Den store gitartråden

Alt for lite aktivitet her inne. :)

maxresdefault.jpg


Mange gitarister er nok godt kjent med Robben Ford, men for noen er det kanskje et nytt navn. Siden jeg var ung har jeg beundret Ford og hans musikalitet. Akkordbasert oppbygging av soloer - generelt en blues/jazz-frasering som er noe unik, blandet med en inngående teknisk kompetanse og mye "fingerlyd" - gir en spesiell lytteropplevelse. I tillegg virker han å være en særdeles sympatisk fyr.
Det er ikke uten grunn at erfarne gitarister frykter å spille Ford sitt materiale; vanskelig å få det til å låte som han...

Et par eksempler for de interesserte:


 
Redigert:
Moro at noen drar fram Robben Ford. Hørte mye på han gjennom 90tallet. Søskenbarnet mittt var såppas fan at han kjøpte signaturmodellen han fikk laget hos Fender. En unik Fender for å si det mildt:)
Veldig elegant gitarist med høyere fokus på melodi og frasering en høy hastighet.

fender-robben-ford-esprit-283844.jpg
 
Moro at noen drar fram Robben Ford. Hørte mye på han gjennom 90tallet. Søskenbarnet mittt var såppas fan at han kjøpte signaturmodellen han fikk laget hos Fender. En unik Fender for å si det mildt:)
Veldig elegant gitarist med høyere fokus på melodi og frasering en høy hastighet.

fender-robben-ford-esprit-283844.jpg

Aiaiai, herlig sak det der! Skulle likt å ha prøvd den!
 
  • Liker
Reaksjoner: Vegard
Fantastisk fin gitar med fokus på mellomtone. Ibenholt gripebrett og en ekstremt god kvalitetsfølelse. Fortsatt rimelige gitarer brukt hvis ikke noe har skjedd de siste 5 årene.

Aiaiai, herlig sak det der! Skulle likt å ha prøvd den!
 
Fantastisk fin gitar med fokus på mellomtone. Ibenholt gripebrett og en ekstremt god kvalitetsfølelse. Fortsatt rimelige gitarer brukt hvis ikke noe har skjedd de siste 5 årene.

Interessant. Er det en amerikansk modell? Ble ikke de første modellene produsert i Japan mon tro?

25,5" skala eller kortere?
 
Denne ble produsert i Japan ihvertfall...Lurer på om Elitevarianten var USA made av Greg Fessler, men lenge siden jeg nerdet på disse gitarene. Tror det var 24.75 på denne, han hadde vel spilt mye Gibson før denne kom på banen.
 
  • Liker
Reaksjoner: havarduf
Julenissen hadde vært på Vintage Gitar i Torggata, og lagt fra seg noen syke gitarer til sånn relativt hyggelige priser. Fantastisk gitar. Har et par dager nå med unge i barnehage og kone på jobb, så nu blir det skoj:)

Hatt lyst på en 335 i 10 år, så det var på tide!

IMG_3515.JPG
 
Julenissen hadde vært på Vintage Gitar i Torggata, og lagt fra seg noen syke gitarer til sånn relativt hyggelige priser. Fantastisk gitar. Har et par dager nå med unge i barnehage og kone på jobb, så nu blir det skoj:)

Hatt lyst på en 335 i 10 år, så det var på tide!

Vis vedlegg 73010

Er det 335 standarden som hadde halsbrudd?
 
Lukten av rosentreet i en Martin-gitar..... Lite som slår det. For øvrig godt over middels deilig å ha en real kubbe av en Gibson i henda også...
 
  • Liker
Reaksjoner: MrRambutan
Hei gitareksperter!

Tenker å skaffe meg en akustisk gitar, og har fått anbefalt Gibson J-45. Hva er en bra pris for en brukt J-45? Ser de ligger rundt 15’ på Finn. Okay pris? Okay gitar?
 
  • Liker
Reaksjoner: MrRambutan
Hei gitareksperter!

Tenker å skaffe meg en akustisk gitar, og har fått anbefalt Gibson J-45. Hva er en bra pris for en brukt J-45? Ser de ligger rundt 15’ på Finn. Okay pris? Okay gitar?

J-45 er en stor klassiker med nydelig utseende og en deilig klang. 15’ er en helt godkjent pris hvis gitaren er i god stand og har ferdig installert mik. system.
 
  • Liker
Reaksjoner: Vidar
Hei gitareksperter!

Tenker å skaffe meg en akustisk gitar, og har fått anbefalt Gibson J-45. Hva er en bra pris for en brukt J-45? Ser de ligger rundt 15’ på Finn. Okay pris? Okay gitar?

J-45 er en safe all-arounder! Savner de jeg har hatt tidligere. Uansett gjelder det å inspisere gitaren før kjøp(gjelder vel det meste). Sjekk at alle bånd er fine og at elektronikken fungerer.
 
  • Liker
Reaksjoner: Vidar