Den store budgettråden!

Jepp, sendte en mail om det var mulig å bytte til brun reim. Hvis det er mulig så slår jeg til.

Merk at den remmen som følger med er en kalveskinnsrem med "alligatorprint". Da koster det ikke så mye å kjøpe en tilsvarende kvalitetsrem i brunt fra tredjepart, så er du kledd for allslags føre.

Her er et alternativ, dog med litt padding (ikke helt flat på lugsiden slik som originalremmen ser ut til å være).
 
Redigert:
Er nysgjerrig på dinne.


LEW & HUEY RICCARD

http://wornandwound.com/2013/12/18/lew-huey-riccardo-review/

Har en dressklokke fra før, så tenker en mer casual klokke. Likte denne, fin i blå.
Men logoen er jeg veldig delt på.

Generelt er nok Lew & Huey mye klokke for pengene. Riccardo var deres første klokke og er ikke så lett å få tak i lenger annet enn på bruktmarkedet. Det kan være verdt et forsøk å lete på Watchuseek.com's bruktmarkedforum. Jeg går selv og venter på levering av en "Orthos" fra Lew & Huey, som er deres nye modell. Jeg selv hører til dem som liker logoen, men jeg har forståelse for at den virker delende :)
Ellers er det andre fine kronografer i lavere prisklasser som er verdt å se på, for eksempel Seagull 1963 (mekanisk), eller Helgray Silverstone (hybrid mechanical-quartz) som for tiden gjør det stort på kickstarter.
 
Generelt er nok Lew & Huey mye klokke for pengene. Riccardo var deres første klokke og er ikke så lett å få tak i lenger annet enn på bruktmarkedet. Det kan være verdt et forsøk å lete på Watchuseek.com's bruktmarkedforum. Jeg går selv og venter på levering av en "Orthos" fra Lew & Huey, som er deres nye modell. Jeg selv hører til dem som liker logoen, men jeg har forståelse for at den virker delende :)
Ellers er det andre fine kronografer i lavere prisklasser som er verdt å se på, for eksempel Seagull 1963 (mekanisk), eller Helgray Silverstone (hybrid mechanical-quartz) som for tiden gjør det stort på kickstarter.

Takk for tips!
Har begynt letingen, og håper jeg får napp et eller annet sted. Falt helt for den klokken, og som student er prisen spot on!
Også veldig typisk at jeg likte den før jeg la merke til hvor jeg så hvor skjelden den var. Men det er litt av moroa!

Skal sjekke ut Helgrey og Seagull!
 
Mange klokker i denne klassen blir "anklaget" for å stjele design fra dyrere originaler. Hvilke klokker i budsjett klassen kan sies å være egen ide/design?
 
Mange klokker i denne klassen blir "anklaget" for å stjele design fra dyrere originaler. Hvilke klokker i budsjett klassen kan sies å være egen ide/design?

Jeg vil si at de fleste i budsjettklassen står på egen ben. Selvsagt en del åpenbare modeller som er "homage". Da typisk de aller billigste kinesiske, samt Steinhart blant annet.

Dog, det er jo klart at en klassisk klokke med tre visere har begrenset design space. Det vil alltid være noen som var først ute.
 
Mange klokker i denne klassen blir "anklaget" for å stjele design fra dyrere originaler. Hvilke klokker i budsjett klassen kan sies å være egen ide/design?

Hamilton Khaki Field er vel mest bang for bucks i den forstand, samme gamle klassikeren selv om inhouse nå er byttet ut med ETA.

111.jpg
 
Tror jaggu det blir en Lew & Huey Cerberus på meg altså, synes denne var stilig og annerledes (og logoen ser ut til å være inspirert av min hund, hehe). Det er 15% avslag ut 4. januar.

Men hvilken skal jeg velge:

Blå/Orange:
Cerberus_Orange_Wrist_2_cropped_square__77120.1418186595.1280.1280.jpg


Eller

Hvit/blå:
Cerberus_Wrist_WhiteBlue_Cropped_Square__02959.1418186598.1280.1280.jpg


Hva synes dere?
 
@Zawatch
Jeg står 60/40 på disse (i favør blå/orange). Synes begge er like kule.
Velg den magefølelsen sier du skal velge. Tror du uansett blir fornøyd. Hold gjerne valget ditt hemmelig frem til en eventuell unboxing. Det gjør det hele mer spennende.
 
Redigert av en moderator:
Jeg hadde gått for blå/orange :) Fin til dress og sporty. Lykke til med valget!
 
Må si Cerberus er flott. Den oransje/blå for min del. Men er den like tøff som Hamilton Pan-Europ? Den har jo også en versjon av det nye Powermatic 80-verket...

Så - denne:
H35405941.jpg


eller denne?
Cerberus_blue-2.jpg

Todda
 
Redigert:
Litt farve er kult. Jeg ville gått for den med den Farvel som ikke er hvit og mobilen ikke vil skrive.

Cerberus er var Forberg et Sveitsisk brann alarm firma. Jeg jobbet der i mange år.

:cool:
 
Jeg synes den røde og grå er ganske kul. Spent på hvordan disse er i virkeligheten. Synes også prisen er litt stiv gitt urverket.
 
Fatter'n fikk denne til jul; Certina DS-1 (Powermatic 80). ETA-verk med 80-timers gangreserve, dette er mye klokke for relativt lite penger!