Den store Rolex Explorer-tråden

Jeg synes i hvertfall at two-tone Explorer er no go. Det var en eller annen som sa at two-tone er for middle management (spot on, spør du meg). Det bryter uansett totalt med Explorer som ånd. Sorry!
Hva mener du med middle management? Invest?
Takk for svar, og ærlig mening.
 
Hva mener du med middle management? Invest?
Takk for svar, og ærlig mening.
Et lite stikk, det er liksom verken fugl eller fisk. Streber mot toppen, men er ikke helt der. For de som gjerne vil, men er ikke helt der.

Men det var egentlig ikke poenget.Jeg for min del synes stål er fett og gull er fett, men sammen ikke fullt så bra. Det jeg synes blir feil i dette tilfellet er å blinge opp noe som skal være field watch. Isolert sett kan man synes klokka i TT er fin eller ikke, men så er det denne ytterligere dimensjonen som gjør at det blir feil. Min personlige mening, ingen fasit. Kunne gjerne tenkt meg en Explorer, men den må være i stål!
 
  • Liker
Reaksjoner: Klokkegal87
Beklager min uvitenhet, har ikke fulgt med i det siste, men hva er egentlig forskjellen på 216570 og 226570? Urverket? Ser umiddelbart ganske likt ut ellers?
Bittelitt smalere lugs, og en ekstra rolexlogo helt nederst (som alle nye modeller).
Den sorte har fått redesignet GMT-viser, så det ikke lenger ser ut som den svever over skiva.
Selv synes jeg den gamle så litt kulere ut, da det ga en artig optisk illusjon.

Og nye urverk, som du sier.
 
  • Liker
Reaksjoner: Genta
Skjønner ikke alle som klager over at two tone ikke har noe med Explorer å gjøre.

Her er en two tone Rolex Explorer 5501 fra tidlig 60-tallet. Det er ikke nytt, det ødelegger ikke modellen.

Jeg foretrekker stålmodellen av den nye jeg også, men ser ingen grunn til å rakke ned på de som foretrekker TT for det.

99437d19a3640cbde021ee3678b62930_big.JPG
 
Det jeg synes blir feil i dette tilfellet er å blinge opp noe som skal være field watch.

Forstår deg helt og holdent.
Og jeg skjønner poenget ditt.

Men grunnen til at jeg har bestilt den er så mange.
Og husk at jeg ikke vet så mye om hva denne klokken var tenkt til å være, Og ikke minst bakgrunnen.
Jeg vet bare at 36mm er en intressant str. Og er nok noe som kommer til å sitte bra på min arm.
Og jeg synes stål og svart er "kjedelig" og har ikke noe sånt.
Liker farger bedre. Og synes heeel gull bare blir alllltfor mektig og ser helt rart ut. To tonet med litt blått elr svart er helt vilt.
Men vi har alle våres foretrukne kombinasjoner.
Men jeg har aldrig hatt noe intresse av explorer tidligere. Nå har jeg litt interesse plutselig. For at jeg fant noe jeg liker. Uvitende om hva klokken ee ment å representere.[/QUOTE]
 
Redigert:
  • Liker
Reaksjoner: EBH
Skjønner ikke alle som klager over at two tone ikke har noe med Explorer å gjøre.

Her er en two tone Rolex Explorer 5501 fra tidlig 60-tallet. Det er ikke nytt, det ødelegger ikke modellen.

Jeg foretrekker stålmodellen av den nye jeg også, men ser ingen grunn til å rakke ned på de som foretrekker TT for det.

Vis vedlegg 250388
Vakker. Er det din? Selges? Haha
 
Redigert:
Det jeg synes blir feil i dette tilfellet er å blinge opp noe som skal være field watch.

Forstår deg helt og holdent.
Og jeg skjønner poenget ditt.

Men grunnen til at jeg har bestilt den er så mange.
Og husk at jeg ikke vet så mye om hva denne klokken var tenkt til å være, Og ikke minst bakgrunnen.
Jeg vet bare at 36mm er en intressant str. Og er nok noe som kommer til å sitte bra på min arm.
Og jeg synes stål og svart er "kjedelig" og har ikke noe sånt.
Liker farger bedre. Og synes heeel gull bare blir alllltfor mektig og ser helt rart ut. To tonet med litt blått elr svart er helt vilt.
Men vi har alle våres foretrukne kombinasjoner.
Men jeg har aldrig hatt noe intresse av explorer tidligere. Nå har jeg litt interesse plutselig. For at jeg fant noe jeg liker. Uvitende om hva klokken ee ment å representere.
[/QUOTE]
Så du synes blir feil å blinge opp en field watch, men har bestilt en Explorer i two tone?
Bare nydelig motsigende, hehe.

