Den store budgettråden!

Citizen ny2300 er en kul diver , å perfekt til tynne håndledd.
Å til en pris på 780kr er den et kupp.
Squale 20 atmos er også en kjempefin klokke.
 
Kom over et kickstarterprosjekt via worn&wound:
https://www.kickstarter.com/projects/sujainkrishnan/the-portsea-by-melbourne-watch-company

Ganske interessant og pen klokke synes jeg, og early bird-prisen tatt i betraktning er dette noe jeg vurderer å slå til på.

Er spent på å høre hva dere synes om prosjektet: skive, visere, kasse osv?
Hvilken skive/reim kombo ville dere evt gått for?
:)

IWC Portuguese 5001 med Longines master collection "visere"? Neida :p

International Watch Company Portuguese
Melbourne Watch Company Portsea?

Hmm :confused:
Men uansett et meget pent ur, og jeg tror jeg ville gått for hvit skive med brun reim :)

Just my 2c
 
Pff, denne står da godt på egne ben.

Altså man kan beskrive nesten alle klokker med "lignende skive som klokke x og samme visere som klokke y". Veldig få unike design som eksisterer.
 
Visodate, say no more :)

Ca kr 4000 ny.

10632159_1489721584599210_1988971609_n.jpg


Urverket selger en Tissot "day-date" for kr 3500. Ikke Visodate men verd å sjekke ut.

http://www.urverket.no/tissot-automatics-iii-solv-lr-o397-mm-p-22461.html
 
Nå starter moroa på nytt! Morsom sparing fra DNB er fantastisk!

image1_zps6afa2073.jpeg

Jeg har ikke DNB så jeg vet ikke hvordan dette fungerer, så kan være jeg spør idiotisk.

Er det slik å forstår at hver gang du trekker kortet, så blir en prosent/promille også trukket og satt på denne kontoen?
 
Blir trukket 15 kroner hver gang jeg drar kortet eller betaler regninger. Så
Nesten litt synd at jobben står for mye av utgiftene.

@benbjo - akkuratt svidd av på en daytona 116519, så tenkte jeg skulle ha en beater til denne. SUB er et selvsagt valg, selvom jeg i løpet av 3 mnd har solgt en 114060
og en 16613.

Blir nok fort ny klokke utenom denne "morsom sparing".
 
Redigert av en moderator:
IWC Portuguese 5001 med Longines master collection "visere"? Neida :p

International Watch Company Portuguese
Melbourne Watch Company Portsea?

Hmm :confused:
Men uansett et meget pent ur, og jeg tror jeg ville gått for hvit skive med brun reim :)

Just my 2c

Apropos Melbourne Watch Company...
Eieren av MWC, Sujain, er ganske aktiv på Watchuseeks Affordable forum og deler ofte ideer for nye klokker med leserne der. Og nå er han sammen med to andre mikrobrand-eiere (Chris fra Lew & Huey og Chip fra Aevig - begge to minst like aktive og populære på WUS) på klokkemesse i Hong Kong, og Chris skriver en vanvittig vittig reisedagbok derfra. http://forums.watchuseek.com/f71/micros-hong-kong-sung-tune-werewolves-london-1078747.html
 
Har hatt en Christopher Ward Trident Classic English stund, og er såpass fornøyd at jeg nå også har bestilt den toeggede tvillingen Trident Gmt. Virker som om det kommer en ny trident neste år, kanskje med det nye DH21-urverket til CW. Håper de ikke priser seg rett ut av budgettklassen bare på urverk, for syns de mangler litt på fit og finish til å være med å konkurrere hvis prisen blir mye høyere. Men i prisklassen her syns jeg det gir mye for pengene.

15502439553_3b4f6f7762_b.jpg


ChristopherWard+C60+Trident+02.jpg

(Bilde lånt fra oceanictime.blogspot.noa)

Begge to er finansiert av DnBs morsomme spareform som diskutert herover. Takk for tipset @Klokkesamler. :)
 
Redigert av en moderator:
Stilig! Satt og vurderte den samme, men jeg vet at den ikke ville fått noen særlig armtid voer Suben, så jeg lot være. C5 Slimline frister dog veldig. Synd den med blå skive og brun reim ikke er på salg.
 
Det er også verdt å legge i noen kroner i buckle upgrade. Den nye er mye mye mye bedre enn den gamle syns jeg.