Den store gitartråden

Jeg liker meg på 10-46 på gitarer med trem, mens jeg i hovedsak kjører 10-52 på fast bro og 12-54 på akustisk.
For min del synes jeg at jeg mister for mye tone om jeg har noe tynnere.
Fabrikant switcher jeg litt mellom, men det lander som regel på Dunlop eller EB.
 
DSC_0285.jpg


NGD!

Ser ut til å bli en bra helg :)

Gitaren er satt opp med .010. Jeg har alltid brukt .009, men vurderer nå å bare fortsette med .010. Vanskelig å vurdere lydforskjellen, da jeg jo ikke har fått testet denne gitaren med tynnere strenger ennå, men merker i alle fall en ganske stor forskjell når jeg skal bende etc.

Dere som spiller - hva bruker dere?

Gratulerer med ny gitar. Den var lekker!

Når det gjelder strenger, så kan det være verdt å teste 9.5-44. D'addario har et sett som heter Exl120+. Kanskje disse fungerer for deg. Hvis du skal ned til 09, på den gitaren, så må du mest sannsynlig bytte nut, for at det skal bli 100%. Det tror jeg du slipper med 9.5.

Joakim
 
  • Liker
Reaksjoner: Jon Henrik
Gratulerer med ny gitar. Den var lekker!

Når det gjelder strenger, så kan det være verdt å teste 9.5-44. D'addario har et sett som heter Exl120+. Kanskje disse fungerer for deg. Hvis du skal ned til 09, på den gitaren, så må du mest sannsynlig bytte nut, for at det skal bli 100%. Det tror jeg du slipper med 9.5.

Joakim

Takk for gode tips!
 
Siden jeg spiller mer el-gitar enn akustisk, så funderer jeg på om jeg skal slippe løs min Martin OMCPA-1 til fordel for ny klokke.
 
For en flott sak!
Den lå en slik ute på Reverb til 634 EUR for tre måneder tilbake.
Ellers viser et kjapt søk de går for mellom 900 - 3000 SEK avhengig av tilstand.
Takk for svar.
Min far brukte denne på 60 tallet når han var type "B-kjendis" på Norsk toppen. Jeg spør derfor ikke for å selge den.
Vi har dessverre hatt vannskade i huset, så jeg trenger å få vite en omtrentlig forsikrings verdi, siden denne ble noe skadet :(
 
Takk for svar.
Min far brukte denne på 60 tallet når han var type "B-kjendis" på Norsk toppen. Jeg spør derfor ikke for å selge den.
Vi har dessverre hatt vannskade i huset, så jeg trenger å få vite en omtrentlig forsikrings verdi, siden denne ble noe skadet :(
Kjedelig!
Dersom det var gitaren til "kjendis fra Norsktoppen", vil min tanke være at den kan være verd mer enn en som var eid av meningmann. Kanskje du bør få en takst av noen som har greie på sant, feks et auksjonshus eller noe slikt?
 
Ay ay ay, må ikke få noe GAS nå. Jeg har bare min aller første Ibanez(GRG170DX) som er moddet med GFS Retrotron's(?) ala Filtertrons, pedalbrettene hvor en pedal koster like mye som gitaren, og en Tone King Falcon.

Tror jeg må skaffe meg en ordentlig gitar igjen.. eller så må jeg selge alt og få meg en klokke til.
 
  • Liker
Reaksjoner: havarduf
Dars, nå må du slutte å tulle! Selge alt av utstyr....

To paracet, en R7 og en mastercrafted Strat, så gir deliriumet seg. Så en skikkelig tele og en superstrat for å ikke gli tilbake i la-la-land.
 
  • Liker
Reaksjoner: MrRambutan
Dars, nå må du slutte å tulle! Selge alt av utstyr....

To paracet, en R7 og en mastercrafted Strat, så gir deliriumet seg. Så en skikkelig tele og en superstrat for å ikke gli tilbake i la-la-land.

Er spent på å se hva du gjør rundt i dette forumet her :D hoho!