Jeg har bestilt den vanlige i stål. Spennende å se hvem som får først da!
 
Så du synes blir feil å blinge opp en field watch, men har bestilt en Explorer i two tone?
Bare nydelig motsigende, hehe.

Jeg har bestilt den vanlige i stål. Spennende å se hvem som får først da!
[/QUOTE]
Nei, jeg sier at jeg forstår han . Ikke at jeg mener det. Men ja, ja kan være litt motsigende iblandt haha. Jeg får nok min kjappt.
Er nok flere som bestiller ståål
 
  • Liker
Reaksjoner: EBH
Heisann!
Spør her istedenfor å lage en ny tråd. Jeg vurderer salg av min strøkne 214270, men har null peiling på prising av den. Har sett litt rundt på finn og ser nå også at 39 mm ikke lengre er i produksjon. Klokken ble desverre lite brukt. Ingen skader

Ser prisene på FINN spriker fra 95.000 til nesten 130.000, så jeg er usikker på hva den eventuelt skal prises til.
Kjøpt på Bjerke høst 2015 og er 100% komplett.

Legger ved noen bilder.

Som sagt veldig lite brukt og har heller ikke vært inne på service.
Sikker på at det er en 2015? Mark II modellen som er på bilde kom i 2016.
 
Et lite stikk, det er liksom verken fugl eller fisk. Streber mot toppen, men er ikke helt der. For de som gjerne vil, men er ikke helt der.

Men det var egentlig ikke poenget.Jeg for min del synes stål er fett og gull er fett, men sammen ikke fullt så bra. Det jeg synes blir feil i dette tilfellet er å blinge opp noe som skal være field watch. Isolert sett kan man synes klokka i TT er fin eller ikke, men så er det denne ytterligere dimensjonen som gjør at det blir feil. Min personlige mening, ingen fasit. Kunne gjerne tenkt meg en Explorer, men den må være i stål!
Har ikke du sett, GMT II rootbeer. Noe lekrere skal man lete lenge etter IMO.
 
Har ikke du sett, GMT II rootbeer. Noe lekrere skal man lete lenge etter IMO.
Nja, jo, men nå er vel strengt tatt ikke det en field watch? Og det er vel også off topic så lenge temaet er Explorer.

Jeg synes Explorer er veldig kul, og i den grad jeg skulle ønsket meg en Rolex om dagen, så ville det vært en slik. I stål...;)
 
Jeg fikk satt meg opp på liste for bestilling hos Urmaker Bjerke for 214270 høsten 2019. De sa 1 års ventetid. November 2020 sa de at de ikke visste når den kom til å være hos dem. Men så i januar så slo de på tråden. Jeg er ekstremt fornøyd. Og jeg var spent på hva som kom til å skje når det kom ny-lansering nå i 2021 (da det var ganske sikkert at det kom noe i Explorer-tråden). Gleden hos meg var da stor for at de ikke hadde gjort modellen kulere. Men jeg skulle gjerne hatt 70 timers gangreserve.

Det jeg ikke forstår at har hatt større fokus etter årets lansering fra Rolex er hvorfor snakker ikke noen om at de har tatt bort så mange størrelser på klokkene. 34 mm har forsvunnet ut (over hele linja?) 39 mm er nå borte. Hva tenker dere er grunnen til dette?

IMG-9770.jpg
 
Jeg fikk satt meg opp på liste for bestilling hos Urmaker Bjerke for 214270 høsten 2019. De sa 1 års ventetid. November 2020 sa de at de ikke visste når den kom til å være hos dem. Men så i januar så slo de på tråden. Jeg er ekstremt fornøyd. Og jeg var spent på hva som kom til å skje når det kom ny-lansering nå i 2021 (da det var ganske sikkert at det kom noe i Explorer-tråden). Gleden hos meg var da stor for at de ikke hadde gjort modellen kulere. Men jeg skulle gjerne hatt 70 timers gangreserve.

Det jeg ikke forstår at har hatt større fokus etter årets lansering fra Rolex er hvorfor snakker ikke noen om at de har tatt bort så mange størrelser på klokkene. 34 mm har forsvunnet ut (over hele linja?) 39 mm er nå borte. Hva tenker dere er grunnen til dette?

Vis vedlegg 251222

Sikkert for at de skal ha noe å relansere om noen år.
 
  • Haha
Reaksjoner: Pippen