Den store Rolex Explorer-tråden

Samme her. Gleder meg veldig mye til 2022:D

Tenkte lenge at 36mm ble for smått. Brukte vanligvis 42-45mm, og når jeg prøvde 36mm syntes jeg klokken ble latterlig liten. Likevel vet jeg jo at man fort venner seg til store klokker, så jeg bestemte meg for å prøve DJ36 over en lengre periode. I dag er jeg relativt nyfrelst fan av 36mm Rolex. Kommer nok til å holde meg mellom 36mm og 40mm. Synes komforten er mye bedre og man slipper å bekymre seg like mye for å komme borti ting. Av og til må jeg sjekke at klokken faktisk er på hånden. Så skal det også sies at 36mm er veldig classy og elegant.

Husker en kompis av meg fortalte at det var «no way back» etter at han hadde kjøpt jeans m/stretch - skjønte ikke hvordan han hadde holdt ut med vanlige jeans i alle år. Forsøker å si at jeg ser klare paralleller mellom overgangen fra vanlige jeans til jeans m/stretch og overgangen fra store til midsize klokker. Komfort er viktig! Så får det være at det blir noen riper i macho-lakken:oops:
Ja 36 mm ee veldig behagelig tror jeg , gleder meg til den kommer. Har selv 40-41-42 og 45mm
 
Nye 36mm vs utgående 39mm. Ikke mitt bilde dette heller.
C373EECB-FA17-4996-9B60-89FA05EA2632.jpeg
 
ja kanskje ingen vil innrømne at de likern. jeg synes de e fantastisk , og den kommer til være så behagelig på armen. Men men vet aldrig før man har sett den på ekte
 
Er vel bare å prøve BB36 så får du en følelse med hvordan den er på armen. Sitter nok veldig bra for de med 18-19 cm håndledd og nedover. Har 39 mm i dag, men kunne tenke meg å bytte. Innser dog at det blir en jævlig tidkrevende og muligens i overkant kostbar prosess. Spørs om det er verdt det, iom. at 39 mm sitter ganske bra den også.
 
Nå som lugs går fra 20 til 19mm, vil det være mulig å få tak i en original jubilee-lenke til nye Explorer, eller lages disse kun i 20mm?
 
Samme her. Gleder meg veldig mye til 2022:D

Tenkte lenge at 36mm ble for smått. Brukte vanligvis 42-45mm, og når jeg prøvde 36mm syntes jeg klokken ble latterlig liten. Likevel vet jeg jo at man fort venner seg til store klokker, så jeg bestemte meg for å prøve DJ36 over en lengre periode. I dag er jeg relativt nyfrelst fan av 36mm Rolex. Kommer nok til å holde meg mellom 36mm og 40mm. Synes komforten er mye bedre og man slipper å bekymre seg like mye for å komme borti ting. Av og til må jeg sjekke at klokken faktisk er på hånden. Så skal det også sies at 36mm er veldig classy og elegant.

Husker en kompis av meg fortalte at det var «no way back» etter at han hadde kjøpt jeans m/stretch - skjønte ikke hvordan han hadde holdt ut med vanlige jeans i alle år. Forsøker å si at jeg ser klare paralleller mellom overgangen fra vanlige jeans til jeans m/stretch og overgangen fra store til midsize klokker. Komfort er viktig! Så får det være at det blir noen riper i macho-lakken:oops:

Jeg hadde akkurat samme opplevelsen. Kjøpte en BB36 og synes den bærer utrolig godt på håndleddet. Nå ser jeg nesten ikke på klokker som er 41-42mm lengre, og iallfall ikke større.

Gleder meg utrolig mye til Explorer 1 ankommer Bjerke her i Bergen. Har stått på venteliste siden forrige sommer, så jeg krysser fingrene for at den kommer ila. året. Det var en veldig hyggelig overraskelse at de reduserte størrelsen til 36mm. På lik linje med Speedy og BB58 er det klokken jeg med sikkerhet kan si at jeg aldri skal selge.
 
  • Liker
Reaksjoner: AEB
Vis vedlegg 247995 har skrevet meg på lista, forventet levering 1-1,5år . Hva mener dere om den nye 36mm??

Selv om jeg foretrekker og venter på modellen i stål synes jeg two-tone Explorer 1 er utrolig fin. Tipper du kommer til å bli kjempefornøyd, og at mange av kritikerne kommer til å justere seg etter hvert. Sort/gull kombinasjonen er tidløs.
 
  • Liker
Reaksjoner: Klokkegal87
Selv om jeg foretrekker og venter på modellen i stål synes jeg two-tone Explorer 1 er utrolig fin. Tipper du kommer til å bli kjempefornøyd, og at mange av kritikerne kommer til å justere seg etter hvert. Sort/gull kombinasjonen er tidløs.


Ja, holder med deg. Liker stål også. Men ee for svak for gull og spes to tonet. Så valget er naturlig for meg. Og je også tror kritikere kommer til å snus litt etter litt.
 
  • Liker
Reaksjoner: hardangervidda
Heisann!
Spør her istedenfor å lage en ny tråd. Jeg vurderer salg av min strøkne 214270, men har null peiling på prising av den. Har sett litt rundt på finn og ser nå også at 39 mm ikke lengre er i produksjon. Klokken ble desverre lite brukt. Ingen skader

Ser prisene på FINN spriker fra 95.000 til nesten 130.000, så jeg er usikker på hva den eventuelt skal prises til.
Kjøpt på Bjerke høst 2015 og er 100% komplett.

Legger ved noen bilder.

Som sagt veldig lite brukt og har heller ikke vært inne på service.
 

Vedlegg

  • 0-1.jpg
    0-1.jpg
    101,6 KB · Visninger: 0
  • 0.jpg
    0.jpg
    131,5 KB · Visninger: 0
Beklager min uvitenhet, har ikke fulgt med i det siste, men hva er egentlig forskjellen på 216570 og 226570? Urverket? Ser umiddelbart ganske likt ut ellers?