Den store Rolex Explorer-tråden

CFEDED6C-CE48-40FB-B47F-BF567256E858.jpeg
 
Er på utkikk etter en 16570 fra tidlig 90-tall. Noen som kan redegjøre for endringer gjort fra 1990 til 1992? Tenker på skive, tritium og urverk. Ser at de fleste ‘chici de mais’ fra den tiden har pent patinerte markører men veldig ofte kritthvite visere. Er det spesifikke modeller man må se etter for å få en lik patina eller må man vente noen år evt spa opp dobbelt så mye for en 16550? Apropos 16550 - noen som har eid en slik og kan dele noen refleksjoner?
 
  • Liker
Reaksjoner: andres
Stemmer det at de siste årgangene av 16570, de med rolex-rehaut, ikke har så tydelige chamfers som de gamle?
Noen som vet.
 
Det avhenger nok av hvor mange som står på listen før deg, men jeg bestilte sist mnd og da forespeilet forhandler levering ila året.
 
Redigert:
  • Liker
Reaksjoner: Klokkegalen
Er på utkikk etter en 16570 fra tidlig 90-tall. Noen som kan redegjøre for endringer gjort fra 1990 til 1992? Tenker på skive, tritium og urverk. Ser at de fleste ‘chici de mais’ fra den tiden har pent patinerte markører men veldig ofte kritthvite visere. Er det spesifikke modeller man må se etter for å få en lik patina eller må man vente noen år evt spa opp dobbelt så mye for en 16550? Apropos 16550 - noen som har eid en slik og kan dele noen refleksjoner?
Min -89 har open 6. Det tror jeg kun er på et fåtall 89 modeller. 90-91-92 tror jeg er like.
 
Ikke helt samme referanse modell, men jeg fått muligheten til å stå på ventelisten for 216570 i Oslo. (Estimert ventetid var på ca et år når jeg betalte depositum sent 2019)
Kjenner ikke til det med etterspørsel på de to modellene, men ser for meg at ventetiden må nesten være betydelig lengre for de aller fleste sport modeller pga covid som har herjet straks i et år nå. @Klokkegalen