gulenissen
Bidragsyter
Redigert:
Får ikke dette til å rime, @gulenissen. Vi havner på 30-tallet, og så tidlig tror jeg fretboard binding var svært uvanlig. Martin hadde det ikke på annet enn 4x-serien, og da ville det vært abalone i soundhole-purflingen (som dessuten ikke er Martinmønstret). Så hva er det for slags gild prewar gitar du har? Kanskje best om du svarer i gitartråden ...
Baja og Classic Player er vel gitarverdens svar på Seiko SKX.
Skifter man ut S1-systemet på Baja-en så har man en utmerket 50-talls Tele
Eneste nedsiden er den tjukke Poly-lakken
Vil si at jeg er ganske enig. S1-switchen er jo ingen problem for min del, ikke at jeg legger så veldig veldig mye merke til forskjell i det. Polylakken er jeg forsåvidt enig i. Syns en AVRI52 tele liksom er det nærmeste en kommer custom shop igjen uten at det er det, men prisene er jo skyhøye i forhold til før. Jeg ser nå altså etter min nye hovedgitar etter å ha hatt rundt 70-80 gitarer inn og ut av hus. Tror jeg angrer over tid, men spilletiden og gleden har dabbet av ganske mye. Spesielt etter at de jeg spiller med opererte med utstyr som var i flere prisklasser lavere enn det jeg hadde.
Med en baja tele eller CP strat, så vil jeg hvertfall ikke være redd for å dulte borti andre mens jeg spiller og kan gå god for at kvaliteten på gitaren fortsatt er god nok.
Eventuelt kan jeg bytte pickuper og potter hvis det føles helt feil.
Det som skiller hovedsakelig AVRI52 og Ba
Det som skiller Baja-en mest fra AVRI52 er vel halsprofilen.
Classic Player Strat med oppgradert elektronikk er også vanvittig mye "bang for the buck".
Men i samme prisleie er det vel mulig å skru sammen en ordentlig partocaster med ønskede specs![]()
Hva med de road worn gitarene fra Fender? Ligger endel ute til OK priser... De bruker vel også en Nitrobasert lakk såvidt jeg vet? Har ikke testet de selv, men høres veldig åpne og fine ut på tester jeg har hørt.
http://m.finn.no/bap/forsale/ad.html?finnkode=71336142
http://m.finn.no/bap/forsale/ad.html?finnkode=71336142
Prøvde en Road Worn 50s strat for et par år siden.
God resonans, grunnet den tynne lakken. Men relic-jobben så veldig kunstig ut. Fretwear var dårlig simulert