2.jpeg
 
Opplevde i går at kronen har skrudd seg ut og urverket var stilt ca 12t feil .Det skjedde på fjelltur så Mistenker at det er enten stroppen på stavene eller isøksa som har klart å skru den opp og stilt den rundt noken ganger. Det har skjedd før en gang også at kronen har vært ute eller nesten ute men så har eg tenkt at eg gløymt å skru den inn , men denne gangen er eg sikker på at den var fastskrudd. Kan ikkje sjå at det er dugg endå så rekner med den ikkje har fått fukt , men er meir bekymra for om urverket har tålt at den har snurra rundt å stilt seg sjølv.
 
Registrerer at det i løpet av de siste tolv timene er lagt ut tre stk 214270 mk2 til hhv. 127k, 120k og 110k på Finn.no.
Hvor tror dere mk1 og mk2 vil legge seg på pris når ting har roet seg litt ned?
 
Registrerer at det i løpet av de siste tolv timene er lagt ut tre stk 214270 mk2 til hhv. 127k, 120k og 110k på Finn.no.
Hvor tror dere mk1 og mk2 vil legge seg på pris når ting har roet seg litt ned?
Vanskelig å si. Tipper et sted mellom 80 og 90k for mk2. Det spørs jo litt på hvor populær 39 mm vil fortsette å være i forhold til 36 mm.
 
  • Liker
Reaksjoner: heimert
Er det noen som vet hvordan pågangen har vært hos forhandlerne angående den nye 36mm? Er det vits i å prøve og få kjøpt en uten å ha et nært kundeforhold eller er det like vanskelig som 214270 var?
 
Er det noen som vet hvordan pågangen har vært hos forhandlerne angående den nye 36mm? Er det vits i å prøve og få kjøpt en uten å ha et nært kundeforhold eller er det like vanskelig som 214270 var?
Bjerke sa det var den klart mest etterspurte modellen fra årets lanseringer.
 
  • Liker
Reaksjoner: dontomaso
Skal vist nok kunne legge ut et bilde her om 8-12 måneder. :D
Samme her. Gleder meg veldig mye til 2022:D

Tenkte lenge at 36mm ble for smått. Brukte vanligvis 42-45mm, og når jeg prøvde 36mm syntes jeg klokken ble latterlig liten. Likevel vet jeg jo at man fort venner seg til store klokker, så jeg bestemte meg for å prøve DJ36 over en lengre periode. I dag er jeg relativt nyfrelst fan av 36mm Rolex. Kommer nok til å holde meg mellom 36mm og 40mm. Synes komforten er mye bedre og man slipper å bekymre seg like mye for å komme borti ting. Av og til må jeg sjekke at klokken faktisk er på hånden. Så skal det også sies at 36mm er veldig classy og elegant.

Husker en kompis av meg fortalte at det var «no way back» etter at han hadde kjøpt jeans m/stretch - skjønte ikke hvordan han hadde holdt ut med vanlige jeans i alle år. Forsøker å si at jeg ser klare paralleller mellom overgangen fra vanlige jeans til jeans m/stretch og overgangen fra store til midsize klokker. Komfort er viktig! Så får det være at det blir noen riper i macho-lakken:oops:
 
Redigert: