Den store budgettråden!

Dette må da være noe av det peneste på budgetfronten på lenge:

Navig_05_MAG.jpg
 
Har vel ikke kommet noen offisiell pricing på den enda, men kjenner jeg Tissot rett kjører de den rundt 10K, men er jo litt vanskelig å gjette siden den har World Timer-komplikasjon.
 
Etter å ha bodd ett år i Shanghai, Kina, har jeg blitt veldig interessert i alt den østlige verden har å tilby. Jeg er óg veldig glad i klokker, men dette er vel ikke kjent for å være den beste kombinasjonen! Etter jeg snublet over denne, en reissue av Seagull 1963, måtte jeg bare ha en. Rimelig, morsom og ikke en man ser for mange av på gaten


3E15D362-1984-4633-89FE-E855D68BC0B7_zpsacb4fafc.jpg
 
Må si jeg ble litt skuffet over denne tråden, da jeg åpnet den i håp om å finne rabattkoder på leiebil. Pokker! :cool:
 
Hva synes folket om denne nyheten fra Steinhart?

TRITON 30 ATM Anniversary Edition - Limited Edition - Steinhart Watches

Synes denne er den hittil peneste klokken de i denne stilen og med 30atm og skråstilt krone er jo dette en finfin diver :)

Så den litt tidligere. Flott klokke, også bronze da! :)

Eneste jeg ikke liker er verket. Kall meg gammeldags, men eta er å foretrekke på "billigklokker". Mye lettere å få en hvilkensomheldst urmaker til å skru på ETA en noe "litt ukjent"

Men absolutt et steg i riktig retning!
 
Bumper denne tråden!

Ser på "affordables" forumet på WUS at Obris Morgan Pradata får mye kjærlighet...
Etter hva jeg forstår av interweben er dette en Hong Kong basert forretning med produksjon i Kina, og Pradata er deres siste modell.

Miyota 9015, og safirglass med AR coating for 300$ høres jo interessant ut dersom kvaliteten er ok.
... og så syntes jeg at den ser ganske tøff ut også... :p

826556d1397390698-obris-morgan-pradata-p25.jpg


Noen som har erfaring med produsenten eller modellen?
 
Bumper denne tråden!

Ser på "affordables" forumet på WUS at Obris Morgan Pradata får mye kjærlighet...
Etter hva jeg forstår av interweben er dette en Hong Kong basert forretning med produksjon i Kina, og Pradata er deres siste modell.

Miyota 9015, og safirglass med AR coating for 300$ høres jo interessant ut dersom kvaliteten er ok.
... og så syntes jeg at den ser ganske tøff ut også... :p

826556d1397390698-obris-morgan-pradata-p25.jpg


Noen som har erfaring med produsenten eller modellen?

Var litt Sinn-preg over den :) Kul klokke til det som må sies å være en billig penge. Ser ut som en solid beater gitt at kvaliteten er ok.
 
Eg gjorde mitt budgetkupp hos Iversen når de sluttet med tissot. Visodate for 2000 og etter taxfree 1800 kr! (bodde da fortsatt i Nederland). Ikke værst for en klokke med norsk garanti :)

Uansett pris er det verdens beste Budget dressklokke! Elsker den!

2r3whu1.jpg
 
Redigert:
Bumper denne tråden!

Ser på "affordables" forumet på WUS at Obris Morgan Pradata får mye kjærlighet...
Etter hva jeg forstår av interweben er dette en Hong Kong basert forretning med produksjon i Kina, og Pradata er deres siste modell.

Miyota 9015, og safirglass med AR coating for 300$ høres jo interessant ut dersom kvaliteten er ok.
... og så syntes jeg at den ser ganske tøff ut også... :p

826556d1397390698-obris-morgan-pradata-p25.jpg


Noen som har erfaring med produsenten eller modellen?

Har hatt denne modellen et par ukers tid nå, og må si meg veldig fornøyd prisen tatt i betraktning. God kvalitet til en meget fin sum.
Skal se om jeg får lagt ut noen bilder og et par ord i galleritråden min innen noen dager:)
 
Redigert:
Tissot har flere COSC sertifiserte kronometre i prisklasse +/- USD 1000.- Mye for pengene!
http://us.tissotshop.com/men.html?tissot_movement_type=124

USD 1.250.- for denne er faktisk imponerende, mener å huske å ha sett den på Gardermoen for ca NOK 7.700.- ?
Dette uret vant i 2012 konkurranse som det mest presise Sveitsiske kronometer!
t006_408_36_057_00_mt_le_locle.jpg


Hodinkee har testet denne her:
http://www.hodinkee.com/blog/a-week-on-the-wrist-the-tissot-le-locle-chronometre

Har denne. Betalte 8000 blank for halvannet år siden. Flott klokke, men man må godta at det er gull-coating da. Ser jo problemet enkelte har med "fake gull".

Går forøvrig meget nøyaktig. Tror min gikk et par sekunder fortere etter en uke i winder.
 
Tissot må vel være et av de merkene som gir mye valuta for pengene! Med på kjøpet får du også et merke som "ikke alle" har hørt om.

Gode klokker er det også. Jeg har tre, etter at jeg solgte Aerospace Titan.

:cool:
 
Tissot må vel være et av de merkene som gir mye valuta for pengene! Med på kjøpet får du også et merke som "ikke alle" har hørt om.

Gode klokker er det også. Jeg har tre, etter at jeg solgte Aerospace Titan.

:cool:

Ikke alle har hørt om Tissot? Må vel være blant de mest kjente merkene det, men er enig i at det er mye for pengene. Spesielt den Heritage Navigator er jo et lite kupp. Kunne tenke meg den en gang.

Har egentlig fått sansen for de "billige" merkene i det siste, da spesielt Christopher Ward. Der skjer det mye spennende. Har også veldig sansen for mange av modellene til Longines.
 
Ikke alle har hørt om Tissot? Må vel være blant de mest kjente merkene det....

Jo jeg skulle trodd det.... De fleste av "dyra" har hørt om Seiko og Casio. Har du fin klokke så kan de legge merke til det, men Tissot har jeg oppdaget at det er få som har hørt om! Derfor oppfattes det som virkelig spennende og flott! Longines er også flott, men her har mange sett reklamene på TV/Sportsarrangementer. Det gir litt "Omega-feeling" for dyra, men Tissot? En sveitser som kommer inn fra intet.... Vel, dette er jo ofte high-end merket til mange gullsmeder. Da er det flotte saker!

:cool: